Кафедра "Математичне моделювання та інтелектуальні обчислення в інженерії"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1366

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/dpm

Від 2022 року кафедра має назву "Математичне моделювання та інтелектуальні обчислення в інженерії", первісна назва – "Динаміка та міцність машин".

Iсторія кафедри починається в 1930 році, коли в нашому університеті, що називався тоді Харківський механіко-машинобудівний інститут, була створена спеціальність "Динаміка і міцність машин".

Засновниками спеціальності були видатні вчені: академіки Йоффе Абрам Федорович, Обреїмов Іван Васильович, Синельников Кирило Дмитрович, професор Бабаков Іван Михайлович. В різні роки кафедрою завідували: член-корреспондент АН УРСР Майзель Вениамин Михайлович (1936-1941); академік АН УРСР Філіппов Анатолій Петрович (1948-1960), професор, доктор технічних наук, лауреат Державної премії України Богомолов Сергій Іванович (1960-1991); професор, доктор технічних наук, академік АН вищої школи України Львов Геннадій Іванович (1992-2020). Від 2020 року і по теперішній час завідувач кафедри – лауреат премії Президента України для молодих вчених за видатні досягнення, доцент, кандидат технічних наук Водка Олексій Олександрович.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту комп'ютерного моделювання, прикладної фізики та математики Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Наукова школа з динаміки і міцності машин, створена в нашому університеті, широко відома у світі.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють; 2 доктора технічних наук, 7 кандидатів технічних наук, 1 доктор філософії; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка надійності та прогнозування ресурсу елементів трубопроводу з урахуванням процесів накопичення втоми та розвитку корозії
    (Хмельницький національний університет, 2019) Потопальська, Ксенія Євгенівна; Ларін, Олексій Олександрович
    В даній роботі проводиться аналіз впливу об’ємного поверхневого корозійного дефекту та втомних пошкоджень на надійність коліна магістрального трубопроводу. Для цього було створено параметричну модель трубопроводу з корозійним дефектом, що розвивається стохастично та підпорядковується лог-нормальному закону розподілення. На основі побудованої моделі було проведено серію типових розрахунків для визначення НДС трубопроводу з дефектом, який відповідає різним термінам експлуатації. З використанням отриманих даних для НДС конструкції та розробленої математичної моделі для визначення накопичення втомних пошкоджень отримано параметр пошкоджуваності та ймовірність безвідмовної роботи для конструкції при різному значенні внутрішнього навантаження та з дефектом, який відповідає різним термінам експлуатації.
  • Ескіз
    Документ
    Reliability of the Rubber Tube of Automotive Hydraulic Braking System Under Fatigue Failures Considering Random Variation of Load and the Process of Aging of Material
    (Islamic Azad University, Iran, 2019) Larin, O. O.; Potopalska, K. E.; Mygushchenko, R. P.
    This paper presents the approach for the assessing of the operational reliability of a multi-layer thick-walled tube made of rubber with textile reinforcement. The analysis of the fatigue accumulation process is carried out within the framework of the concept of the continuum mechanics of damage. The mathematical model, which takes into account the accumulation of damages in case of a random spread of the strength characteristics of the material, as well as the process of stochastic aging for the elastomeric matrix of the composite and possible random variation of the workload has been developed. In this case, the aging process is modelled as a reduction of the endurance limit of the material. In this paper, the mean equivalent strains of the tube and their possible statistical variation in operation have been investigated on the basis of the finite element method. To solve the above problems, a submodeling method has been employed in this work. The probability of non-failure operation of the tube has been determined using the methods and models proposed. The influence of the rate of the aging process on the lifetime of the tube has been estimated.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка залишкового ресурсу коліна трубопроводу з пошкодженням корозійної природи при відмовах,що викликані втомою
    (Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського", 2018) Ларін, Олексій Олександрович; Потопальська, Ксенія Євгенівна
    У даній роботі визначається залишкова надійність пошкодженого коліна трубопроводу. В роботі проведено серію розрахунків криволінійної частини трубопроводу з пошкодженням, що стохастично розвивається при різних термінах експлуатації та з урахуванням накопичення втоми. Оцінку характеристик напружено-деформованого стану пошкодженого елементу коліна трубопроводу здійснювалась в рамках сучасних засобів комп’ютерного моделювання з використанням методу скінчених елементів. Корозійне пошкодження моделювали явно як об’ємний дефект на зовнішній поверхні трубопроводу. Після проведених статистичних численних розрахунків проведена оцінка довготривалої міцності за крітерієм накопичення малоциклової та многоциклової втоми, з урахуванням появи пластичних деформацій. Визначено пошкоджуваність трубопроводу на основі отриманих статистичних даних НДС конструкції.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка залишкового ресурсу трубопроводів із зовнішнім корозійним дефектом при відмовах внаслідок втоми
    (2018) Потопальська, Ксенія Євгенівна; Ларін, Олексій Олександрович
    У даній роботі розглянуто коліно трубопроводу із зовнішнім корозійним дефектом із фіксованими розмірами. Визначено, що при типовому навантаженні в конструкції з пошкодженнями можуть виникати пластичні деформації. Оцінку довготривалої міцності проводили на основі накопичення малоциклової втоми. Кінетику накопичення втомних пошкоджень визначено в рамках концепції ефективних напружень Работнова-Качанова. Отримано чисельну оцінку залишкового ресурсу коліна трубопроводу в залежності від величини пульсації тиску на нестаціонарних режимах роботи. Отримано значення гарантованого ресурсу для коліна трубопроводу з корозійними дефектами різні розміри.
  • Ескіз
    Документ
    Statistical Estimation of Residual Strength and Reliability of Corroded Pipeline Elbow Part Based on a Direct FE-Simulations
    (Serbian Society for Computational Mechanics, 2018) Larin, O. O.; Potopalska, K. E.; Mygushchenko, R. P.
    In this paper, the assessment of the effect of a corrosion defect, which is developing over time on the working capacity of the pipeline elbow, has been carried out. Corrosion damage models explicitly as volumetric defect on the out surface of the pipeline elbow. The zones on the damaged section of the pipeline on which the maximum stresses are localized has been defined using the finite element analysis. The estimation of the characteristics of the deformed state of a design with defect is analysed with the framework of computer simulations. On the basis of the obtained results, the probabilistic characteristics of the stresses and plastic strains have been approximated as a function of internal pressure and corrosion defect depth, such as mean value, coefficients of variation and asymmetry. Probability densities function of plasticity appearance have been found for different defect size in operation at typical loading levels.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка залишкової міцності криволінійної ділянки трубопроводу зі статистично заданим корозійним дефектом, що розвивається у часі
    (Луцький національний технічний університет, 2017) Ларін, Олексій Олександрович; Потопальська, Ксенія Євгенівна
    В даній роботі проводилося дослідження з оцінки впливу корозійного об’ємного дефекту на працездатність коліна трубопроводу. Розвиток дефекту моделюється у часі. Оцінка характеристик напружено-деформованого стану конструкції з пошкодженням проводилась в рамках засобів комп’ютерного моделювання з використанням методу скінченних елементів. Визначено зони, в яких є локалізація максимальних напружень в пошкодженій ділянці трубопроводу з урахуванням стохастичного характеру розвитку корозійного пошкодження та наведена оцінка його впливу на залишкову міцність конструкції в період експлуатації від 35 до 45 років.
  • Ескіз
    Документ
    Estimation of residual strength of pipeline's elbow with volumetric corrosion defect, which is developing
    (Державний університет "Одеська політехніка", 2017) Larin, O. O.; Potopalska, K. E.
    Pipelines are used as one of the most practical and low cost methods for transmission of different liquid petroleum products and gases. Damage on the pipeline is capable to appear during operation due to the accumulation of fatigue and arising of corrosion. The Aim is estimation the residual strength of pipeline's elbow with volumetric surface defect development of which is modeled in time. Deformed state assessment of damaged elbow of pipelines was held in the framework of computer modeling by using finite-element method (FEM). Corrosion damage modeled explicitly as volumetric defect on the outside of the knee pipeline. Based on the results of the study the assessment of the residual strength of pipeline with increasing surface defects in operation from 10 to 45 years has been obtained. Besides, the areas in which there is localization of maximum equivalent stresses and respectively plastic deformation depending on the size of damage were defined. By obtained results may be noted that after 37 years of operation the pipelines with the corresponding defect on surface cannot withstand the maximum load.
  • Ескіз
    Документ
    Комп'ютерне та математичне моделювання в задачах прогнозування надійності при поступових відмовах
    (Юрайт, 2020) Ларін, Олексій Олександрович; Водка, Олексій Олександрович; Потопальська, Ксенія Євгенівна
    В монографії викладено сучасні основні питання та визначення теорії надійності, наведено вирішення задач прогнозування надійності машинобудівних конструкцій при поступових відмовах при втомних пошкодженнях з використанням теорії пошкоджуваності матеріалів. Для студентів, аспірантів, спеціалістів в галузі прикладної математики та комп’ютерних наук.