Кафедра "Туризм i готельно-ресторанний бізнес"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2422
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/tourism
Від листопада 2021 року кафедра має назву "Туризм і готельно-ресторанний бізнес". Перейменована під час реорганізації кафедри "Бізнес-аналітики, обліку та готельно-ресторанної справи" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Подорожі змінюють нас, допомагають нам зростати і розвиватися. Подорожі – найкраща освіта сучасного світу!
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: доктор економічних наук, 5 кандидатів наук: 4 –економічних, 1 – географічних; 1 співробітник має звання професора, 5 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Публікація Методичні рекомендації до виконання та захисту випускної кваліфікаційної роботи(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Жадан, Тетяна Андріївна; Стригуль, Лариса Станіславівна; Чайка, Тетяна Юріївна; Куниця, Катерина Вікторівна; Носирєв, Олександр Олександрович; Чайка, Тетяна ОлександрівнаВідповідно до Стандарту вищої освіти України, перший (бакалаврський) рівень, галузь знань 24 Сфера обслуговування, спеціальність 241 Готельно-ресторанна справа (затверджено і введено в дію Наказом Міністерства освіти і науки України від 04.03.2020 № 384), атестація здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти включає публічний захист кваліфікаційної роботи. Випускна кваліфікаційна робота виконується на завершальному етапі навчання здобувачів вищої освіти в Університеті і передбачає: систематизацію, закріплення, розширення теоретичних і практичних знань із освітньої програми та застосування їх при вирішенні конкретних, технічних, економічних, виробничих та інших завдань; розвинення навичок самостійної роботи. Робота студента над бакалаврською темою пов’язана із поглибленим вивченням теорії, зведенням у систему раніше здобутих знань і оновленням їх у процесі практичного вирішення поставленої проблеми, формуванням та розвитком компетентностей самостійного дослідження та експериментування. Підготовка бакалаврської роботи за обраною спеціальністю підвищує наукову ерудицію студента, розширює пізнавальні інтереси, поглиблює теоретичну підготовку майбутнього фахівця. Метою підготовки випускної кваліфікаційної роботи є систематизація, закріплення та поглиблення теоретичних знань, а також виявлення рівня професійно-психологічної готовності майбутнього фахівця щодо практичної діяльності при постановці та вирішенні конкретних завдань. Випускна кваліфікаційна робота повинна містити теоретичну цінність та практичну значущість.Публікація Методичні рекомендації до виконання та захисту випускної кваліфікаційної роботи(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Жадан, Тетяна Андріївна; Стригуль, Лариса Станіславівна; Чайка, Тетяна ЮріївнаВідповідно до Стандарту вищої освіти України, другий (магістерський) рівень, галузь знань 24 Сфера обслуговування, спеціальність 241 Готельно-ресторанна справа (затверджено і введено в дію Наказом Міністерства освіти і науки України від 05.01.2021 № 26), атестація здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи. Кваліфікаційна робота магістра із спеціальності 241 Готельно-ресторанна справа – це індивідуальне завдання науково-дослідницького та практичного характеру, яке виконує здобувач вищої освіти на завершальному етапі фахової підготовки та є однією з форм виявлення теоретичних і практичних знань, уміння їх застосовувати при розв’язуванні складної задачі або проблеми в сфері готельного та ресторанного бізнесу, що потребує здійснення досліджень та/або інновацій і характеризується комплексністю і невизначеністю умов. Кваліфікаційна робота покликана розкрити науковий потенціал магістра, показати його здібності в організації та проведенні самостійного дослідження, в використанні сучасних методів та підходів при вирішенні проблем у досліджуваній галузі готельно-ресторанного господарства, в виявленні результатів проведених досліджень, їх аргументації та розроблення обґрунтованих рекомендацій та пропозицій. У кваліфікаційній роботі магістра втілюються результати наукових досліджень і досягнення науково-технічного прогресу, впровадження інноваційних технологій у готельному та ресторанному господарстві. Випускна кваліфікаційна робота може носити теоретичний характер. При цьому вона повинна містити фундаментальні дослідження, мати наукову новизну, теоретичну цінність та практичну значущість.Публікація Методичні вказівки до передипломної практики для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спец. "Готельно-ресторанна справа"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Жадан, Тетяна Андріївна; Куниця, Катерина Вікторівна; Стригуль, Лариса Станіславівна; Чайка, Тетяна ЮріївнаВідповідно до Закону України «Про вищу освіту» та Положення про порядок проведення практичної підготовки здобувачів вищої освіти Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут», практика здобувачів вищої освіти є невід’ємною складовою частиною процесу навчання в Університеті. Її спрямовано на закріплення теоретичних знань, отриманих здобувачами вищої освіти під час навчання, набуття й удосконалення практичних навичок і вмінь, визначених освітньою програмою підготовки фахівців за спеціальністю 241 «Готельно-ресторанна справа». Метою практики є ознайомлення здобувачів вищої освіти з умовами праці на виробництві, оволодіння сучасними методами, формами організації та знаряддями праці, формування професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи в реальних ринкових, виробничих і економічних умовах, набуття досвіду під час виконання фахових завдань. Відповідно до Стандарту вищої освіти України для другого (магістерського) рівня вищої освіти галузі знань 24 «Сфера обслуговування», спеціальності 241 «Готельно-ресторанна справа» (затверджено і введено в дію наказом Міністерства освіти і науки України від 05.01.2021 р. № 26), освітньо професійною програмою «Готельно-ресторанний бізнес» у 3 семестрі передбачено передипломну практику в обсязі 15 кредитів ЄКТС.Публікація Економіка туризму(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024-03) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Чайка, Тетяна Юріївна; Мартинова, Вікторія ВікторівнаУ навчальному посібнику розкрито теоретичні положення та актуальні практичні питання економіки туризму на сучасному етапі економічного розвитку. Проаналізовано роль і місце туризму в економічній системі країни, визначено механізм функціонування туристичного ринку та організаційно-економічні основи туристичного бізнесу; досліджено туристичне підприємство як відкриту соціально-економічну систему. Матеріал надає розуміння структури та напрямків управління елементами економічного потенціалу суб’єктів туристичного бізнесу. Наведено характеристику витрат і доходів туристичних підприємств, основних методів та стратегій ціноутворення. Навчальний посібник розрахований на здобувачів вищої освіти спеціальності «Туризм і рекреація» усіх форм навчання, а також широке коло читачів для ознайомлення з економічними засадами функціонування суб’єктів туристичного бізнесу.Публікація Готельно-ресторанний бізнес(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024-03) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Жадан, Тетяна Андріївна; Кармінська-Бєлоброва, Марина Володимирівна; Куниця, Катерина Вікторівна; Літвиненко, Марія Владиславівна; Носирєв, Олександр Олександрович; Сичова, Олена Євгенівна; Стригуль, Лариса Станіславівна; Чайка, Тетяна Юріївна; Шевелюк, Михайло МихайловичНавчальний посібник підготовлений відповідно до освітньо-професійної програми «Готельно-ресторанний бізнес» другого (магістерського) рівня вищої освіти, яка реалізується в Національному технічному університеті «Харківський політехнічний інститут». Матеріал навчального посібника спрямований на підготовка висококваліфікованих фахівців з готельно-ресторанної справи, які мають необхідні загальні і спеціальні компетентності володіють креативним мисленням та на основі комплексного поєднання дослідницької, проєктної та підприємницької діяльності вирішують складні задачі інноваційного характеру в сфері готельно-ресторанного бізнесу Навчальний посібник підготовлений колективом, у складі якого викладачі кафедри туризму і готельно-ресторанного бізнесу Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» та стейкхолдер кафедри, керівник Школи Гостинності «Horeca School». Навчальний посібник складається з десяти розділів, в яких приділяється увага різноманітним аспектам здійснення готельно-ресторанного бізнесу. Навчальний посібник розрахований на здобувачів вищої освіти спеціальності «Готельно-ресторанна справа» усіх форм навчання, а також широке коло читачів для ознайомлення з принципами готельно-ресторанного бізнесу.Публікація Туризм і рекреація: бакалаврський курс. Ч. 1(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Александрова, Вікторія Олександрівна; Жадан, Тетяна Андріївна; Носирєв, Олександр Олександрович; Стригуль, Лариса Станіславівна; Холодок, Валентина Дмитрівна; Чайка, Тетяна ЮріївнаУ навчальному посібнику розкрито теоретичні положення і практичні питання щодо підготовки фахівців у сфері туризму і рекреації відповідно до освітньо-професійних програм «Туристичний бізнес», «Туризм і рекреація», які реалізуються в НТУ «ХПІ». Розглянуто процеси організації туристичних подорожей і комплексного туристичного обслуговування, висвітлено процеси і технології організації роботи суб’єкта туристичної індустрії. Викладений матеріал спрямовано на формування здатності здійснювати економічну, організаційно-управлінську, виробничо-технологічну діяльність у сфері туристичного бізнесу з урахуванням сучасного стану та перспектив розвитку індустрії туризму. Матеріал надає розуміння сучасних тенденцій і регіональних пріоритетів розвитку туризму в цілому та окремих його форм і видів. Навчальний посібник розрахований на здобувачів вищої освіти спеціальності «Туризм і рекреація» усіх форм навчання, а також широке коло читачів для ознайомлення з принципами функціонування туристичної галузі.Публікація Віртуальні гіди в гастрономічному туризмі: перспективи розробки та впровадження(Науково-освітній інноваційний центр суспільних трансформацій, 2024-01) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Чайка, Тетяна Юріївна; Маслюк, Юлія В.Digital-трансформація впливає практично на всі сторони життя суспільства, призводить до зміни споживчих уподобань та звичок. В умовах швидких змін, індустрія туризму і гостинності постійно продукує нові підходи до створення та просування туристичних продуктів. У зв'язку з цим, виникає актуальна потреба в акумуляції та систематизації найуспішніших практик застосування digital-технологій у гастрономічному туризмі; удосконаленні методики створення та просування продуктів віртуального гастрономічного туризму. Статтю присвячено дослідженню новітніх успішних практик використання віртуальних технологій у гастрономічному туризмі. Акцент робиться на аналізі форм віртуального гастрономічного туризму з погляду можливого поєднання віртуального та реального досвіду в одному туристичному продукті. Стаття також містить деякі пропозиції щодо вдосконалення методичного забезпечення створення та просування продуктів віртуального гастрономічного туризму, особливо з точки зору врахування необхідності проведення маркетингових заходів, спрямованих на сприяння прийняттю нових технологій споживачами. Інформаційною базою дослідження є: матеріали офіційних сайтів туристичних компаній; спостереження за практичною діяльністю зі створення та впровадження віртуальних туристичних продуктів; практичні та теоретичні напрацювання фахівців у галузі віртуального гастрономічного туризму. Дослідження дало змогу систематизувати інтерактивні продукти віртуального туризму, провівши їх ранжування за ступенем фізичної залученості та інтерактивності. Зазначається, що еволюційний розвиток застосування віртуальних технологій у гастрономічному туризмі проходить шлях від продуктів, в яких турист виконує лише пасивну роль спостерігача (як, наприклад, у відеоекскурсіях), до продуктів, які забезпечують збільшення ступеня фізичної залученості та інтерактивності. У дослідженні розглянуто конкретні приклади успішних практик застосування віртуальних технологій у гастротуризмі. Встановлено, що найуспішніші практики пов'язані з креативними техніками об'єднання віртуального і фізичного досвіду в одному туристичному продукті. Перспективними в цьому контексті є IT-продукти, що підтримують функцію віртуального гіда. Такі IT-продукти дають змогу успішно поєднувати імерсивність з отриманням реальних мультисенсорних вражень, тим самим нівелюючи негативні сторони віртуальних турів і посилюючи їхні позитивні сторони. З метою вдосконалення методичного забезпечення процесу створення і просування продуктів віртуального туризму, пропонується використовувати модель прийняття технології (TAM) під час розроблення маркетингових заходів із просування нових віртуальних гастрономічних турів. Наукова новизна дослідження полягає в уточненні чинників успіху інноваційних продуктів віртуального гастрономічного туризму; удосконаленні підходів до врахування механізму прийняття нових технологій під час проєктування та впровадження продуктів віртуального туризму. Практична значущість отриманих результатів полягає в можливості їх використання в діяльності туристичних компаній при розробці та впровадженні продуктів віртуального гастрономічного туризму. Перспективи подальших досліджень можуть бути пов'язані з уточненням тенденцій і перспектив розвитку продуктів віртуального гастрономічного туризму; деталізацією механізму прийняття споживачем нових ІТ-продуктів, що підтримують функцію віртуального гіда. Тип статті: теоретичний.Публікація Стратегічні орієнтири поствоєнного відновлення туризму та готельно-ресторанного бізнес(Запорізький національний університет, 2023) Носирєв, Олександр Олександрович; Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Чайка, Тетяна Юріївна; Александрова, Вікторія ОлександрівнаПублікація Світовий та вітчизняний досвід впровадження принципів сталості в туристичну галузь та сферу гостинності(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Чайка, Тетяна Юріївна; Якименко, Михайло Олександрович; Білоусов, Данило Віталійович; Булдаков, Олексій МиколайовичВивчено досвід управління туристичною галуззю за принципами сталості. Впровадження принципів сталого розвитку в туризмі дозволить досягти еколого-збалансованого використання природних ресурсів; збереження та відновлення біорізноманіття; залучення інвестицій з метою ліквідації заданої шкоди довкіллю; підтримки економіки регіону без незворотнього впливу на екосистеми; залучення місцевого населення у процес екологічної орієнтації населення; забезпечення законності у здійсненні туристичної діяльності; застосування концепції екологічного менеджменту та маркетингу. Акцентовано увагу на необхідності підготовки звітів із сталості суб’єктами туристичної галузі та сфери гостинності, оцінювання дестинацій за критеріями сталого розвитку туризму. Вивчено значення сільського туризму в процесах забезпечення сталого розвитку території: забезпечення доступу населення до природних рекреаційних ресурсів, сприяння відновленню фізичного та морального стану; переходу від традиційної економіки до циркулярної; підвищення рівня економічного стану регіону; диверсифікації агропослуг, створення додаткових робочих місць, популяризації території та появи нових можливостей для представників інших галузей економіки. Вивчена вітчизняна практика, проєкти сталого розвитку сільських територій на основі розвитку сільського туризму та гостинності. Вивчено досвід сільських садиб, що реалізують сталі практики в сільському туризмі. Внесено пропозиції щодо удосконалення підготовки фахівців з туризму шляхом ґрунтовного вивчення стандартів якості у сфері сільського зеленого туризму; маркетингу, брендингу послуг та напрямків диверсифікація сільського туризму; механізмів створення і розвитку кластерів сільського туризму; сучасних інформаційних технологій у розвитку сільського зеленого туризму.Документ Формування нових екскурсійних продуктів на основі використання технологій віртуальної та доповненої реальності(2023) Чайка, Тетяна Юріївна; Шевцов, Т. М.; Путятіна, С. Б.Формування нових екскурсійних продуктів на основі використання технологій віртуальної та доповненої реальності є перспективним напрямком розвитку екскурсійного обслуговування. Технологія проектування віртуальних екскурсій є результатом кросдисциплінарної взаємодії таких галузей наукового знання, як екскурсійне обслуговування та діджиталізація. Методи та прийоми диджиталізації застосовуються на багатьох етапах підготовки таких екскурсій. Просування на ринку нових екскурсійних продуктів на основі використання digital-технологій може здійснюватися як на основі традиційних бізнес-схем, так і на основі інноваційних підходів. Одним із інноваційних інструментів просування на ринку нових екскурсійних продуктів є стартапи.