Кафедра "Туризм i готельно-ресторанний бізнес"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2422

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/tourism

Від листопада 2021 року кафедра має назву "Туризм і готельно-ресторанний бізнес". Перейменована під час реорганізації кафедри "Бізнес-аналітики, обліку та готельно-ресторанної справи" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Подорожі змінюють нас, допомагають нам зростати і розвиватися. Подорожі – найкраща освіта сучасного світу!

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: доктор економічних наук, 5 кандидатів наук: 4 –економічних, 1 – географічних; 1 співробітник має звання професора, 5 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
  • Ескіз
    Документ
    Acceleration of profit as an indicator of company’s investment attractiveness (on the example of the hospitality industry)
    (NGO "European Scientific Platform", 2019) Chaika, Tetiana; But, Oksana
    The analysis of the dynamic series of profits is an important component of the company’s financial results analysis. The success of an investment directly depends on the ability to predict the success (or failure) of the selected investment object in the future. From the point of view of investors, prognostic indicators that can be calculated from open financial statements are of particular value. In this study was considered the peculiarities of using the indicator of accelerating profit as one of the possible indicators of the company's investment attractiveness, as well as the specifics of its use in the context of using the Ukrainian companies’ open financial reporting capabilities. Of interest is a comparative analysis of the rate of change in the speed of a number of levels, that is, acceleration. Of course, one isolated, moreover, a very simple indicator cannot be the only basis for making investment decisions. The metric, based on the calculation of the acceleration of the profit, can only be successfully used as an integral part of a balanced scorecard of investment attractiveness.