Кафедра "Математичне моделювання та інтелектуальні обчислення в інженерії"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1366

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/dpm

Від 2022 року кафедра має назву "Математичне моделювання та інтелектуальні обчислення в інженерії", первісна назва – "Динаміка та міцність машин".

Iсторія кафедри починається в 1930 році, коли в нашому університеті, що називався тоді Харківський механіко-машинобудівний інститут, була створена спеціальність "Динаміка і міцність машин".

Засновниками спеціальності були видатні вчені: академіки Йоффе Абрам Федорович, Обреїмов Іван Васильович, Синельников Кирило Дмитрович, професор Бабаков Іван Михайлович. В різні роки кафедрою завідували: член-корреспондент АН УРСР Майзель Вениамин Михайлович (1936-1941); академік АН УРСР Філіппов Анатолій Петрович (1948-1960), професор, доктор технічних наук, лауреат Державної премії України Богомолов Сергій Іванович (1960-1991); професор, доктор технічних наук, академік АН вищої школи України Львов Геннадій Іванович (1992-2020). Від 2020 року і по теперішній час завідувач кафедри – лауреат премії Президента України для молодих вчених за видатні досягнення, доцент, кандидат технічних наук Водка Олексій Олександрович.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту комп'ютерного моделювання, прикладної фізики та математики Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Наукова школа з динаміки і міцності машин, створена в нашому університеті, широко відома у світі.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють; 2 доктора технічних наук, 7 кандидатів технічних наук, 1 доктор філософії; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
  • Ескіз
    Документ
    The Use of Information Technology for the Design of a Prototype Engine with Rotor in Magnetic Bearings
    (Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського, 2019) Martynenko, Gennadii; Ulianov, Yuriy; Marusenko, Oleksii; Rozova, Lyudmila
    The questions of planning and calculation of prototype magnetic rotor suspension of small engines at making of elaborate machine-building designs in particular pumps, turbo-expanders or expanders of compressor units of small and medium sizes. The preliminary estimation of dynamic descriptions of the rotor systems requires development of adequate mathematical models with taking into account numerous parameters, including design features, such as supports, stiffness and damping characteristics. A laboratory installation of a complete magnetic suspension of a horizontal rotor according to a combined magnetic-electromagnetic type is proposed and implemented. It uses two passive magnetic bearings created using two annular permanent magnets with axial magnetization as two radial bearings. The axial support is an active magnetic bearing (AMB) with stators in the form of armored cores. The functionality of this AMB uses a discrete method and an analog control system. Finite-element modeling was carried out and the dynamic characteristics of the structure under study were calculated. An experimental installation of the rotor propotype was developed and manufactured, with the help of which experimental testing of the developed model was carried out and the reliability of the calculated results was verified. Comparison of calculated and experimental results shows the effectiveness of the application of information technology in the design of complex engineering structures.