Кафедра "Економіка та маркетинг"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3992

Увага! Від травня 2023 року колекція кафедри "Економіка та маркетинг" не поповнюється.

На основі кафедр "Економіка та маркетинг" та "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" створено кафедру "Маркетинг" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Від 1995 року кафедра мала назву "Економіка і маркетинг", первісна назва – кафедра економки і організації машинобудівної промисловості, була заснована в 1984 році. Від дня заснування кафедри нею завідував доктор економічних наук, професор Анатолій Іванович Яковлєв. Йому присвоєно почесне звання Заслуженого працівника народної освіти України та обрано Академіком Академії інженерних наук України. Ім'я Яковлєва А. І. внесено до біографічного словника "Видатні люди ХХ століття" Міжнародного бібліографічного центру в м. Кембрідж.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
  • Ескіз
    Публікація
    Evaluation of the commercial potential of intellectual-innovative technologies based on the technological audit
    (Academic Society of Michal Baludansky, 2015) Kosenko, Alexandra
    In the article improved the essence of the concept "technology audit", which is considered as a system of information-analytical, methodological and instrumental evaluation of commercial potential of technologies that can play a dynamic assessment of the economic situation of the developer and the potential user of technology with greater confidence than when using the existing developments. The concept of technological linkage as a tool for assessing commercial potential of technologies, which is based on a model of patent valuation Hall and Jaffeweighted citation (citation-weighted patents), which allows to establish a link between technological efficiency and effectiveness of operational and financial performance of the engineering enterprise. It defines the specific characteristics of the features of the intelligent technologies from the point of view of their market support, among which are selected those that are positive and such that carry a negative connotation. The premise of the effect of the technological lever of the developer of a technological product that uses the exclusively developed technology is technological flexibility, that is, the presence of production capacity of different modifications of a technological product on the same production lines and process equipment. The premise of the effect of technological lever at the licensee (the consumer) intelligent technology is the creation on the basis of the licensed technology food technology platform, formulation and implementation of a number of products and their modifications, as the basis of creation, which are based on the capabilities of the technology.