Кафедра "Туризм i готельно-ресторанний бізнес"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2422
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/tourism
Від листопада 2021 року кафедра має назву "Туризм і готельно-ресторанний бізнес". Перейменована під час реорганізації кафедри "Бізнес-аналітики, обліку та готельно-ресторанної справи" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Подорожі змінюють нас, допомагають нам зростати і розвиватися. Подорожі – найкраща освіта сучасного світу!
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: доктор економічних наук, 5 кандидатів наук: 4 –економічних, 1 – географічних; 1 співробітник має звання професора, 5 – доцента.
Переглянути
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Внутрішній контроль та система внутрішнього контролю в контексті міжнародного бізнесу: формалізація дефініцій(Волинський національний університет імені Лесі Українки, 2021) Семенець, Аліна ОлександрівнаНині незаперечно й істотно зростають роль і значення внутрішнього контролю у фінансово-господарській діяльності й управлінні підприємствами та економікою загалом. Метою цієї роботи є дослідження означених питань для систематизації та узагальнення наявних і можливих підходів для визначення понять «внутрішній контроль» і «система внутрішнього контролю». Проведені дослідження виявили неоднозначність поглядів теоретиків і практиків у сфері контролю на наріжні та атрибутивні питання контролю, а саме: щодо сутності, змісту, ролі, значення внутрішнього контролю та системи внутрішнього контролю в управлінні підприємством, його фінансово-господарською діяльністю. Це вкрай негативно позначається на практиці ведення контрольної діяльності, а відтак негативно впливає на всю систему управління підприємством і, як наслідок – на кінцеві результати фінансово-економічної діяльності. За результатами досліджень виявлено, що формалізація дефініцій «внутрішній контроль», «система внутрішнього контролю» має величезне значення для розвитку понятійно-категоріального апарату як у теорії контролю й управління, так і економічної науки загалом, а також чинить визначальний вплив на практику управління, контролю та ведення фінансово-господарської діяльності в сучасних умовах господарювання. Узагальнено й згруповано реальні підходи вітчизняних і зарубіжних фахівців у сфері контрольної та управлінської діяльності як теоретиків, так і практиків до визначення понять «внутрішній контроль», «система внутрішнього контролю». Проведені дослідження переконливо свідчать, що впровадження систем внутрішнього контролю значної частини вітчизняних підприємств, особливо великих і середніх, що перебувають у кризовому й передкризовому стані, на сьогодні є однією з першочергових завдань, що сприяє подоланню кризових явищ, істотному зниженню ризиків і, як наслідок, підвищенню ефективності всієї фінансово-господарської діяльності. Результати дослідження можуть бути використані в практиці міжнародного бізнесу, в економічній сфері міжнародних відносин. За результатами проведених досліджень надано авторське визначення понять «внутрішній контроль» та «система внутрішнього контролю», що, на нашу думку, має сприяти подальшому розвитку теорії й практики контрольної діяльності, менеджменту, міжнародного менеджменту.Документ Bankruptcy diagnosis as the element of strategic management of the enterprises marketing activity(ТОВ "Фінтехальянс", 2022) Kuzmynchuk, N. V.; Yevtushenko, V. A.; Kutsenko, T. M.; Strokov, I.; Terovanesova, O. Yu.The article is aimed at the forming approaches for the estimated probability of bankruptcy in the system of strategic management of marketing activity which serves as a tool for coordinating production and distribution of goods and services based on the customer needs, market characteristics and the development of practical measures to meet identified needs. It is proved that strategic management of marketing activity is the difficult task because it is necessary to achieve a dynamic balance between environmental factors and internal resources of the enterprise. The proposed analytical and applied support for the estimated probability of bankruptcy in the system of strategic management of marketing activity is based on the use of diagnostic expert systems that make it possible to formulate reasonable conclusions, to implement the necessary procedures aimed at the obtaining answers, to obtain the generalized results of analysis and to assess the probability of bankruptcy in a convenient form. It is substantiated the procedure for the estimated probability of bankruptcy in the context of strategic management of marketing activity providing for the formation of a set of indicators based on the selected criteria characterizing the state of the enterprise as a whole and the level of marketing activity. It is established the membership functions of the fuzzy value of the indicator to the previously introduced term-sets of the levels of the probability of bankruptcy. The results of calculating membership functions for each of the selected indicators made it possible to obtain the objective result of the estimated probability of the enterprise bankruptcy according to the selected system of indicators grouped by the activity areas in conditions of uncertainty and variability of the external environment for the current and future periods. The proposed approach for the estimated probability of the enterprise bankruptcy based on the regression mechanism of inference serves as the basis for the production of strategic management influences aimed at the stabilizing the financial condition of the enterprise by harmonizing production and sales activities in the context of marketing activity. Further areas of researches are the formation of a mechanism for strategic management of the enterprise marketing activity based on the implementation of the marketing concept in the context of the need to adapt to changing environmental conditions and consumer needs.Публікація Управління інклюзивним туризмом на регіональному рівні(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Холодок, Валентина ДмитрівнаВизначено ключове місце інклюзивного туризму в структурі системи організації соціального туризму. Визначено теоретичні засади та вивчено практичний досвід управління інклюзивним туризмом як ключового напряму соціально-економічного розвитку Харківського регіону. Основними причинами, які гальмують розвиток інклюзивного туризму в регіонах, є: недостатньо розвинена інфраструктура регіону; відсутність умов доступу до закладів розміщення та харчування туристів; неможливість відвідування музеїв, історичних будівель, пам’яток архітектури; відсутність інформації щодо доступних для людей з обмеженими можливостями туристичних місць та об’єктів; відсутність розроблених туристських маршрутів для осіб з обмеженими можливостями; недостатньо кваліфікований персонал з обслуговування осіб з обмеженими можливостями. Рівнями управління інклюзивним туризмом окреслено державний, регіональний та рівень територіальних громад. Акцентовано увагу на ролі кожного рівня управління та основну увагу приділено діяльності регіональних центрів туризму. На прикладі діяльності та реалізованих проектів ОКЗ «Харківський організаційно-методичний центр туризму» продемонстровано провідний досвід вирішенні проблем розвитку інклюзивного туризму в регіонах. Надано опис реалізованих заходів щодо: поширення інформації щодо доступності туристичних об’єктів; визначення доступності туристичних об’єктів з метою їх подальшого включення до маршрутів; участі в організації та проведенні щорічних фестивалів з проблем інклюзії в туризмі; туристичного обслуговування соціально незахищених верств населення; супутнього покращення інклюзивного поля. Подолання проблем становлення та розвитку інклюзивного туризму залежить від консолідації зусиль всіх учасників туристичної сфери, у т.ч. в напрямку створення унікальних туристичних маршрутів для осіб з особливими потребами.Документ Міжнародні підходи соціально-трудових відносин та ведення бізнесу(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Юр'єва, Ірина Анатоліївна; Гаряєва, Ганна МихайлівнаСоціально-трудові відносини є ключовим елементом будь-якої економічної системи, тому актуальним питанням для України є дослідження теоретичних засад регулювання соціально-трудових відносин в країнах із розвиненою ринковою економікою, а саме на прикладі країн Європейського Союзу, з метою підвищити ефективність національного трудового законодавства. Соціально-трудові відносини залежно від способу їхнього регулювання, методів розв'язання проблем класифікують за типами. Тип соціально-трудових відносин визначається їх характером, способами їх регулювання. Світовий досвід, накопичений країнами з розвиненою ринковою економікою, має у своєму арсеналі різноманітні моделі соціально-трудових відносин. Для регулювання соціально-трудових відносин держава створює систему законодавчої і нормотворчої діяльності. Вона охоплює такі напрямки, як зайнятість, соціальна політика, умови й охорона праці, міграційна і демографічна політика і т. i. У зарубіжній соціальній практиці стали загальновизнаними три моделі соціальної держави, а відповідно і соціальної політики: ліберальна (англосаксонська), континентальноєвропейська (консервативнаі скандинавська (соціально-демократична). В основу цієї класифікації покладені принципи доступності, ступені охоплення населення та перерозподілу доходів у системах соціального забезпечення. Розглянуто практику впливу на трудові відносини на прикладі регулювання зайнятості населення, де основною задачою фінансового впливу на зайнятість — це стимулювання збереження старих і створення нових робочих місць, а також залучення в трудову діяльність мало конкурентоспроможних на ринку праці груп населення Це здійснюється шляхом створення найсприятливішого клімату для тих підприємців, які у своїй діяльності сприяють реалізації соціально-економічних задач. Міжнародна організація праці у своїх документах дотримується позиції, що єдиної моделі соціального партнерства, яка була б придатна для всіх країн не існує.Документ Внутрішній контроль власного капіталу на підприємствах(Національний авіаційний університет, 2018) Остренко, О. В.; Єршова, Наталя ЮріївнаДокумент Обліково-аналітична, контрольна інформація як основа прийняття рішень для підвищення ефективності використання виробничих запасів підприємства(2021) Джафарова, О. В.; Єршова, Наталя ЮріївнаДокумент Напрями удосконалення підходів та методів аналізу діяльності в системі управлінських рішень суб’єктів господарювання(Одеський національний економічний університет, 2021) Єршова, Наталя ЮріївнаДокумент Аналіз фінансових результатів діяльності підприємства: сучасні підходи(Одеський національний політехнічний університет, 2019) Степаненко, О. В.; Єршова, Наталя ЮріївнаПублікація Проблеми регулювання ринку праці Харківського регіону та напрямки їх вирішення(ФОП Томенко Ю. І., 2021) Стригуль, Лариса Станіславівна; Мітронічева, Наталія Сергіївна; Стригуль, Антон АндрійовичДокумент Виокремлення бізнес-процесів надання готельних послуг(ФОП Томенко Ю. І., 2020) Александрова, Вікторія Олександрівна