Кафедра "Математичне моделювання та інтелектуальні обчислення в інженерії"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1366

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/dpm

Від 2022 року кафедра має назву "Математичне моделювання та інтелектуальні обчислення в інженерії", первісна назва – "Динаміка та міцність машин".

Iсторія кафедри починається в 1930 році, коли в нашому університеті, що називався тоді Харківський механіко-машинобудівний інститут, була створена спеціальність "Динаміка і міцність машин".

Засновниками спеціальності були видатні вчені: академіки Йоффе Абрам Федорович, Обреїмов Іван Васильович, Синельников Кирило Дмитрович, професор Бабаков Іван Михайлович. В різні роки кафедрою завідували: член-корреспондент АН УРСР Майзель Вениамин Михайлович (1936-1941); академік АН УРСР Філіппов Анатолій Петрович (1948-1960), професор, доктор технічних наук, лауреат Державної премії України Богомолов Сергій Іванович (1960-1991); професор, доктор технічних наук, академік АН вищої школи України Львов Геннадій Іванович (1992-2020). Від 2020 року і по теперішній час завідувач кафедри – лауреат премії Президента України для молодих вчених за видатні досягнення, доцент, кандидат технічних наук Водка Олексій Олександрович.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту комп'ютерного моделювання, прикладної фізики та математики Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Наукова школа з динаміки і міцності машин, створена в нашому університеті, широко відома у світі.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють; 2 доктора технічних наук, 7 кандидатів технічних наук, 1 доктор філософії; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Анализ релаксации контактного давления между вязкоупругим композитным бандажом и трубопроводом
    (НТУ "ХПИ", 2016) Сукиасов, Владимир Георгиевич
    Изложены постановка и методика приближенного аналитического решения задачи о взаимодействии композитного ремонтного бандажа со стальным трубопроводом. Вязкоупругие свойства ортотропного композита моделируются на основе принципа соответствия Вольтерра, в сочетании с правилом смесей. Зависимость контактного давления от времени получена с помощью одностороннего интегрального преобразования Лапласа для различных значений объемного содержания армирующих волокон.
  • Ескіз
    Документ
    Аналітичне дослідження контактної поведінки ділянки трубопроводу з в'язкопружною ремонтною накладкою
    (НТУ "ХПІ", 2014) Львов, Геннадій Іванович; Мартиненко, Володимир Геннадійович
    У статті описано аналітичні дослідження напружено-деформованого стану ділянки трубопроводу з в’язкопружною ремонтною накладкою в плоскій постановці. Побудована крайова задача для інтегро-диференційних рівнянь та запропоновано метод її вирішення. Результати розрахунків представлено у вигляді графіків розподілу переміщень та напружень за радіусом та у часі. Зроблено висновок щодо впливу в’язкопружності на загальну оцінку міцності конструкції.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості моделювання та аналізу ділянок трубопроводів з експлуатаційними дефектами та в'язкопружними ремонтними накладками
    (НТУ "ХПІ", 2013) Львов, Геннадій Іванович; Мартиненко, Володимир Геннадійович
    Описано аналітичні та чисельні дослідження з вивчення напружено-деформованного стану ділянки трубопроводу з дефектом у його стінці та ремонтною накладкою в місці знаходження дефекту. Дослідження виконано з використанням скінченно-елементного програмного комплексу інженерного аналізу. Результати представлено у вигляді графіків розподілу переміщень та еквівалентних напружень. Зроблено порівняльний аналіз результатів аналітичного вирішення спрощеної одновимірної задачі та чисельних розрахунків задачі в об'ємній постановці для випадків пружних та в'язкопружних властивостей склопластику.
  • Ескіз
    Документ
    Вынужденные нелинейные колебания турбинных лопаток c динамическим контактом в разъемном бандаже при синфазном нагружении
    (НТУ "ХПИ", 2013) Ларин, Алексей Александрович; Степченко, А. С.
    В работе исследуются колебания лопаток паровой турбины с разъемным полочным бандажом. Для разработанных линиаризованой и нелинейной конечно-элементных моделей пакета из двух лопаток проведены расчеты динамических характеристик и их сравнительный анализ. Полученные результаты показали возможность срыва контакта в разъемном бандаже в процессе колебаний и их нелинейный характер.
  • Ескіз
    Документ
    Контактная задача для цилиндрической оболочки с бандажом из композитного материала
    (НТУ "ХПИ", 2012) Бесчетников, Д. А.; Львов, Геннадий Иванович
    Рассмотрено контактное взаимодействие цилиндрической оболочки с бандажом из композитного материала в рамках классической теории тонких оболочек. Изучена реализация схем контактного взаимодействия в зависимости от геометрических параметров оболочки и бандажа.
  • Ескіз
    Документ
    До оптимального проектування коліс рухомого складу залізниць при технологічних та експлуатаційних навантаженнях
    (НТУ "ХПІ", 2005) Резниченко, М. К.; Щепкін, Олександр Віталійович
    The systematic numerical research of railroad car wheel were made using technological heating by induction-heating devices which allowed the establishment of the laws of the stress-strain state of the wheel set elements, during its thermal assembly