Кафедра "Туризм i готельно-ресторанний бізнес"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2422
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/tourism
Від листопада 2021 року кафедра має назву "Туризм і готельно-ресторанний бізнес". Перейменована під час реорганізації кафедри "Бізнес-аналітики, обліку та готельно-ресторанної справи" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Подорожі змінюють нас, допомагають нам зростати і розвиватися. Подорожі – найкраща освіта сучасного світу!
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: доктор економічних наук, 5 кандидатів наук: 4 –економічних, 1 – географічних; 1 співробітник має звання професора, 5 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Теоретичний базис формування системи адаптації промислового підприємства до умов мінливого конкурентного середовища(2020) Сікєтіна, Наталія ГеннадіївнаСтаття присвячена актуальним питанням адаптації промислових підприємств під впливом мінливого конкурентного середовища. Досліджено теоретичні питання економічної категорії «адаптація», «зовнішнє середовище» та «система адаптації» відносно промислових підприємств. Визначено класифікацію факторів зовнішнього середовища на основі аналізу літературних джерел. Розглянуто структуру адаптації систем та виділено її два основні види – параметричну та структурну адаптацію. Визначено теоретичний базис вивчення процесу формування системи адаптації промислового підприємства. Теоретичний базис представлено у вигляді взаємозалежної сукупності базових категорій – система, формування, адаптація, середовище, підприємство. Адаптацію промислового підприємства визначено як здатність підприємства генерувати певний рівень чистого доходу й конкурентоспроможності продукції при входженні у мережеву структуру на тривалій основі, займає верхній рівень ієрархії адаптаційних ознак підприємства у мінливому конкурентному середовищі.Документ Методичний підхід до діагностики економічної ефективності інноваційного кластеру(ВД "Гельветика", 2019) Сікєтіна, Наталія ГеннадіївнаСтаття присвячена актуальним питанням адаптації промислових підприємств в умовах мінливого конкурентного середовища. Визначено механізм адаптаційної системи мережевого формування. Окреслено структуру механізму адаптаційної системи мережевого формування. Розроблено модель показника економічної ефективності інноваційного кластеру у мінливому конкурентному середовищі, розрахунок якого включає сім етапів. Розроблено модель розрахунку комплексного показника конкурентоспроможності продукції із урахуванням показника нецінової та логістичної конкурентоспроможності продукції. Проведено оцінку економічної ефективності діяльності виробничо-інноваційного кластеру за допомогою коефіцієнта економічної ефективності діяльності підприємства, який враховує вплив факторів внутрішнього та зовнішнього середовища. Модельовано показник економічної ефективності кластеру.Документ Обґрунтування логістичного фактору конкурентоспроможності продукції підприємства(Всеукраїнське громадське об'єднання "Нова Освіта", 2012) Сікєтіна, Наталія ГеннадіївнаКонкурентні переваги підприємства та товару створюються шляхом розробки для кожного підприємства логістичної системи з метою оптимального, з погляду одержання прибутку, прискорення руху матеріальних і пов'язаних з ними інформаційних та фінансових потоків. Ефективна логістична система складається із постачальницької, збутової, транспортної та розподільчої логістики. Для кожного виду в структурі логістичної системи підприємства обрано найважливіші критерії оцінки. Доведено, що на конкурентоспроможність продукції підприємства впливає логістичний фактор поряд із якістю та ціною, який треба враховувати в ринкових умовах.Документ Вдосконалення методики визначення конкурентоспроможності промислової продукції(НТУ "ХПІ", 2005) Сікєтіна, Наталія ГеннадіївнаЗалежність ціни товару від його якості, виражається у більш високій ціні того товару, якість якого є вищою, ніж у товарів-аналогів, що знаходить кількісний вираз у задоволенні потреби споживача у певних функціях та властивостях саме цього товару на даному ринку (або ринковому сегменті). У такому випадку у стратегії підприємства-виробника щодо встановлення ціни на товар високої якості необхідно враховувати те, що додаткові витрати, пов'язані із забезпеченням певного рівня якості мають відбитися у новій ціні, але ціна має збільшуватися у меншій мірі, ніж якість товару за рахунок введення досягнень НТП у технологічні процеси. Тому раціонально представити парну кореляційну залежність ціни від платоспроможного попиту якості товаруДокумент Управління конкурентоспроможністю продукції на державному рівні(НТУ "ХПІ", 2005) Сікєтіна, Наталія ГеннадіївнаПосилення ролі держави в підтримці перспективних галузей економіки, а також цілеспрямованих заходів щодо підтримки експорту вітчизняної продукції забезпечать підвищення конкурентоспроможності України на світовому ринку та створять умови для інтеграції її у світову економіку на паритетних засадах.Документ Оптимізація прибутку підприємства за рахунок сегментації ринку(Черкаський державний технологічний університет, 2008) Сікєтіна, Наталія ГеннадіївнаДля ефективної діяльності підприємства необхідно сформулювати критерії обґрунтування обсягу випуску продукції різного рівня конкурентоспроможності по кожній позиції номенклатури. Певний рівень конкурентоспроможності продукції споживається конкретним сегментом ринку з відповідним рівнем платоспроможного попиту.Таким критерієм може бути максимізація прибутку. Використання запропонованого алгоритму максимізації прибутку підприємств підвищить економічну ефективність його діяльності в ринкових умовах.Документ Фази життєвого циклу товару як фактор формування його конкурентоспроможності(НТУ "ХПІ", 2009) Чекаліна, Елеонора Петрівна; Сікєтіна, Наталія Геннадіївна; Сукач, С. О.Пропонується використання математичного апарату для розрахунку об'єму реалізованої продукції та прибутку на кожній стадії життєвого циклу товару та весь його цикл. Такий розрахунок потрібен для ухваленні рішення про перехід підприємства на випуск нового виду продукції.Документ Фактори підвищення економічної ефективності діяльності підприємства(НТУ "ХПИ", 2008) Сікєтіна, Наталія ГеннадіївнаОднією з проблемних областей в управлінні сучасним підприємством є виявлення факторів підвищення економічної ефективності діяльності підприємств. Дана стаття присвячена питанням удосконалення категорії економічної ефективності діяльності підприємств та факторів її підвищення.Документ Механізм комплексної оцінки економічної ефективності діяльності підприємства(НТУ "ХПІ", 2012) Сікєтіна, Наталія ГеннадіївнаВпровадження механізму управління, й зокрема, механізму управління економічною ефективністю діяльності підприємства неможлива без реалізації її комплексної оцінки. Отже визначено фактори, що впливають на економічну ефективність діяльності підприємства: виробничі та комерційні фактори, конкурентоспроможність продукції, життєвий цикл товару. В свою чергу, на конкурентоспроможність продукції впливають якісні, цінові, нецінові та логістичні фактори. Розроблено методологічний та практичний підхід щодо оцінки взаємозв’язку економічної ефективності діяльності підприємства та конкурентоспроможності його продукції, який являє собою механізм комплексної оцінки економічної ефективності діяльності вітчизняних підприємств, який ґрунтується на принципах системного підходу.Документ Механізм оцінки економічної ефективності діяльності машинобудівних підприємств(НТУ "ХПИ", 2008) Сікєтіна, Наталія ГеннадіївнаВ сучасних умовах оцінка економічної ефективності діяльності машинобудівних підприємств є унікальною. Дана стаття присвячення питанням розробки механізму оцінки економічної ефективності діяльності машинобудівних підприємств.