Кафедра "Математичне моделювання та інтелектуальні обчислення в інженерії"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1366

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/dpm

Від 2022 року кафедра має назву "Математичне моделювання та інтелектуальні обчислення в інженерії", первісна назва – "Динаміка та міцність машин".

Iсторія кафедри починається в 1930 році, коли в нашому університеті, що називався тоді Харківський механіко-машинобудівний інститут, була створена спеціальність "Динаміка і міцність машин".

Засновниками спеціальності були видатні вчені: академіки Йоффе Абрам Федорович, Обреїмов Іван Васильович, Синельников Кирило Дмитрович, професор Бабаков Іван Михайлович. В різні роки кафедрою завідували: член-корреспондент АН УРСР Майзель Вениамин Михайлович (1936-1941); академік АН УРСР Філіппов Анатолій Петрович (1948-1960), професор, доктор технічних наук, лауреат Державної премії України Богомолов Сергій Іванович (1960-1991); професор, доктор технічних наук, академік АН вищої школи України Львов Геннадій Іванович (1992-2020). Від 2020 року і по теперішній час завідувач кафедри – лауреат премії Президента України для молодих вчених за видатні досягнення, доцент, кандидат технічних наук Водка Олексій Олександрович.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту комп'ютерного моделювання, прикладної фізики та математики Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Наукова школа з динаміки і міцності машин, створена в нашому університеті, широко відома у світі.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють; 2 доктора технічних наук, 7 кандидатів технічних наук, 1 доктор філософії; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Документ
    Методика определения напряженного состояния болтового соединения рабочего колеса гидротурбины
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2012) Водка, Алексей Александрович; Степченко, А. С.; Трубаев, Александр Иванович
  • Ескіз
    Документ
    Оценка ресурса болтовых соединений рабочих колес гидротурбин на переходных режимах
    (Вінницький національний аграрний університет, 2012) Водка, Алексей Александрович; Степченко, А. С.; Трубаев, Александр Иванович
    Болтові з'єднання є одним з широко розповсюджених роз'ємних з'єднань, тому питання оцінки міцності та надійності таких з'єднань у складі гідротурбін мають велику практичну значимість. У роботі дана оцінка ресурсу та міцності болтових з'єднань робочих коліс гідротурбін з урахуванням перехідних режимів роботи. Також було побудовано скінчено-елементні моделі ротору гідротурбіни, за їх допомогою визначені критичні швидкості його обертання.
  • Ескіз
    Документ
    Исследование явления расстройки в многокорпусных турбоагрегатах на основе компьютерной модели
    (НТУ "ХПИ", 2008) Жовдак, В. А.; Степченко, А. С.; Торяник, А. В.; Красников, Сергей Васильевич
    У даній статті приводиться аналіз динаміки багатокорпусних турбоагрегатів на прикладі комп'ютерної кінцево-елементної моделі системи турбоагрегат-фундамент-основа К500. На основі порівняльного аналізу власних форм коливань окремого корпуса ЦНД і системи ТФО в цілому, досліджується явище розладу, що властиве багатокорпусним турбоагрегатам. Запропоновано рекомендації урахування розладу при проектуванні нових і модернізації існуючих турбоагрегатів.
  • Ескіз
    Документ
    Моделирование фундамента для многокорпусного турбоагрегата
    (НТУ "ХПИ", 2008) Жовдак, В. А.; Красников, Сергей Васильевич; Степченко, А. С.; Торяник, А. В.
    Розглядається стержнева модель фундаменту для багатокорпусного турбоагрегату АЕС. Запропоновано декілька нестандартних методів моделювання ригелів з обліком багатоопорного спирання корпусів. Розраховуються власні частоти і форми коливань конструкції і підтверджується адекватність використаних методів для ефективного моделювання фундаменту в системі турбоагрегат-фундамент-основа.
  • Ескіз
    Документ
    Моделирование напряженно-деформированного состояния болтового соединения рабочего колеса гидротурбины на основе 3D модели
    (НТУ "ХПИ", 2009) Евдокимов, Н. Н.; Степченко, А. С.; Трубаев, Александр Иванович
    Розроблено методику аналізу напружено-деформованого стану болтових з'єднань робочих коліс гідротурбін на основі моделювання циклічно симетричної частини конструкції. Проведено аналіз параметрів напружено-деформованого стану з урахуванням всіх навантажень, що виникають у процесі монтажу і експлуатації гідротурбіни. Наведені результати розрахунку для різних температурних режимах термозатягування болтів.
  • Ескіз
    Документ
    Исследование динамических характеристик лопаточного аппарата с двухъярусным разъемным бандажированием
    (НТУ "ХПИ", 2010) Степченко, А. С.; Ларин, Алексей Александрович; Артемов, С. Л.
    У роботі проведене дослідження динамічних характеристик лопаток парових турбін великої довжини з роз’ємним двохярусним поличним міжлопатковим бандажем. При цьому варіювалося положення проміжного зв'язку по висоті лопатки. На основі скінчено-елементного моделювання проведено порівняльний аналіз динамічних характеристик лопаткових апаратів і оцінка впливу висоти проміжного бандажа.
  • Ескіз
    Документ
    Исследование влияния положения промежуточной связи на прочностные характеристики лопаток сверхбольшой длины с двухъярусным бандажом
    (НТУ "ХПИ", 2011) Степченко, А. С.; Ларин, Алексей Александрович; Артемов, С. Л.
    Разработана параметрическая модель двухярусной лопатки сверхвысокой длины, позволяющая варьировать положениям промежуточного бандажа. На серии конечно элементных циклосимметричных моделях лопатного аппарата проведен расчет напряженно-деформированного состояния с учетом контакта в бандажных связях. Полученные результаты позволили определить оптимальные места положения промежуточного бандажа.
  • Ескіз
    Документ
    Вынужденные нелинейные колебания турбинных лопаток c динамическим контактом в разъемном бандаже при синфазном нагружении
    (НТУ "ХПИ", 2013) Ларин, Алексей Александрович; Степченко, А. С.
    В работе исследуются колебания лопаток паровой турбины с разъемным полочным бандажом. Для разработанных линиаризованой и нелинейной конечно-элементных моделей пакета из двух лопаток проведены расчеты динамических характеристик и их сравнительный анализ. Полученные результаты показали возможность срыва контакта в разъемном бандаже в процессе колебаний и их нелинейный характер.
  • Ескіз
    Документ
    Исследование напряженно-деформированного состояния болтовых соединений рабочего колеса гидротурбины
    (НТУ "ХПИ", 2011) Водка, Алексей Александрович; Степченко, А. С.; Трубаев, Александр Иванович
    На основе конечно-элементного подхода построена осесимметричная модель болтового соединения, с учетом контактного взаимодействия. Определены коэффициенты концентрации напряжений на галтелях под головками болтов крепления рабочих колес гидротурбин. Проведен сравнительный анализ полученных результатов с данными, приведенными в справочной литературе.