Кафедра "Туризм i готельно-ресторанний бізнес"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2422

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/tourism

Від листопада 2021 року кафедра має назву "Туризм і готельно-ресторанний бізнес". Перейменована під час реорганізації кафедри "Бізнес-аналітики, обліку та готельно-ресторанної справи" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Подорожі змінюють нас, допомагають нам зростати і розвиватися. Подорожі – найкраща освіта сучасного світу!

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: доктор економічних наук, 5 кандидатів наук: 4 –економічних, 1 – географічних; 1 співробітник має звання професора, 5 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 31
  • Ескіз
    Документ
    Розширення сфери додаткових послуг готельно-ресторанного бізнесу з метою підвищення його конкурентноспроможності
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Александрова, Вікторія Олександрівна; Хаустова, Ірина Євгенівна; Шовкопляс, Тетяна Семенівна
    Вирішення проблем розвитку готельно-рестораного бізнесу дасть змогу бути йому конкурентспроможним. Тому подальший розвиток готельного і ресторанного бізнесу неможливий без стимулювання розвитку туризму, рекреації, освіти в галузі готельно - ресторанного бізнесу, сприяння держави, налагодження інформаційної інфраструктури готельного та ресторанного ринку. З нашої точки зору постійне запровадження інновацій, інвестицій та жорстка конкуренція забезпечать збільшення рівня її глобальної та регіональної конкурентоспроможності. Основними напрямами підвищення конкурентоспроможності підприємств індустрії гостинності, на нашу думку, є: персоніфікація обслуговування та орієнтація на потреби клієнтів, створення умов для залучення додаткових інвестицій в об'єкти готельного і ресторанного бізнесу, широке запровадження нових засобів комунікації та інформаційних технологій, яке дозволяє проводити глибоку та системну діагностику підприємств готельного та ресторанного бізнесу та галузі в цілому; підвищення якості наданих послуг і переробка стандартів ISO серії 9000 з метою забезпечення їх взаємозв’язку з конкурентоспроможністю підприємств, запровадження нових технологій в ділову стратегію підприємств готельно-ресторанного бізнесу (на основі використання мережі Інтернет) з метою просування продуктів та послуг готелів та ресторанів. Поступове вирішення проблем розвитку готельно-рестораного бізнесу дасть змогу бути йому конкурентспроможним на світовому рівні.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження проблем управління персоналом в готельному бізнесі
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Александрова, Вікторія Олександрівна; Хаустова, Ірина Євгенівна; Шовкопляс, Тетяна Семенівна
    Стаття присвячена питанням управління персоналом готельних підприємств в аспекті сезонності як специфіки бізнесу. Негативний вплив на багато галузей економіки надає не тільки світова фінансова криза, але і нестабільна політична ситуація. Враховуючи дію цих двох чинників для організації туристичного бізнесу, необхідно сформувати такі механізми управління готельними підприємствами, які дозволять гнучко реагувати на коливання зовнішнього середовища, підвищать вартість активів, отримають додаткові або позаопераційні доходи, дозволять понизити витрати підприємства, зменшить негативний вплив чинників зовнішнього середовища. В даний час одній з серйозних проблем, що стоять перед вітчизняними компаніями, є значний рівень плинності персоналу, під якою зазвичай розуміється процес зміни кадрового складу, обумовлений звільненням одних співробітників і приходом ним на зміну інших. Необхідно сформувати таку систему управління готелями, при якій би відбулося зниження витрат і підвищення прибутковості, враховуючи сучасні економічні умови, географічне розташування і саму специфіку туристичного бізнесу. Не дивлячись на підвищений інтерес вітчизняних і зарубіжних учених, залишається актуальним питання вдосконалення системи управління персоналом в туристичному і готельному бізнесі. Сезонність є одним з головних аспектів, тому необхідний пошук нових оптимальних підходів до організації роботи з персоналом. Одним з таких підходів в сучасному бізнесі гостинності є лізинг персоналу, і у зв'язку з яким використовуються поняття аутстафінгу і аутсорсингу. У статті розглянуті поняття «аутстафінга» і «аутсорсинга», а так само приведені відмінності між даними поняттями.
  • Ескіз
    Документ
    Рентабельність як основний критерій оцінки рівня ефективності діяльності підприємства
    (ФОП Вишемирський В. С., 2020) Хаустова, Ірина Євгенівна; Еміров, Гелдімират
  • Ескіз
    Публікація
    Готельно-ресторанна справа
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2019) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Жадан, Тетяна Андріївна; Мардус, Наталія Юріївна; Мелень, Олена Валентинівна; Побережна, Наталія Миколаївна; Линник, Олена Іванівна; Давидюк, Тетяна Вікторівна; Юр'єва, Ірина Анатоліївна; Смоловик, Раїса Федорівна; Александрова, Вікторія Олександрівна; Стригуль, Лариса Станіславівна; Хаустова, Ірина Євгенівна; Строков, Євген Михайлович; Чайка, Тетяна Юріївна
    У навчальному посібнику розкрито теоретичні положення і практичні питання щодо підготовки фахівців у сфері готельно-ресторанної справи у відповідності з освітньо-професійною програмою спеціальності "Готельно-ресторанна справа". Розглянуто організаційні, управлінські та технологічні засади готельного та ресторанного бізнесу, висвітлено питання організації та структури виробництва підприємств готельного і ресторанного господарства. Викладений матеріал спрямовано на формування здатності здійснювати адміністративну, підприємницьку, проектну та дослідницьку діяльність з урахуванням сучасного стану та перспектив розвитку готельного та ресторанного господарств. Навчальний посібник призначено для студентів і викладачів спеціальності "Готельно-ресторанна справа" закладів вищої освіти, а також широкого кола підприємців.
  • Ескіз
    Публікація
    Дослідження та оптимізація економічних процесів в готельно-ресторанному бізнесі
    (ФЛП Томенко Ю. І., 2019) Шовкопляс, Тетяна Семенівна; Жадан, Тетяна Андріївна; Жадан, Юлія Володимирівна; Смоловик, Раїса Федорівна; Линник, Олена Іванівна; Артеменко, Наталія Вікторівна; Сікєтіна, Наталія Геннадіївна; Єршова, Наталя Юріївна; Ткаченко, Марина Олексіївна; Сиром'ятникова, Оксана Валеріївна; Побережна, Наталія Миколаївна; Колєсніченко, Анастасія Сергіївна; Мардус, Наталія Юріївна; Брік, Світлана Володимирівна; Афенченко, Г. В.; Шумлянська, Н. В.; Чайка, Тетяна Юріївна; Юр'єва, Ірина Анатоліївна; Фальченко, Олена Олександрівна; Александрова, Вікторія Олександрівна; Хаустова, Ірина Євгенівна; Строков, Євген Михайлович
    Монографія є результатом науково-методичних та практичних досліджень з удосконалення науково-методичного забезпечення процесів управління, обліку та аудиту на підприємствах готельно-ресторанної галузі. Монографія базується на матеріалах ХIV-ої Міжнародної науково-практичної конференції «Дослідження та оптимізація економічних процесів. Оптимум-2018». Монографія призначена для наукових робітників, викладачів, аспірантів, а також фахівців, що займаються дослідженням економічних проблем розвитку та оптимізацією економічних процесів у галузі індустрії гостинності.
  • Ескіз
    Документ
    Характеристика ризиків в готельному бізнесі та можливі шляхи їх мінімізації
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Хаустова, Ірина Євгенівна; Александрова, Вікторія Олександрівна
    Готельний бізнес, так само як і будь-яка інша діяльність комерційних структур схильна до різного роду ризиків. Ризики, які відбуваються в готельному бізнесі різноманітні, так само висока ймовірність їх прояву. Таким чином, актуальними стають питання їх ідентифікації та мінімізації з метою своєчасного запобігання можливих наслідків.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання економічного обґрунтування дипломних проектів студентами технічних спеціальностей
    (2019) Хаустова, Ірина Євгенівна
    Мета даної роботи – привити виконавцю навички економічного обґрунтування доцільності проведення науково-дослідної та (або) дослідно-конструкторської роботи (НДР та ДКР), оцінювання економічної ефективності втілення результатів дослідження, одержаних в процесі виконання дипломного проекту.
  • Ескіз
    Документ
    Застосування інформаційно-комунікаційних технологій у діяльності підприємств готельної сфери
    (ТОВ "Центр учбової літератури", 2018) Хаустова, Ірина Євгенівна; Юр'єва, Ірина Анатоліївна; Александрова, Вікторія Олександрівна
    У статті розглянуті основні етапи становлення інформаційних технологій, визначення інформаційнo-комунікаційних технологій в туристичній та готельній сфері, а так самo їх роль і застосування в діяльності сучасних готельних та туристичних організацій, що проявилося в: теоретичному аналізі основних складових, а самe інформації, комунікації, інформаційних технологій, комунікаційних технологій, інформаційно-комунікаційних технологій, технологічного процесу та ін.; визначенні цілей комунікації; розглянуті аспекти застосування інформаційно-комунікаційних технологій в діяльності підприємств туристично-рекреаційної сфери; наголошено на важливості поширення інформаційно-комунікаційних технологій в готельній галузі. Використання Інтернету є незамінним фактором продуктивної роботи будь-якого сучасного готельного підприємства, так як Інтернет може запропонувати велику кількість інформації, яка необхідна в роботі турагентств. До такої інформації відносяться: адреси готелів, розклад руху транспортних засобів і авіарейсів, митні та візові правила, а так само різні пропозиції вітчизняних та зарубіжних туроператорів. При цьому, варто зазначити, що отримана інформація може бути різною за обсягом: починаючи від невеликих прайс-листів і закінчуючи цілими каталогами. Крім цього, ще однією перевагою Інтернету є можливість отримання досить дешевою телефонного зв'язку та електронної пошти. Варто відзначити, що підключення до мережі Інтернет економить готелям і туристичним організаціям велику кількість грошових коштів, завдяки скороченню виробництва різних брошур, каталогів, буклетів і їх поширення. Організований менеджмент, кваліфікований персонал і автоматизація — це основні чинники, які дають шанс обійти конкурентів і забезпечити будь-якого сучасного туристському підприємству успіх.
  • Ескіз
    Документ
    Проблеми та перспективи управління готельним бізнесом
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Побережна, Наталія Миколаївна; Александрова, Вікторія Олександрівна; Хаустова, Ірина Євгенівна
  • Ескіз
    Документ
    Дeякі особливості господарських ризиків у готeльному бізнeсі
    (Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2018) Хаустова, Ірина Євгенівна; Александрова, Вікторія Олександрівна; Шовкопляс, Тетяна Семенівна
    У статті на основі аналізу змісту готeльного бізнeсу як особливої сфeри підприємницької діяльності виділeно спeцифічні характeристики його господарських ризиків і дeтeрмінанти, що їх формують. Як ключова дeтeрмінанта спeцифіки господарських ризиків підприємницької діяльності готeльного бізнeсу обґрунтовано унікальність кон'юнктури. Запропоновано систeматизацію господарських ризиків у готeльному бізнeсі на платформі критeріїв домінанти можливого впливу підприємства на кінцeвий рeзультат і наслідки настання.