Кафедра "Математичне моделювання та інтелектуальні обчислення в інженерії"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1366

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/dpm

Від 2022 року кафедра має назву "Математичне моделювання та інтелектуальні обчислення в інженерії", первісна назва – "Динаміка та міцність машин".

Iсторія кафедри починається в 1930 році, коли в нашому університеті, що називався тоді Харківський механіко-машинобудівний інститут, була створена спеціальність "Динаміка і міцність машин".

Засновниками спеціальності були видатні вчені: академіки Йоффе Абрам Федорович, Обреїмов Іван Васильович, Синельников Кирило Дмитрович, професор Бабаков Іван Михайлович. В різні роки кафедрою завідували: член-корреспондент АН УРСР Майзель Вениамин Михайлович (1936-1941); академік АН УРСР Філіппов Анатолій Петрович (1948-1960), професор, доктор технічних наук, лауреат Державної премії України Богомолов Сергій Іванович (1960-1991); професор, доктор технічних наук, академік АН вищої школи України Львов Геннадій Іванович (1992-2020). Від 2020 року і по теперішній час завідувач кафедри – лауреат премії Президента України для молодих вчених за видатні досягнення, доцент, кандидат технічних наук Водка Олексій Олександрович.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту комп'ютерного моделювання, прикладної фізики та математики Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Наукова школа з динаміки і міцності машин, створена в нашому університеті, широко відома у світі.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють; 2 доктора технічних наук, 7 кандидатів технічних наук, 1 доктор філософії; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання контрольних завдань "Метод скінченних елементів в розрахунках згинальної деформації стержневих систем"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Грищенко, Володимир Миколайович
    Метод скінченних елементів (МСЕ) – це основний найпопулярніший метод сучасної обчислювальної механіки. Створено велику кількість обчислювальних програмних комплексів на ПЕОМ, які побудовані на базі МСЕ (NASTRAN, COSMOS, ANSYS та інші). ANSYS – це універсальна розрахункова платформа для застосовування у різноманітних видах аналізу. Засоби МСЕ ANSYS дозволяють проводити розрахунки лінійного і нелінійного, статичного і динамічного аналізів конструкцій, задач руйнувань від втоми, рішення лінійних та нелінійних задач стійкості та теплофізики, задач гідрогазодинаміки, акустики, електродинаміки та електростатики, частот і форм коливань, допомагають у моделюванні складних процесів штампування, витяжки, ударної взаємодії, руйнування. Він використовується для розрахунку конструкцій різного призначення під впливом сил різноманітної природи (авіабудування, суднобудування, машинобудування, будівництво, енергетика, електронна промисловість, тощо).
  • Ескіз
    Документ
    Математичне моделювання еволюційної пошкоджуваності матеріалів
    (ФОП Паляниця В. А., 2022) Федоров, Віктор Олександрович
    The problem of constructing the evolutionary damageability equation is conщsidered. It is proved that if the damageability function in the Kachanov model is factorized , then this model gives the same rupture moment as the Palmgren-Miner rule, which is at variance with experiments. To construct a non-factorized damageability function, a method based on its potential representation has been develoThe influence of chaotly arrangement steel fibers on the properties of reinforced concreteped.
  • Ескіз
    Документ
    Математичне моделювання тривалої і втомної пошкоджуваності матеріалу при нестаціонарних навантаженнях
    (Інститут проблем машинобудування імені А. М. Підгорного НАН України, 2019) Федоров, Віктор Олександрович
  • Ескіз
    Документ
    Напружено-деформований стан профільних з'єднань з натягом при технологічних і експлуатаційних навантаженнях
    (НТУ "ХПІ", 2015) Данілов, Деніс Володимирович; Андрєєв, Арнольд Георгійович; Щепкін, Олександр Віталійович
    У роботі проводиться порівняльний аналіз різних варіантів профільних з'єднань з натягом для визначення впливу форми валу і втулки на розподіл основних параметрів, які характеризують напружено-деформований стан: сумарних переміщень, еквівалентного напруження за критерієм Мізеса і контактного тиску під дією натягу, відцентрових навантажень при обертанні й температури. Виконані дослідження дозволяють зіставити напружено-деформований стан різних варіантів профільних з'єднань і визначити вплив параметрів з'єднання на його міцність, намітити раціональні шляхи зміцнення.
  • Ескіз
    Документ
    Прогнозування залишкового ресурсу втоми пневматичних шин по зміні вибігу автомобіля
    (НТУ "ХПІ", 2012) Арефін, Ю. В.; Волков, Володимир Петрович; Ларін, Олексій Олександрович; Ларін, О. М.
    Представлено теоретичні дослідження по визначенню залежності опору кочення пневматичної шини від її швидкості із різними ступенями накопиченої втоми. Розглянуто математичне моделювання процесу вибігу автомобіля з урахуванням різного опору кочення колеса. Побудовано залежність між вибігом автомобіля та ступенем накопиченої втоми в шині, що може викорисовуватись як номограма для раннього діагностування цих дефектів.