Кафедра "Туризм i готельно-ресторанний бізнес"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2422

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/tourism

Від листопада 2021 року кафедра має назву "Туризм і готельно-ресторанний бізнес". Перейменована під час реорганізації кафедри "Бізнес-аналітики, обліку та готельно-ресторанної справи" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Подорожі змінюють нас, допомагають нам зростати і розвиватися. Подорожі – найкраща освіта сучасного світу!

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: доктор економічних наук, 5 кандидатів наук: 4 –економічних, 1 – географічних; 1 співробітник має звання професора, 5 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 27
  • Ескіз
    Документ
    IT-aggregators of tourism products in the structure of the tourism services market
    (International Science Group, 2024-06) Chaika, Tatiana
    The study focuses on the functional features of IT-aggregators of tourism products. Due to the development of computer technology, the role of offline travel agencies is significantly reduced, and the functions of travel agents are partially transferred to various online platforms that are aggregators of travel offers. At the same time, the request for personal involvement is a significant characteristic of the tourism and hospitality industry. Therefore, the development of computer technologies does not lead to a complete rejection of off-line travel agencies. IT-aggregators of tourism products are an effective tool of interaction between tour operators, travel agencies, and customers.
  • Ескіз
    Публікація
    The Impact of Interactive Hotel Mapping Technology on Business Processes in the Hospitality Industry
    (Видавничий дім "Гельветика", 2024) Devadze, Anzor; Yakymenko-Tereshchenko, Natalia; Chaika, Tatiana
    The article explores the prospects and main directions of development of interactive hotel mapping technology. Emphasis is placed on the integral nature of the application of innovative digital technologies in the context of digital-transformation of the business environment of the tourism and hospitality industry. The aim of the article is to investigate the impact of successful practices of interactive hotel mapping on increasing efficiency, improving and modifying business processes of companies operating in the tourism and hospitality industry. The following research methods were used: observation, systematization and analysis of practical activity of the subjects of the hospitality sphere, as well as logical-analytical and system-structural methods. Interactive hotel mapping is an application of virtual reality technology. The components of this technology are indoor navigation, routing and virtual tours. The most positive effect of the technology in question has if its application is combined with other innovative digital technologies and organically fits into business processes at different stages of the production cycle. The biggest impact of interactive hotel mapping technology is on business processes related to marketing, reservations and front office service. A successful practice is the integration of the technology in question with Smart Room technology. Due to the technological peculiarities of providing indoor positioning, IT-products for interactive hotel mapping tend to specialize and demonstrate a low level of unification. For OTAs (Online Travel Agencies) and other actors providing indoor services on the booking market, the most urgent problem is the problem of unification of positioning indicators. This factor should be taken into account by firms-developers of specialized software. The scientific novelty of the study consists in the clarification and systematization of successful practices in the application of interactive mapping technology; identification of the most promising areas for improving business processes under the influence of the technology under consideration. The practical value of the obtained results lies in the possibility of their use in the practical activities of both tourism and hospitality companies and companies developing specialized IT products for the tourism and hospitality industry.
  • Ескіз
    Документ
    Definition and Essence of Event Management: Process and Interdisciplinary Approach
    (European Conference, 2024-06-17) Chaika, Tatiana
    This study examines the definition and essence of Event Management in an evolutionary context as a scientific and academic discipline, as well as from the perspective of the process approach. Attention is paid to the role and place of Event-management in the context of disciplinary structuring of scientific knowledge. The interrelation of Event Management with such a direction of scientific knowledge as Project Management is studied.
  • Ескіз
    Публікація
    Економіка туризму
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024-03) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Чайка, Тетяна Юріївна; Мартинова, Вікторія Вікторівна
    У навчальному посібнику розкрито теоретичні положення та актуальні практичні питання економіки туризму на сучасному етапі економічного розвитку. Проаналізовано роль і місце туризму в економічній системі країни, визначено механізм функціонування туристичного ринку та організаційно-економічні основи туристичного бізнесу; досліджено туристичне підприємство як відкриту соціально-економічну систему. Матеріал надає розуміння структури та напрямків управління елементами економічного потенціалу суб’єктів туристичного бізнесу. Наведено характеристику витрат і доходів туристичних підприємств, основних методів та стратегій ціноутворення. Навчальний посібник розрахований на здобувачів вищої освіти спеціальності «Туризм і рекреація» усіх форм навчання, а також широке коло читачів для ознайомлення з економічними засадами функціонування суб’єктів туристичного бізнесу.
  • Ескіз
    Публікація
    Готельно-ресторанний бізнес
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024-03) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Жадан, Тетяна Андріївна; Кармінська-Бєлоброва, Марина Володимирівна; Куниця, Катерина Вікторівна; Літвиненко, Марія Владиславівна; Носирєв, Олександр Олександрович; Сичова, Олена Євгенівна; Стригуль, Лариса Станіславівна; Чайка, Тетяна Юріївна; Шевелюк, Михайло Михайлович
    Навчальний посібник підготовлений відповідно до освітньо-професійної програми «Готельно-ресторанний бізнес» другого (магістерського) рівня вищої освіти, яка реалізується в Національному технічному університеті «Харківський політехнічний інститут». Матеріал навчального посібника спрямований на підготовка висококваліфікованих фахівців з готельно-ресторанної справи, які мають необхідні загальні і спеціальні компетентності володіють креативним мисленням та на основі комплексного поєднання дослідницької, проєктної та підприємницької діяльності вирішують складні задачі інноваційного характеру в сфері готельно-ресторанного бізнесу Навчальний посібник підготовлений колективом, у складі якого викладачі кафедри туризму і готельно-ресторанного бізнесу Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» та стейкхолдер кафедри, керівник Школи Гостинності «Horeca School». Навчальний посібник складається з десяти розділів, в яких приділяється увага різноманітним аспектам здійснення готельно-ресторанного бізнесу. Навчальний посібник розрахований на здобувачів вищої освіти спеціальності «Готельно-ресторанна справа» усіх форм навчання, а також широке коло читачів для ознайомлення з принципами готельно-ресторанного бізнесу.
  • Ескіз
    Публікація
    Туризм і рекреація: бакалаврський курс. Ч. 1
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Александрова, Вікторія Олександрівна; Жадан, Тетяна Андріївна; Носирєв, Олександр Олександрович; Стригуль, Лариса Станіславівна; Холодок, Валентина Дмитрівна; Чайка, Тетяна Юріївна
    У навчальному посібнику розкрито теоретичні положення і практичні питання щодо підготовки фахівців у сфері туризму і рекреації відповідно до освітньо-професійних програм «Туристичний бізнес», «Туризм і рекреація», які реалізуються в НТУ «ХПІ». Розглянуто процеси організації туристичних подорожей і комплексного туристичного обслуговування, висвітлено процеси і технології організації роботи суб’єкта туристичної індустрії. Викладений матеріал спрямовано на формування здатності здійснювати економічну, організаційно-управлінську, виробничо-технологічну діяльність у сфері туристичного бізнесу з урахуванням сучасного стану та перспектив розвитку індустрії туризму. Матеріал надає розуміння сучасних тенденцій і регіональних пріоритетів розвитку туризму в цілому та окремих його форм і видів. Навчальний посібник розрахований на здобувачів вищої освіти спеціальності «Туризм і рекреація» усіх форм навчання, а також широке коло читачів для ознайомлення з принципами функціонування туристичної галузі.
  • Ескіз
    Публікація
    Віртуальні гіди в гастрономічному туризмі: перспективи розробки та впровадження
    (Науково-освітній інноваційний центр суспільних трансформацій, 2024-01) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Чайка, Тетяна Юріївна; Маслюк, Юлія В.
    Digital-трансформація впливає практично на всі сторони життя суспільства, призводить до зміни споживчих уподобань та звичок. В умовах швидких змін, індустрія туризму і гостинності постійно продукує нові підходи до створення та просування туристичних продуктів. У зв'язку з цим, виникає актуальна потреба в акумуляції та систематизації найуспішніших практик застосування digital-технологій у гастрономічному туризмі; удосконаленні методики створення та просування продуктів віртуального гастрономічного туризму. Статтю присвячено дослідженню новітніх успішних практик використання віртуальних технологій у гастрономічному туризмі. Акцент робиться на аналізі форм віртуального гастрономічного туризму з погляду можливого поєднання віртуального та реального досвіду в одному туристичному продукті. Стаття також містить деякі пропозиції щодо вдосконалення методичного забезпечення створення та просування продуктів віртуального гастрономічного туризму, особливо з точки зору врахування необхідності проведення маркетингових заходів, спрямованих на сприяння прийняттю нових технологій споживачами. Інформаційною базою дослідження є: матеріали офіційних сайтів туристичних компаній; спостереження за практичною діяльністю зі створення та впровадження віртуальних туристичних продуктів; практичні та теоретичні напрацювання фахівців у галузі віртуального гастрономічного туризму. Дослідження дало змогу систематизувати інтерактивні продукти віртуального туризму, провівши їх ранжування за ступенем фізичної залученості та інтерактивності. Зазначається, що еволюційний розвиток застосування віртуальних технологій у гастрономічному туризмі проходить шлях від продуктів, в яких турист виконує лише пасивну роль спостерігача (як, наприклад, у відеоекскурсіях), до продуктів, які забезпечують збільшення ступеня фізичної залученості та інтерактивності. У дослідженні розглянуто конкретні приклади успішних практик застосування віртуальних технологій у гастротуризмі. Встановлено, що найуспішніші практики пов'язані з креативними техніками об'єднання віртуального і фізичного досвіду в одному туристичному продукті. Перспективними в цьому контексті є IT-продукти, що підтримують функцію віртуального гіда. Такі IT-продукти дають змогу успішно поєднувати імерсивність з отриманням реальних мультисенсорних вражень, тим самим нівелюючи негативні сторони віртуальних турів і посилюючи їхні позитивні сторони. З метою вдосконалення методичного забезпечення процесу створення і просування продуктів віртуального туризму, пропонується використовувати модель прийняття технології (TAM) під час розроблення маркетингових заходів із просування нових віртуальних гастрономічних турів. Наукова новизна дослідження полягає в уточненні чинників успіху інноваційних продуктів віртуального гастрономічного туризму; удосконаленні підходів до врахування механізму прийняття нових технологій під час проєктування та впровадження продуктів віртуального туризму. Практична значущість отриманих результатів полягає в можливості їх використання в діяльності туристичних компаній при розробці та впровадженні продуктів віртуального гастрономічного туризму. Перспективи подальших досліджень можуть бути пов'язані з уточненням тенденцій і перспектив розвитку продуктів віртуального гастрономічного туризму; деталізацією механізму прийняття споживачем нових ІТ-продуктів, що підтримують функцію віртуального гіда. Тип статті: теоретичний.
  • Ескіз
    Публікація
    Стратегічні орієнтири поствоєнного відновлення туризму та готельно-ресторанного бізнес
    (Запорізький національний університет, 2023) Носирєв, Олександр Олександрович; Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Чайка, Тетяна Юріївна; Александрова, Вікторія Олександрівна
  • Ескіз
    Публікація
    Світовий та вітчизняний досвід впровадження принципів сталості в туристичну галузь та сферу гостинності
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Чайка, Тетяна Юріївна; Якименко, Михайло Олександрович; Білоусов, Данило Віталійович; Булдаков, Олексій Миколайович
    Вивчено досвід управління туристичною галуззю за принципами сталості. Впровадження принципів сталого розвитку в туризмі дозволить досягти еколого-збалансованого використання природних ресурсів; збереження та відновлення біорізноманіття; залучення інвестицій з метою ліквідації заданої шкоди довкіллю; підтримки економіки регіону без незворотнього впливу на екосистеми; залучення місцевого населення у процес екологічної орієнтації населення; забезпечення законності у здійсненні туристичної діяльності; застосування концепції екологічного менеджменту та маркетингу. Акцентовано увагу на необхідності підготовки звітів із сталості суб’єктами туристичної галузі та сфери гостинності, оцінювання дестинацій за критеріями сталого розвитку туризму. Вивчено значення сільського туризму в процесах забезпечення сталого розвитку території: забезпечення доступу населення до природних рекреаційних ресурсів, сприяння відновленню фізичного та морального стану; переходу від традиційної економіки до циркулярної; підвищення рівня економічного стану регіону; диверсифікації агропослуг, створення додаткових робочих місць, популяризації території та появи нових можливостей для представників інших галузей економіки. Вивчена вітчизняна практика, проєкти сталого розвитку сільських територій на основі розвитку сільського туризму та гостинності. Вивчено досвід сільських садиб, що реалізують сталі практики в сільському туризмі. Внесено пропозиції щодо удосконалення підготовки фахівців з туризму шляхом ґрунтовного вивчення стандартів якості у сфері сільського зеленого туризму; маркетингу, брендингу послуг та напрямків диверсифікація сільського туризму; механізмів створення і розвитку кластерів сільського туризму; сучасних інформаційних технологій у розвитку сільського зеленого туризму.
  • Ескіз
    Документ
    Формування нових екскурсійних продуктів на основі використання технологій віртуальної та доповненої реальності
    (2023) Чайка, Тетяна Юріївна; Шевцов, Т. М.; Путятіна, С. Б.
    Формування нових екскурсійних продуктів на основі використання технологій віртуальної та доповненої реальності є перспективним напрямком розвитку екскурсійного обслуговування. Технологія проектування віртуальних екскурсій є результатом кросдисциплінарної взаємодії таких галузей наукового знання, як екскурсійне обслуговування та діджиталізація. Методи та прийоми диджиталізації застосовуються на багатьох етапах підготовки таких екскурсій. Просування на ринку нових екскурсійних продуктів на основі використання digital-технологій може здійснюватися як на основі традиційних бізнес-схем, так і на основі інноваційних підходів. Одним із інноваційних інструментів просування на ринку нових екскурсійних продуктів є стартапи.