Кафедра "Туризм i готельно-ресторанний бізнес"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2422

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/tourism

Від листопада 2021 року кафедра має назву "Туризм і готельно-ресторанний бізнес". Перейменована під час реорганізації кафедри "Бізнес-аналітики, обліку та готельно-ресторанної справи" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Подорожі змінюють нас, допомагають нам зростати і розвиватися. Подорожі – найкраща освіта сучасного світу!

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: доктор економічних наук, 5 кандидатів наук: 4 –економічних, 1 – географічних; 1 співробітник має звання професора, 5 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
  • Ескіз
    Документ
    New Opportunities for Restaurant Business Development Based on Computer Modeling of Consumer Preferences
    (Universidad de Almería, 2021) Koval, Liudmyla; Turski, Igor; Kolomiiets, Olena; Komarnitskyi, Igor; Chaika, Tetiana
    The restaurant business is one of the most significant hospitality industry people. However, competition is very high here. Therefore, restaurants are looking for new ways to improve, so the article is devoted to studying the theoretical basis and developing recommendations for developing the restaurant business based on consumer requests. To develop measures, the authors used a theoretical-empirical method, namely, the development of methodological foundations based on the study of theoretical sources, the formation of recommendations on their basis and their empirical testing to form the final proposals. The authors examined consumer literature and consumer inquiries; analyzed traditional and new ways of managing consumer demand. The study's value is that the authors have developed methodological recommendations; namely, they proposed an algorithm for the restaurant business's development, taking into account computer modeling of consumers' preferences and schematically and graphically depicted ways to increase consumer preferences in a restaurant. The suggested recommendations have been tested in real restaurants, which has proven their effectiveness and applicability. The study showed that restaurants need to re-evaluate and review their business strategy and development periodically. There is no universal mechanism that would suit absolutely any restaurant. Still, the steps and principles proposed in the algorithm allow you to start/improve restaurant business development strategy correctly based on computer modeling of consumer preferences.