Кафедра "Вища математика"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7491

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/vm

Напевно відомо, що в 1923 році в ХТІ вже була кафедра математики, а її першим керівником був Бржечка Володимир Фомич. Кафедра вищої математики є одним із найстаріших підрозділів нашого університету. Дисципліни вища математика та нарисна геометрія викладалися починаючи з 1885 року.

У джерел розробки методики викладання математики стояли найвидатніші вчені, академіки Олександр Михайлович Ляпунов, Володимир Андрійович Стеклов й інші. Колектив кафедри намагається на всіх етапах її становлення й розвитку зберігати традиції, закладені засновниками кафедри, продовжує наукову працю, розвиває закладені напрямки в сучасній математичній підготовці студентів університету. Щорічно навчаються математиці майже чотири тисячі студентів денного відділення.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут .

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: доктор фізико-математичних наук, доктор педагогічних наук, 2 доктора технічних наук, 8 кандидатів наук; 4 співробітника мають звання професора, 8 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до проведення тестового контролю знань з вищої математики за темою "Похідна та її застосування"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Католик, Ірина Мирославівна
    Представлені методичні вказівки є продовженням серії методичних видань, започаткованої на кафедрі вищої математики НТУ «ХПІ» для тестування студентів з різних розділів курсу математики. Ці методичні вказівки включають тестові завдання з теми «Диференціювання функції однієї змінної», що є однією з найважливіших тем курсу математичного аналізу і складається з розділів «Техніка диференціювання» та «Застосування похідної». Для успішного засвоєння цієї теми студенти мають бути ознайомлені з поняттям похідної функції, таблицею похідних та правилами диференціювання, геометричним змістом похідної та застосуванням її для аналізу поведінки функції, побудови її графіка тощо. Від них вимагається також вміння знаходити похідну функції у випадках, коли вона задана параметрично або неявно та коли потрібно застосувати метод логарифмічного диференціювання. Перевірці наявності таких навичок та умінь присвячені запропоновані 20 варіантів тестових завдань, кожний з яких складається з 10 питань. Видання адресоване викладачам вищої математики НТУ «ХПІ», а також може бути використане для самостійної роботи студентів при підготовці до захисту РГЗ, контрольної роботи, колоквіуму, іспиту тощо.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки для самостійної роботи над розділом "Диференціальне числення функції однієї змінної"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Католик, Ірина Мирославівна; Олексенко, Вячеслав Михайлович
    Вища математика – фундаментальна дисципліна, яка сприяє підготовці висококваліфікованих фахівців інженерних спеціальностей. Сьогодення вимагає підвищення уваги до самостійної роботи студентів. Тому ця праця покликана допомогти студентам оволодіти запропонованим матеріалом самостійно. На основі наукових досягнень наглядно і доступно викладено основи диференціального числення функції однієї змінної в процесі розв’язання задач. Така форма викладення навчального матеріалу найбільш зручна для засвоєння методів розв’язування задач. З метою самостійно навчитися диференціювати функції та систематизувати свої математичні знання детально розв’язано понад сорок задач. Запропоновані таблиці похідних та диференціалів функцій бажано знати, що значно допоможе при розв’язуванні задач з вищої математики як за вказаною темою, так і при вивченні деяких інших розділів вищої математики в майбутньому. Методичні вказівки створено за програмою підготовки бакалаврів в технічних університетах для студентів спеціальності 101 – «Технології захисту довкілля». Автор висловлює щиру вдячність професору кафедри вищої математики Першиній Юлії Ігорівні за вдумливе рецензування.
  • Ескіз
    Документ
    Технології чисельного моделювання
    (2019) Нечуйвітер, Олеся Петрівна; Першина, Юлія Ігорівна
    Дані методичні вказівки містять основні теоретичні та практичні відомості для виконання лабораторного практикуму з дисципліни "Технології чисельного моделювання"; докладне розв'язування з його реалізацією в системі MathCad типових прикладів та завдання для лабораторних робіт; може бути використаний аспірантами, магістрами та спеціалістами всіх інженерних та інженерно-педагогічних спеціальностей.
  • Ескіз
    Документ
    Математичні методи опису процесів
    (2019) Нечуйвітер, Олеся Петрівна; Першина, Юлія Ігорівна
    Дані методичні вказівки містять основні теоретичні та практичні відомості для виконання лабораторного практикуму з дисципліни "Математичні методи опису процесів" ; докладне розвязування з його реалізацією в системі MathCad типових прикладів та завдання для лабораторних робіт; може бути використаний аспірантами, магістрами та спеціалістами всіх інженерних та інженерно-педагогічних спеціальностей.
  • Ескіз
    Документ
    Вища математика
    (2016) Литвин, Олег Миколайович; Литвин, Олег Олегович; Нечуйвітер, Олеся Петрівна; Першина, Юлія Ігорівна
    Дані методичні вказівки та журнал містять основні теоретичні та практичні відомості для виконання лабораторної роботи № 2 "Чисельні методи розв’язання задачі Коші для звичайних диференціальних рівнянь" ; докладне розв'язування з його реалізацією в системі MathCad типових прикладів та завдання для лабораторної роботи; може бути використаний спеціалістами всіх інженерних та інженерно-педагогічних спеціальностей.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до проведення практичних занять з вищої математики за темою "Похідна та її застосування"
    (2018) Пріщенко, Ольга Петрівна; Чорна, Олена Сергіївна
    Методичні вказівки розроблені як продовження серії "Практичні заняття з вищої математики" та призначені для викладачів та студентів, у тому числі тих, що навчаються за особистим навчальним планом. Методичні вказівки до проведення практичних занять з теми "Похідна та її застосування" складаються з 7 практичних занять та охоплюють навчальну програму з курсу вищої математики для студентів усіх спеціальностей. Кожне практичне заняття розділено на підтеми. Вони одночасно являються і контрольними запитаннями, відповіді на які є необхідним мінімумом для успішного засвоєння матеріалу. Далі, згідно з даною темою, наведені задачі, до яких додаються відповіді. Після кожного практичного заняття подано список літератури, яка рекомендована до самостійного ознайомлення. До цього списку увійшли: традиційний класичний підручник, навчально-методичні видання кафедр нашого університету і навчальний посібник, розроблений в ХТУРЕ. Завершуються методичні вказівки варіантами контрольних робіт.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до проведення тестового контролю знань з вищої математики за темою "Диференціальне числення функції однієї змінної"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Гайдаш, Аліна Михайлівна
    Представлені методичні вказівки є продовженням серії методичних видань, започаткованої на кафедрі вищої математики НТУ "ХПІ" та присвяченої тестуванню студентів з різних розділів курсу математики. Методичні вказівки включають тестові завдання з теми "Диференційне числення однієї змінної". Для успішного засвоєння цієї теми студенти повинні вивчити таблицю похідних, знати правило диференціювання, похідні і диференціали вищих порядків, правило Лопіталя, монотонність функції, екстремуми функції, опуклість графіка функції, рівняння дотичної та нормалі, а також властивості функцій. Тестові завдання присвячені перевірці таких навичок та умінь. У збірці запропоновано 50 варіантів, кожний з яких складається з 10 завдань. Видання адресоване викладачам вищої математики НТУ "ХПІ", а також може бути використане для самостійної роботи студентів при підготовці до контрольної роботи з даної теми.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до проведення тестового контролю знань з вищої математики за темою "Інтеграли"
    (2019) Католик, Ірина Мирославівна
    Представлені методичні вказівки є продовженням серії методичних видань, започаткованої на кафедрі вищої математики НТУ «ХПІ» для тестування студентів з різних розділів курсу математики. Ці методичні вказівки включають тестові завдання з теми «Інтеграли», яка є однією з фундаментальних тем курсу математичного аналізу для технічних вишів і складається з розділів «Невизначений інтеграл» та «Визначений інтеграл і його застосування». Для успішного засвоєння цієї теми студенти мають бути ознайомлені з поняттями первісної функції, з таблицею інтегралів та їх властивостями, з основними методами інтегрування, формулою Ньютона-Лейбниця та застосуванням інтегралів для розв’язання геометричних задач, пов’язаних із знаходженням площі плоских фігур, об’ємів тіл обертання та довжини дуги кривої лінії, а також вміти розпізнавати невласні інтеграли першого та другого роду і досліджувати їх на збіжність. Саме перевірці наявності таких навичок та умінь присвячені запропоновані 20 варіантів тестових завдань, кожний з яких складається з 10 питань. Видання адресоване викладачам вищої математики НТУ «ХПІ», а також може бути використане для самостійної роботи студентів при підготовці до захисту РГЗ, контрольної роботи, колоквіуму, екзамену, тощо.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до проведення тестового контролю знань з вищої математики за темою "Невизначений інтеграл"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Гайдаш, Аліна Михайлівна
    Представлені методичні вказівки є продовженням серії методичних видань, започаткованої на кафедрі вищої математики НТУ "ХПІ" та присвяченої тестуванню студентів з різних розділів курсу математики. Методичні вказівки включають тестові завдання з теми "Невизначений інтеграл". Для успішного засвоєння цієї теми студенти повинні вивчити таблицю інтегралів та похідних, знати правила інтегрування, похідні і диференціали вищих порядків, вивчити заміни, що використовуються під час інтегрування тригонометричних функцій. Тестові завдання присвячені перевірці таких навичок та умінь. У збірці запропоновано 50 варіантів, кожний з яких складається з 10 завдань.