Кафедра "Математичне моделювання та інтелектуальні обчислення в інженерії"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1366

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/dpm

Від 2022 року кафедра має назву "Математичне моделювання та інтелектуальні обчислення в інженерії", первісна назва – "Динаміка та міцність машин".

Iсторія кафедри починається в 1930 році, коли в нашому університеті, що називався тоді Харківський механіко-машинобудівний інститут, була створена спеціальність "Динаміка і міцність машин".

Засновниками спеціальності були видатні вчені: академіки Йоффе Абрам Федорович, Обреїмов Іван Васильович, Синельников Кирило Дмитрович, професор Бабаков Іван Михайлович. В різні роки кафедрою завідували: член-корреспондент АН УРСР Майзель Вениамин Михайлович (1936-1941); академік АН УРСР Філіппов Анатолій Петрович (1948-1960), професор, доктор технічних наук, лауреат Державної премії України Богомолов Сергій Іванович (1960-1991); професор, доктор технічних наук, академік АН вищої школи України Львов Геннадій Іванович (1992-2020). Від 2020 року і по теперішній час завідувач кафедри – лауреат премії Президента України для молодих вчених за видатні досягнення, доцент, кандидат технічних наук Водка Олексій Олександрович.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту комп'ютерного моделювання, прикладної фізики та математики Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Наукова школа з динаміки і міцності машин, створена в нашому університеті, широко відома у світі.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють; 2 доктора технічних наук, 7 кандидатів технічних наук, 1 доктор філософії; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Анализ контактного взаимодействия сложнопрофильных тел: вариант реализации метода граничных интегральных уравнений
    (НТУ "ХПИ", 2008) Львов, Геннадий Иванович; Ткачук, Н. Н.
    Для дослідження контактної взаємодії складнопрофільних тіл пропонується застосувати метод граничних інтегральних рівнянь. Особливістю запропонованої реалізації методу є аналітичний спосіб обчислювання елементів матриці коефіцієнтів впливу для підобластей трикутної форми. Поверхня можливого контакту розбивається на ці підобласті регулярною сіткою. Визначення області контакту та розподілу контактного тиску здійснюється методом ітерацій.
  • Ескіз
    Документ
    Моделирование напряженно-деформированного состояния болтового соединения рабочего колеса гидротурбины на основе 3D модели
    (НТУ "ХПИ", 2009) Евдокимов, Н. Н.; Степченко, А. С.; Трубаев, Александр Иванович
    Розроблено методику аналізу напружено-деформованого стану болтових з'єднань робочих коліс гідротурбін на основі моделювання циклічно симетричної частини конструкції. Проведено аналіз параметрів напружено-деформованого стану з урахуванням всіх навантажень, що виникають у процесі монтажу і експлуатації гідротурбіни. Наведені результати розрахунку для різних температурних режимах термозатягування болтів.
  • Ескіз
    Документ
    Исследование процесса разрядки детонаторов путем их нагрева с помощью ИНУ
    (НТУ "ХПИ", 2009) Андреев, Арнольд Георгиевич; Арпентьев, Б. М.; Клочко, В. А.; Щепкин, Александр Витальевич
    Робота присвячена розробці методу утилізації детонаторів артилерійських снарядів шляхом їхнього нагрівання до температури не нижче 300°. Для цього детонатори розміщують у ємність з немагнітного матеріалу й нагрівають за допомогою індукційно-нагрівального пристрою. Технологічний режим повинен забезпечувати оптимальні витрати енергії при дотриманні температурних і часових вимог.
  • Ескіз
    Документ
    Исследование собственных колебаний системы тутбоагрегат-фундамент-основание при различных схемах потери контакта
    (НТУ "ХПИ", 2007) Красников, Сергей Васильевич
    The problems, related with break of contact of turbine case with foundation, are considered. The eigentones analysis of several versions turbine-foundation-base system with different version of break of contact are made. The mathematical models and calculations are executed on the basis of finite elements method.