Кафедра "Туризм i готельно-ресторанний бізнес"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2422

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/tourism

Від листопада 2021 року кафедра має назву "Туризм і готельно-ресторанний бізнес". Перейменована під час реорганізації кафедри "Бізнес-аналітики, обліку та готельно-ресторанної справи" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Подорожі змінюють нас, допомагають нам зростати і розвиватися. Подорожі – найкраща освіта сучасного світу!

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: доктор економічних наук, 5 кандидатів наук: 4 –економічних, 1 – географічних; 1 співробітник має звання професора, 5 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 16
  • Ескіз
    Документ
    Digital Tools for Management of Innovative Activities of Tourism Enterprises: Ukrainian Analysis of Wartime Challenges
    (Canadian Institute for Knowledge Development, 2023) Yakуmenko-Tereshchenko, Nataliia; Kiziun, Alla; Hrabar, Maryna; Brytvienko, Anastasiia; Medvid, Larysa
    The article aims to analyse digital tools for managing the tourism enterprises' innovative activities based on the Ukrainian experience of overcoming the risks of martial law. The novelty of the research consists in determining the possibilities of digital management in war conditions, which is an extremely important experience for European countries that never faced such a crisis. In order to gain a comprehensive understanding of the integration of digital tools in Ukraine's tourism industry, statistical data obtained from over 200 enterprises were analysed. This data leveraging enabled the identification of the key management practices that were implemented during the COVID-19 pandemic and subsequently adapted to the martial law restrictions. An interdisciplinary methodological toolkit was used in order to conduct the research: analysis, synthesis, induction, deduction, and comparison. The results demonstrated modern digital tools for managing tourist activities based on consideration of the world and Ukrainian contexts. Special emphasis was also placed on the development of leadership as a phenomenon capable of improving the perception of innovations and appropriate management decisions against the general implementation of modern management methods. The conclusions showed the capabilities of information systems, multimedia databases, and customer relationship management software. It is also important to emphasise the role of digital tools in the tourism industry of Ukraine and their use as a response to the military challenge. Consequently, the importance of targeted advertising and the widespread use of mobile devices is evident. In martial law conditions, they are an important answer to modern problems.
  • Ескіз
    Публікація
    Зарубіжний і вітчизняний досвід інноваційних подієвих активностей у ресторанному бізнесі та гастрономічному туризмі
    (2022) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Аніщенко, Алла Петрівна; Чайка, Тетяна Юріївна; Вишняков, Олександр Віталійович; Синько, Анастасія Дмитрівна
    Мета. Метою цього дослідження є виявлення та узагальнення сучасних успішних практик застосування подієвих активностей у ресторанному бізнесі та гастрономічному туризмі; удосконалення підходів до адміністрування та маркетингового супроводу ресторанних заходів. Результати. Проведене дослідження показало, що в ресторанному бізнесі та гастрономічному туризмі триває процес спеціалізації та виділення вузьких споживчих ніш на основі інтересів і мотивів відвідувачів; з боку клієнтів підвищуються вимоги до якості та різноманітності послуг. Ці обставини, а також високий рівень конкуренції в галузі, змушують власників бізнесу шукати інноваційні способи залучення клієнтів. Ресторанна подієва активність – один із таких способів. Зарубіжний і вітчизняний ресторанний бізнес уже накопичив значний досвід розробки та впровадження ресторанних подій різного спрямування. Наразі індустрія гостинності пропонує безліч різноманітних подієвих активностей. Велика кількість унікальних ресторанних заходів різного спрямування ускладнює зусилля, спрямовані на їх типологізацію. З точки зору планування подієвої активності в ресторані можна виділити самодостатні ресторанні заходи, які не рекомендується поєднувати з іншими подіями, та модульні ресторанні заходи, які будуть більш привабливими в разі їх поєднання з іншими подієвими активностями. При формуванні банку ресторанних подієвих активностей, складанні базового пакету подій та розробці меню необхідно враховувати концепцію конкретного ресторану, а також фактори зовнішнього та внутрішнього середовища. Наукова новизна дослідження полягає в уточненні перспективних напрямів розвитку подієвої активності в ресторанах. Подальший розвиток отримало дослідження механізму використання ресторанних заходів як засобу підвищення привабливості та впізнаваності бренду ресторану. На основі проведеного аналізу удосконалено методичний підхід до формування банку ресторанних активностей, складання базового пакету подій і розробці Event-меню ресторану. Практична цінність отриманих результатів полягає в можливості їх використання у практичній діяльності підприємств ресторанного бізнесу й туристичних агенцій, що спеціалізуються на гастрономічному туризмі.
  • Ескіз
    Публікація
    Кейтеринг у MICE-індустрії: тренди розвитку, міжнародний досвід і перспективи digital-трансформації
    (2021) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Чайка, Тетяна Юріївна; Бєлікова, Олена Станіславівна
    У статті розглянуті тенденції та перспективи розвитку індустрії гостинності, а також деякі найперспективніші інноваційні digital-рішення у сфері надання послуг кейтерингу для MICE-заходів: цифрові ваучери, гастро-меппінг, набори для онлайн-кейтерингу. Приділено увагу комплексному підходу до формування інноваційних бізнес-моделей на основі digital-трансформації. Криза, що була викликана пандемією COVID-19, поставила на межу банкрутства значну частину економічних агентів. У такій ситуації на економічне процвітання можуть розраховувати ті суб'єкти підприємницької діяльності, які оперативно відмовляться від застарілих бізнес-моделей. Тільки комплексне та системне використання інноваційних рішень, формування нових інноваційних бізнес-моделей здатне забезпечити підприємство конкурентною перевагою та запобігти негативному сценарію розвитку подій. У статті вдосконалено підхід та розроблено практичні рекомендації щодо впровадження конкретних інноваційних цифрових технологій у базові компоненти бізнес-процесів з метою формування нової бізнес-моделі на основі комплексного використання digital-рішень.
  • Ескіз
    Документ
    Ефективність витрат на впровадження нових сортів і гібридів у рослинництві
    (2020) Олійник, Олександр; Макогон, Віталій Вікторович; Міщенко, Віталія; Брік, Світлана Володимирівна
    Мета. Мета статті – висвітлити результати дослідження, присвяченого розробці підходів до оптимізації рівня витрат на впровадження нових сортів і гібридів у рослинництві, у тому числі за умов їхфінансування за рахунок позикового капіталу. Методологія / методика / підхід. Спираючись на діалектичний метод пізнання, використали методи: абстрактно-логічний (систематизація публікацій, присвячених проблемам агроінновацій і кредитування аграрної галузі, теоретичні узагальнення та формулювання висновків), нелінійного кореляційно-регресійного аналізу (установлення залежності між інтенсивністю виробництва продукції рослинництва тарезультатами функціонування галузі), оптимізаційного моделювання (розробка інструментарію, що дозволяє визначити оптимальний обсяг кредиту вразівпровадження інновацій). Результати. Розроблено підхід, який ураховує агробіологічні, економічні тафінансові аспекти аграрної галузі,тадозволяє на етапі планування виробничого процесуі його фінансового забезпечення оцінити доцільність кредитного покриття витрат на впровадження інноваційного рішення; апробовано методичний інструментарій, який дозволяє визначити оптимальні величини витрат за різних умов і форм фінансування, а також оптимальну величину кредитного забезпечення, що гарантує максимізацію прибутку з урахуванням очікуваного приросту урожайності за рахунок упровадження нових сортів і гібридів. Оригінальність / наукова новизна. Обґрунтовано підхід до визначення оптимального обсягу кредитного забезпечення впровадження інновацій, що, на відміну від традиційного, який ґрунтуєтьсяна ефекті фінансового важеля, ураховує нелінійність витратних і результативних показників функціонування аграрної галузі, спричинену ефектом спадної віддачі. Практична цінність / значущість. Застосування пропонованого до впровадження методичного підходу дозволяє визначити оптимальні величині виробничих витрат їх кредитного покриття з урахуванням очікуваного приросту урожайності виробництва, який забезпечує впровадження нового сорту або гібриду рослин.
  • Ескіз
    Документ
    Analytical provision for managing innovation activities within the company considering the interests of stakeholders
    (Research and Innovation Centre Pro-Akademia, Poland, 2020) Portna, O. V.; Iershova, N. Yu.; Tereshchenko, D. A.; Chaika, Tetiana; Dubynskyi, George
    The article covers the problem of analytical provision for managing innovation activities within a company, taking into account the interests of stakeholders – this is connected with the possibility of ensuring the competitiveness, assessment of innovation activities and choice of innovation strategy. The purpose of the study is to identify the conditions and trends of innovation activities on the basis of accounting and analytical data considering the interests of stakeholders. The study of the current state and general trends of innovation activities at enterprises was conducted in a logical sequence as follows: 1) the number of innovatively active enterprises, 2) the share of industrial enterprises among the innovatively active enterprises, 3) the estimation of the amount of financing and the level of expenditures on innovations and 4) strategic priority directions of innovation activities that allowed to identify and analyze barriers to the development of an effective innovation policy. This provided an opportunity to develop the structure of analytical provision for the system of managing innovation activities within a company as a logical chain of strategic results for achieving economic success. However, a number of limitations and risks were identified. The assessment of the impact of innovation on the economic, environmental and social efficiency of a manufacturing production process is argued to be based on systematic and structured accounting and analytical information and reflected in non-financial reporting (in particular, the G4 Sustainability Reporting). In view of this, we consider it advisable to supplement the sustainability reporting with the indicators that characterize the effectiveness of innovation management. The results of the study are relevant and useful for large and medium-sized enterprises in the context of ensuring the implementation of an innovation model of development as well as for conducting applied research in the field of business strategies to ensure sustainable company development.
  • Ескіз
    Документ
    Методичний підхід до діагностики економічної ефективності інноваційного кластеру
    (ВД "Гельветика", 2019) Сікєтіна, Наталія Геннадіївна
    Стаття присвячена актуальним питанням адаптації промислових підприємств в умовах мінливого конкурентного середовища. Визначено механізм адаптаційної системи мережевого формування. Окреслено структуру механізму адаптаційної системи мережевого формування. Розроблено модель показника економічної ефективності інноваційного кластеру у мінливому конкурентному середовищі, розрахунок якого включає сім етапів. Розроблено модель розрахунку комплексного показника конкурентоспроможності продукції із урахуванням показника нецінової та логістичної конкурентоспроможності продукції. Проведено оцінку економічної ефективності діяльності виробничо-інноваційного кластеру за допомогою коефіцієнта економічної ефективності діяльності підприємства, який враховує вплив факторів внутрішнього та зовнішнього середовища. Модельовано показник економічної ефективності кластеру.
  • Ескіз
    Публікація
    Науково-методичні підходи до оцінки стану інноваційного розвитку промислового підприємства
    (Українська державна академія залізничного транспорту, 2014) Альошин, Сергій Юрійович
    В статті проаналізовано наукові підходи до визначення сутності та складових поняття «інноваційний потенціал» як базису інноваційного розвитку будь-якого підприємства, на основі системного підходу отримали подальший розвиток визначення та структура цього поняття. Розглянуто основні науково-методичні підходи до оцінки стану інноваційного розвитку промислового підприємства, їх недоліки, запропоновано вдосконалений підхід до формування системи показників оцінки стану розвитку інноваційних процесів на промисловому підприємстві, що враховує синергетичний ефект від впровадження таких процесів.
  • Ескіз
    Документ
    Інновації стратегічного управлінського обліку
    (Міжнародний гуманітарний університет, 2016) Єршова, Наталя Юріївна
    У статті проведено статистичний огляд інновацій із метою визначення місця інновацій стратегічного управлінського обліку в системі технологічних, інституційних, організаційних та управлінських інновацій підприємств. Запропоновано класифікацію інновацій стратегічного управлінського обліку. Визначено вплив інновацій СУО на підвищення обліково-інформаційного супроводу при прийнятті управлінських рішень.
  • Ескіз
    Документ
    Підходи до класифікації інноваційних процесів промислового підприємства
    (ВД "ІНЖЕК", 2014) Ткаченко, Марина Олексіївна
    Метою статті є розкриття теоретичної сутності інноваційних процесів промислового підприємства та їх класифікація. У роботі розкрито сутність категорій "інновація" та "інноваційний потенціал", які є базовими під час дослідження інноваційних процесів, і представлено трирівневу структуру інноваційного потенціалу. Шляхом узагальнення та систематизації існуючих підходів до визначення сутності інноваційних процесів розкрито їх сутність та економічну природу, яка обумовлює їх специфічність. У статті було встановлено, що інноваційні процеси потрібно досліджувати з точок зору ціннісної, маржинальної теорій і закону спадаючої віддачі, що дозволило вдосконалити їх класифікацію. Крім того, під час розкриття питання стосовно складу інноваційного процесу та послідовності його етапів було запропоновано тривимірну модель перебігу інноваційного процесу, яка враховує відмінності, обумовлені різними типами корпоративних зв'язків промислових підприємств.
  • Ескіз
    Документ
    Развитие отечественного машиностроения - основа динамического роста национальной экономики
    (НТУ "ХПИ", 2014) Мехович, Сергей Анатольевич
    В статье рассмотрены некоторые вопросы обеспечения динамического роста национальной экономики. На основе сравнительного анализа сделаны выводы о необходимости развития отечественного машиностроения.