Кафедра "Туризм i готельно-ресторанний бізнес"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2422
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/tourism
Від листопада 2021 року кафедра має назву "Туризм і готельно-ресторанний бізнес". Перейменована під час реорганізації кафедри "Бізнес-аналітики, обліку та готельно-ресторанної справи" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Подорожі змінюють нас, допомагають нам зростати і розвиватися. Подорожі – найкраща освіта сучасного світу!
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: доктор економічних наук, 5 кандидатів наук: 4 –економічних, 1 – географічних; 1 співробітник має звання професора, 5 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Публікація Туризм і рекреація: бакалаврський курс. Ч. 1(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Александрова, Вікторія Олександрівна; Жадан, Тетяна Андріївна; Носирєв, Олександр Олександрович; Стригуль, Лариса Станіславівна; Холодок, Валентина Дмитрівна; Чайка, Тетяна ЮріївнаУ навчальному посібнику розкрито теоретичні положення і практичні питання щодо підготовки фахівців у сфері туризму і рекреації відповідно до освітньо-професійних програм «Туристичний бізнес», «Туризм і рекреація», які реалізуються в НТУ «ХПІ». Розглянуто процеси організації туристичних подорожей і комплексного туристичного обслуговування, висвітлено процеси і технології організації роботи суб’єкта туристичної індустрії. Викладений матеріал спрямовано на формування здатності здійснювати економічну, організаційно-управлінську, виробничо-технологічну діяльність у сфері туристичного бізнесу з урахуванням сучасного стану та перспектив розвитку індустрії туризму. Матеріал надає розуміння сучасних тенденцій і регіональних пріоритетів розвитку туризму в цілому та окремих його форм і видів. Навчальний посібник розрахований на здобувачів вищої освіти спеціальності «Туризм і рекреація» усіх форм навчання, а також широке коло читачів для ознайомлення з принципами функціонування туристичної галузі.Публікація Стратегічні орієнтири поствоєнного відновлення туризму та готельно-ресторанного бізнес(Запорізький національний університет, 2023) Носирєв, Олександр Олександрович; Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Чайка, Тетяна Юріївна; Александрова, Вікторія ОлександрівнаПублікація Методичні вказівки до виконання індивідуального завдання (реферату) з дисципліни "Вступ до спеціальності. Ознайомча практика"(2023) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Чайка, Тетяна Юріївна; Александрова, Вікторія ОлександрівнаДисципліна «Вступ до спеціальності. Ознайомча практика» є обов’язковим освітнім компонентом спеціальної (фахової) підготовки студентів спеціальності 242 «Туризм» першого (бакалаврського) рівня освіти. Методичні вказівки щодо виконання індивідуального завдання розроблені відповідно до рекомендацій МОН України з навчально-методичного забезпечення і складені відповідно до робочої програми дисципліни «Вступ до спеціальності. Ознайомча практика». Мета навчальної дисципліни «Вступ до спеціальності. Ознайомча практика: – ознайомлення студентів з історією і традиціями НТУ «ХПІ», порядком організації навчального процесу у вищій школі та особливостями Болонського процесу; – формування комплексної уяви про сутність туристичного бізнесу, ознайомлення з основами гостинності; – формування у студентів системних уявлень про зміст і умови майбутньої професійної діяльності; – ознайомлення студентів з можливостями працевлаштування, головними вимогами потенційних роботодавців; – формування у студентів (за допомогою інтерактивних занять) компетентностей, пов'язаних з практичним застосуванням системи знань, умінь і навичок в туристичному бізнесі. Дисципліна покликана сприяти впровадженню в навчальний процес системи поетапної практичної підготовки майбутніх фахівців в області туристичного бізнесу, з послідовним нарощуванням рівня професійних знань і практичних навичок. Індивідуальне завдання є формою позааудиторної самостійної роботи студента, має практичний характер, виконується самостійно протягом вивчення дисципліни відповідно до графіка навчального процесу із забезпеченням консультативного супроводу з боку викладача. Навчальним планом передбачено виконання індивідуального завдання з дисципліни «Вступ до спеціальності. Ознайомча практика» у вигляді реферату. Реферат є самостійною, логічно цілісною працею, яка демонструє вміння студента користуватися літературними джерелами, систематизувати і аналізувати інформацію, робити узагальнення та висновки. Виконання індивідуального завдання сприяє оволодінню первинним досвідом професійної діяльності і передбачає ознайомлення з діючими об'єктами туристичної індустрії, вивчення особливостей та дослідження проблемних моментів їх діяльності.Публікація Дослідження сучасного стану та визначення перспектив функціонування індустрії туризму та гостинності України(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Стригуль, Лариса Станіславівна; Александрова, Вікторія Олександрівна; Жадан, Тетяна АндріївнаУ статті проаналізовано сучасний стан та визначення перспектив функціонування індустріїї туризму та гостинності України. Доведено, що проблема післявоєнного відродження та розвитку процесів сфери туристичного та готельно-ресторанного бізнесу нашої держави є досить актуальною, виходячи з її фінансово-економічного та соціального значення для відбудови економіки нашої країни. Досліджено рівень руйнацій який зазнала як країна в цілому так і сфера гостинності зокрема. Визначено доцільність створення єдиного універсального механізму для підвищення ефективності заходів та засобів протидії впливу кризових явищ на функціонування індустріїї гостинності з урахуванням нових викликів та передумов. Проаналізовано рівень збитків інфраструктури від руйнувань внаслідок військової агресії росії проти України. Досліджено рівень податків що надійшли до державного бюджету від галузі туризму та індустрії гостинності у період воєнної агресії. Відображено картину бізнес-релокації по країні в цілому та різним сферам діяльності, туристичного бізнесу та особливо сфери гостинності. Доведено, що сфера гостинності і туризму функціонує лише частково навіть в тих регіонах в яких немає активних бойових дій. Досліджено рівень завантаженості готелів з урахуванням специфіки клієнтської бази, цінових категорій та послуг. Доказано, що культура, спорт та туристична сфера зазнали значних втрат внаслідок військових дій не тільки з точки зору їх розміру в загальній частині втрат, але й з точки зору моральної цінності. Виокремлено проблеми з якими стикнулась сфера туризму і гостинності внаслідок воєнної агресії росії, доведено, що вони є вагомим підгрунттям для визначення аспектів, напрямків та перспектив її повоєнного функціонування. Зроблено висновок, що важливим етапом її відновлення стане формування нових концепцій меморіалізації певних місць в Україні та створення маршрутів пам'яті, що дозволить розширити існуючу велику історико-культурну спадщину нашої держави та збільшити туристичні потоки з урахуванням шаленої зацікавленості всього цивілізованого світу українським народом. Культурна сфера є особливою частиною національної ідентичності і тому відновлення постраждалих культурних установ і об’єктів займатимуть важливе місце в процесі відбудови країни у післявоєнний час.Публікація Статистичний облік у міжнародному туризмі(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Александрова, Вікторія Олександрівна; Жадан, Тетяна Андріївна; Стригуль, Лариса СтаніславівнаДля формування інформаційної основи, необхідної не лише для функціонування туристичних компаній, але і для регіональних органів влади, відповідальних за розвиток туризму в регіоні, потрібне знання існуючих форм статистичного спостереження в області туризму, статистичних стандартів Всесвітньої туристичної організації (UNWTO) і Організації Об'єднаних Націй (ООН), методів статистичного обліку туризму в країнах, що лідирують по рівню розвитку національного туристичного сектора. Застосування статистичних стандартів ООН і UNWTO дозволяє проводити повніші і порівнянні статистичні дослідження, а також складати статистичні прогнози розвитку туризму як складової і важливої частині економіки будь-якого регіону. До статистичних завдань в туризмі відносяться: статистичний аналіз відвідувачів, аналіз ефективності функціонування засобів розміщення, туристичного споживання; організація ведення і аналізу туристичної статистики; отримання повної інформації про якісні і кількісні характеристики туристичного потоку в регіоні і його динаміці. Для ефективного вирішення даних задач дуже важливе використання багаторічного досвіду статистичних розробок країн, що мають розвинену туристичну інфраструктуру, і відповідно, статистику туризму. А також необхідно виділити статистику туризму як окремий напрям обліково-статистичного дослідження, що зважає на специфіку збору інформації, прийомів обробки, узагальнення і аналізу початкових даних, спрямованих на практичне застосування результатів аналізу. Потреба формування методики збору даних для проведення дослідження стану туризму, яка відповідатиме сучасним вимогам порівнянними з міжнародними загальноприйнятими системами обліку. Для формування такої системи необхідно звернутися до досвіду зарубіжних країн, розглянути існуючі в сучасній світовій практиці основні методики статистичного обліку.Публікація Формування готельних ланцюгів на ринку туристичних послуг(НТУ "ХПІ", 2018) Александрова, Вікторія Олександрівна; Стригуль, Лариса Станіславівна; Чайка, Тетяна ЮріївнаСтаття присвячена оцінці і дослідженню напрямів формування і розвитку готельних ланцюгів на ринку туристських послуг. Розглянута і обґрунтована необхідність діяльності готельних ланцюгів на ринку туристських послуг, яка робить позитивний вплив на ефективність готельних підприємств. Готельні ланцюги є одній з найбільш прогресивних форм організації засобів розміщення, оскільки під єдиним брендом об'єднуються готелі з єдиною стратегією розвитку, відпрацьованою технологією обслуговування, загальними стандартами якості і цінової політики, системою бронювання і резервування місць. Саме єдині ознаки i принципи функціонуваня створюють популярність і прихильність бренду, високу завантаженість номерного фонду i відповідну рентабельність. У статті обґрунтовується необхідність задоволення споживчого попиту на готельні послуги і розвиток економіки в цiлому. Відмічений низький рівень розвитку готельних ланцюгів на території України і на основі систематизації досліджень учених виділені основні проблеми формування готельних ланцюгів на ринку туристських послуг в Україні. З урахуванням міжнародного і вітчизняного досвіду і прогнозованих тенденцій розвитку готельних ланцюгів запропоновані напрями в області державної політики по формуванню i розвитку готельних ланцюгів на ринку туристських послуг: аналізу методів збільшення інвестиційної привабливості проектів будівництва і модернізації сучасної мережі; забезпечення сприятливого середовища для формування і розвитку готельних ланцюгів на ринку туристських послуг; стимулювання використання підприємцями в управлінні готельними підприємствами комплексних підходів, стандартних бізнес, - процесів, сучасних технологій якості послуг. Використання державними органами влади запропонованих напрямів, на думку автора, дозволить підвищити активність і ефективність державної політики в області формування і розвитку готельних ланцюгів на ринку туристських послуг.