Кафедра "Математичне моделювання та інтелектуальні обчислення в інженерії"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1366

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/dpm

Від 2022 року кафедра має назву "Математичне моделювання та інтелектуальні обчислення в інженерії", первісна назва – "Динаміка та міцність машин".

Iсторія кафедри починається в 1930 році, коли в нашому університеті, що називався тоді Харківський механіко-машинобудівний інститут, була створена спеціальність "Динаміка і міцність машин".

Засновниками спеціальності були видатні вчені: академіки Йоффе Абрам Федорович, Обреїмов Іван Васильович, Синельников Кирило Дмитрович, професор Бабаков Іван Михайлович. В різні роки кафедрою завідували: член-корреспондент АН УРСР Майзель Вениамин Михайлович (1936-1941); академік АН УРСР Філіппов Анатолій Петрович (1948-1960), професор, доктор технічних наук, лауреат Державної премії України Богомолов Сергій Іванович (1960-1991); професор, доктор технічних наук, академік АН вищої школи України Львов Геннадій Іванович (1992-2020). Від 2020 року і по теперішній час завідувач кафедри – лауреат премії Президента України для молодих вчених за видатні досягнення, доцент, кандидат технічних наук Водка Олексій Олександрович.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту комп'ютерного моделювання, прикладної фізики та математики Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Наукова школа з динаміки і міцності машин, створена в нашому університеті, широко відома у світі.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють; 2 доктора технічних наук, 7 кандидатів технічних наук, 1 доктор філософії; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Ескіз
    Документ
    Определение частот и форм колебаний домры на основе подробной геометрической модели
    (Вінницький національний аграрний університет, 2018) Водка, Алексей Александрович; Суханова, Ольга Игоревна
    Статья посвящена исследованию собственных колебаний домры. В данной работе важное значение имели методы математического моделирования динамических процессов, основным методом которых являлся метод конечных элементов (МКЭ). Представленное исследование проводилось с помощью системы конечно-элементного моделирования. В работе для моделирования музыкального инструмента использовалась система геометрического моделирования. В исследовании была поставлена задача выполнить расчет собственных частот и форм колебаний корпуса и струн музыкального инструмента. Полученные в работе результаты дали наглядное представление о состоянии модели при заданной нагрузке и граничных условиях. Кроме того, выполненный в исследовании анализ показал состояние корпуса и струн домры. В статье приведены полученные частоты, которые были использованы для трансформации математических значений в определенные музыкальные ноты.
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання та дослідження власних коливань продольно армованого елементу фундаменту
    (НТУ "ХПІ", 2015) Красніков, Сергій Васильович
    Розглядаються вібраційні характеристики фундаментів парових турбін. Наведено результати дослідження вібраційних характеристик типового елементу залізобетонного фундаменту. Розглянуто різні варіанти армування залізобетонного елементу фундаменту. Побудовано дві серії моделей типового елементу. Аналіз вібраційних характеристик розглядається с двох точок зору: кількісного та якісного. Проведено розрахунки за тридцятьма варіантами та аналіз отриманих результатів. Було розраховано власні форми коливань та їх частоти. Докладно наведено аналіз власних частот типового елементу. Зроблено висновки щодо схем армування, що мають найбільший вплив на власні коливання. Для моделювання та розрахунків було використано метод скінчених елементів.
  • Ескіз
    Документ
    Модель прогнозування працездатності фундаменту парової турбіни
    (НТУ "ХПІ", 2014) Красніков, Сергій Васильович
    Розглядається оцінка вібраційного стану та прогнозування робочого стану фундаментів парових турбін за весь період експлуатації. На основі раніше розроблених методів проведено комплекс розрахункових та експериментальних досліджень фундаменту парової турбіни працючого енергоблоку електростанції. На основі отриманих даних проведено оцінку робочого стану в окремі періоди експлуатації, поточного робочого стану та остаточного стану. Побудовано криву стану конструкції. Отримано залишковий та загальний ресурс фундаменту. Зроблено рекомендації щодо подальшої експлуатації фундаменту парової турбіни.
  • Ескіз
    Публікація
    Експериментальні дослідження вертикальних коливань спеціалізованого транспортного засобу з нелінійним підресоренням при переїзді одиночної нерівності
    (НТУ "ХПІ", 2014) Калиновський, А. Я.; Ларін, Олексій Олександрович; Водка, Олексій Олександрович; Баштовий, В. М; Кайдалов, Р. О.
    В роботі представлені результати експериментальних досліджень коливань вантажу, що розміщений на спеціалізованому транспортному засобі (СТЗ) під час переїзду ним одиночної нерівності. Експерименти проведені у вигляді дорожніх випробувань на реальному макеті транспортного засобу. Конструкції СТЗ, що розглядаються має додатковий рівень підресорення з нелінійною характеристикою, яка має квазінульову жорсткість. Порівняльний аналіз показав, що підресорення з квазінульовою жорсткістю дозволяє істотно знизити рівні вібрацій, а отже підвищити плавність ходу СТЗ.
  • Ескіз
    Документ
    Методика дослідження та прогнозування працездатності фундаментів парових турбін
    (НТУ "ХПІ", 2014) Красніков, Сергій Васильович
    Розглядається працездатність фундаментів парових турбін, що мають значний час експлуатації. Запропоновані методики дослідження та прогнозування працездатності фундаментів при тривалому строку експлуатації. Вони базуються на нормативних, експериментальних та розрахункових даних з експлуатації фундаментів парових турбін електростанцій. В основі методик є оцінка поточного стану конструкції за параметрами вібрації. Розроблені методики пропонуються для використання на електростанціях для існуючих та нових фундаментів парових турбін.
  • Ескіз
    Документ
    Оценка вибрационного состояния трубопроводов АЭС и обеспечение их безопасной эксплуатации
    (НТУ "ХПИ", 2012) Демидов, П. Н.; Кипоренко, А. С.; Полищук, С. М.; Трубаев, Александр Иванович; Чижикова, В. М.
    Рассмотрены причины повышенной вибрации трубопроводных систем после реконструкции, проведенной в период планово-предупредительных работ. Построена конечно-элементная модель участка трубопровода и определены амплитудно-частотные характеристики и сечения системы с наибольшей амплитудой колебаний. На основе полученных результатов даны рекомендации по снижению вибраций до безопасного уровня.
  • Ескіз
    Документ
    Совместные пульсационные и вибрационные испытания модельной гидротурбины ПЛ-20
    (НТУ "ХПИ", 2014) Рябов, А. В.; Катасонов, А. Е.; Бондаренко, Анатолий Васильевич; Трубаев, Александр Иванович; Водка, Алексей Александрович; Ульянов, Юрий Николаевич
    Анализируются результаты проведенных модельных исследований пульсационных и вибрационных характеристик гидротурбины. Выполнены расчетно-экспериментальные исследования собственных колебаний ротора гидротурбины. Произведено сопоставление спектрограмм гидравлических возмущающих сил и спектрограмм вибрации конструкции модельного блока.