Кафедра "Математичне моделювання та інтелектуальні обчислення в інженерії"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1366

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/dpm

Від 2022 року кафедра має назву "Математичне моделювання та інтелектуальні обчислення в інженерії", первісна назва – "Динаміка та міцність машин".

Iсторія кафедри починається в 1930 році, коли в нашому університеті, що називався тоді Харківський механіко-машинобудівний інститут, була створена спеціальність "Динаміка і міцність машин".

Засновниками спеціальності були видатні вчені: академіки Йоффе Абрам Федорович, Обреїмов Іван Васильович, Синельников Кирило Дмитрович, професор Бабаков Іван Михайлович. В різні роки кафедрою завідували: член-корреспондент АН УРСР Майзель Вениамин Михайлович (1936-1941); академік АН УРСР Філіппов Анатолій Петрович (1948-1960), професор, доктор технічних наук, лауреат Державної премії України Богомолов Сергій Іванович (1960-1991); професор, доктор технічних наук, академік АН вищої школи України Львов Геннадій Іванович (1992-2020). Від 2020 року і по теперішній час завідувач кафедри – лауреат премії Президента України для молодих вчених за видатні досягнення, доцент, кандидат технічних наук Водка Олексій Олександрович.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту комп'ютерного моделювання, прикладної фізики та математики Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Наукова школа з динаміки і міцності машин, створена в нашому університеті, широко відома у світі.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють; 2 доктора технічних наук, 7 кандидатів технічних наук, 1 доктор філософії; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Stochastic Dynamics of the Specialized Vehicle with Nonlinear Suspension
    (NTU "KhPI", 2016) Larin, Oleksiy O.; Vodka, Oleksii O.; Kaidalov, Ruslan O.; Bashtovoi, Volodymyr M.
    This work deals with the theoretical modelling of the vertical dynamics of the vehicle which has an additional level of suspension for a cargo platform with the nonlinear stiffness. The paper presents the design scheme of the additional level of cushioning having a quasi-zero stiffness in the equilibrium position. The mathematical model of the dynamic behavior of specialized vehicles is developed as a nonlinear discrete system. The results of numeric calculations of the vehicle dynamic response on the stochastic load is represented based on the developed model. Vertical vibrations of the cargo platform caused by the kinematics random influence applied to the axels of the vehicle are analyzed. The load is applied to the axels of the vehicle with a time delay. The results of the comparative analysis are displayed for the frequencies and amplitudes of the vehicle vertical vibrations within two different suspensions: in the linear and nonlinear statements.
  • Ескіз
    Документ
    Визначення показників надійності напівпричепу автоцистерни в експлуатації методами комп’ютерної механіки
    (НТУ "ХПІ", 2015) Ларін, Олексій Олександрович; Грінченко, К. Є.
    У роботі визначаються показники надійності та ресурс напівпричепу автоцистерни на основі імовірнісних характеристик вібрацій елементів конструкції підчас її руху по дорогам з покриття різної якості. Досліджується випадковий вплив навантаження з урахуванням його запізнення у часі на задній вісі транспортного засобу. За допомогою метода скінченних елементів та методів статистичної динаміки визначені ймовірнісні характеристики поведінки системи. Запропоновано підхід до оцінки надійності конструкції за критерієм накопичення втоми.
  • Ескіз
    Документ
    Коливання двовісної автоцистерни з урахуванням ефекту запізнення випадкового збурення
    (НТУ "ХПІ", 2014) Ларін, Олексій Олександрович; Грінченко, К. Є.
    У роботі виконується моделювання випадкових коливань напівпричепу автоцистерни при русі по дорогам загального призначення та дорогам з недосконалим покриттям. За допомогою метода скінченних елементів та методів статистичної динаміки визначені ймовірнісні характеристики поведінки системи та знайдені небезпечні точки конструкції при різних варіантах збурення, проведено дослідження впливу ефекту запізнення дії зовнішніх сил.