2024
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/76250
Переглянути
6 результатів
Результати пошуку
Документ Обгрунтування та прийняття бізнес-рішень в умовах війни в Україні(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Майстро, Руслана Григорівна; Гаврись, Ольга ОлександрівнаУ статті досліджено методи обгрунтування та прийняття бізнес-рішень. Визначено, що в умовах війни ризики зростають, отже необхідно більш грунтовно підходити до формування бізнес-рішень. Процес прийняття рішення передбачає ідентифікацію проблеми, вибір варіантів та оцінку ефективності рішення. Визначено, перелік факторів, які впливають на прийняття рішень українських управлінців та на ефективність діяльності компаній: різкі зміни регуляторних вимог, питання мобілізації та бронювання працівників, судові позови проти рф, експорт та імпорт продукції, та інше. Досліджено що лише 6 відсотків бізнесів адаптувалися до умов та змогли побудувати стратегію та бізнес-плани в умовах нових реалій, але багато українських підприємців знаходять ресурси та продовжують підтримувати державу та допомагати нашим героїчним збройним силам. Доведено, що національний бізнес поступово оговтується від нових реалій ведення бізнесу, для ефективного управління потрібно аналізувати потоки інформації через інструменти, що для цього може надати LIGA 360. Зазнечено, що адаптивність бізнесу до ризиків і змін відкриває перспективи за багатьма напрямами та створює стратегічну й конкурентну перевагу, дає можливість бізнесам вийти в лідери ринку. Визначено, що для того щоб досягти бажаного стану бізнесу в критичних умовах необхідно чітко дотримуватися алгоритму побудови моделі прийняття рішень, що враховуватиме повну обґрунтованість прийнятого бізнес-рішення на підставі визначених проблем, використовувати різноманітні методи прийняття бізнес-рішень залежно від ситуації, а також побудувати пріоритетність цінностей при обґрунтуванні бізнес-рішень та впровадженні їх у разі загрози підприємству та життю і здоров’ю людей.Документ Презентація методології дослідження ключових інноваційних технологій та нових фінансових практик(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Гаврик, Аліна Андріївна; Назарова, Тетяна ЮріївнаУ розробленій статті вирішено проблему систематизації виникаючих практик у використанні ключових технологій в бізнесі за допомогою систематичного огляду наукової літератури. Визначено методику, що дозволяє відстежувати прогрес у впровадженні технологій та рекомендації для компаній щодо вибору оптимальних практик. Запропонована методика сприяє створенню репозиторію виникаючих практик, що дозволяє прогнозувати майбутні реалізації технологій шляхом аналізу репозиторію. Розглядаються конкретні технології та їхні можливі впливи на бізнес-процеси. Штучний інтелект виділяється як ключова технологія для впровадження у всіх сферах бізнесу, що дозволяє покращити як внутрішню, так і зовнішню ефективність компаній. Технологія блокчейн також розглядається як перспективна для виробничого сектору, здатна забезпечити безпеку даних, оптимізувати операційні процеси та поліпшити управління ланцюгом поставок. Крім того, в статті розглядаються інші ключові технології, такі як технології обчислення, цифрові застосунки, геопросторові технології, імерсивні середовища, Інтернет речей, відкриті та колективні платформи, технології близькості та робототехніка. Зазначається, що результати дослідження є основою для рекомендацій з майбутнього впровадження ключових технологій та прийняття емерджентних практик, які мають потенціал стати майбутніми найкращими практиками. Виявлено обмеження дослідження, зокрема те, що воно базується на наукових ресурсах та може не враховувати всі можливі застосування ключових технологій. Вказано на необхідність подальших досліджень з використанням інших статистичних інструментів та методик машинного навчання для аналізу репозиторію емерджентних практик. Стаття пропонує цінний внесок у розуміння впливу ключових технологій на бізнес-процеси та надає підстави для подальших досліджень у цій області.Публікація Інновації управління якістю бізнес-планування логістики готельно-ресторанних послуг(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Стригуль, Лариса Станіславівна; Жадан, Тетяна Андріївна; Якименко-Терещенко, Наталія ВасилівнаНа основі здійсненого комплексу досліджень автором проаналізовано сучасний стан та перспективи впровадження інновацій управління якістю бізнес-планування логістики готельно-ресторанних послуг, як одного з вагомих інструментів стимулювання відновлення та підвищення ефективності сфери гостинності з огляду на сучасні підходи до формування складових бізнес-планування на засадах теорії управління якістю послуг. Проведене авторське дослідження дозволило визначити, що якість стала вирішальним показником конкурентоспроможності, ефективності й надійності підприємств, відповідно якісне бізнес-планування логістики готельно-ресторанних послуг є стратегічним завданням ефективної діяльності готельно-ресторанного бізнесу, логістичний підхід передбачає роботу з потоками процесів, що сприяє зростанню конкуренто-спроможності за рахунок ефективного управління підприємством. Визначено, що бізнес-план діяльності готельно-ресторанного господарства повинен мати розділи, що враховують не лише фінансово-господарську та маркетингову складові, але й відокремлені особливості функціонування логістичних ланцюгів готельно-ресторанних послуг, з урахуванням системи управління якості та оцінювання їх якісної складової на всіх етапах бізнес-планування. Доведено, що на операційному рівні впровадження управління якістю у процеси бізнес-планування докорінно змінює саму концепцію формування його складових, з урахуванням імплементації інструментарію контролю системи управління якістю послуг. Сформовано авторське розуміння рівнів управління якістю логістики готельноресторанних послуг. Визначено, що потенціал розвитку вітчизняного готельно-ресторанного бізнесу з точки зору наявності можливостей є дуже вагомим та недооціненим, як з точки зору розвитку окремого бізнесового проєкту так і внеску в економіку загальнодержавного рівня. Доведено, що впровадження інновацій в реалізацію системи управління якістю бізнес-планування логістики готельно-ресторанних послуг є складним та багатогранним процесом, що потребує координації всіх складових стратегічних перспектив: управління змінами; лінменеджмент/"Зелена стратегія"; топ-менеджмент; ІТ-технології; механізм управління якістю. Відхід від стандартизованих класичних методів управління та впровадження інновацій теорії управління якістю бізнес-планування готельно-ресторанних послуг є дієвим інструментом для підвищення ефективності бізнес-процесів. Бізнес-планування ланцюгів логістики готельно-ресторанних послуг на засадах управління якістю відкриває нові шляхи забезпечення високого рівня конкурентоспроможності підприємств готельно-ресторанного бізнесу і як наслідок відповідність якості послуг, що надаються кінцевому споживачеві їх вартісній складовій.Публікація Цифровізація контролю бізнес процесів ІТ компаній(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Маковоз, Оксана Сергіївна; Лисенко, Сергій МиколайовичДослідження детально розглядає сучасні бізнес-процеси в ІТ компаніях, їх структурування, інтеграцію та механізми управління. Акцент робиться на переході від традиційних, ієрархічних методів до більш гнучких та процесно-орієнтованих систем. Автори аналізують, як така еволюція впливає на корпоративну культуру, ефективність бізнесу та способи управління, розглядаючи нові можливості, які це відкриває для компаній. У статті детально представлені ключові компоненти сучасних бізнес-процесів у ІТ компаніях, включаючи стратегічне планування, управління продуктом, програмну розробку, та інші важливі функціональні області. Обговорюється, як інтеграція та взаємодія цих елементів сприяють збільшенню продуктивності та ефективності, та як вони взаємопов'язані для досягнення більш ефективних результатів. Висвітлюється також роль ретельного контролю та гнучкого управління цими процесами в швидкозмінному ІТ середовищі. Особлива увага в статті приділяється цифровізації бізнес-процесів, аналізуючи, як впровадження новітніх технологій може оптимізувати та автоматизувати управління в ІТ компаніях. Розглядається вплив цифрових інновацій на управлінські практики, зокрема їх здатність підвищувати ефективність та гнучкість, та як це сприяє еволюції корпоративної культури. Автори ретельно вивчають, як цифрова трансформація впливає на традиційні підходи до управління, співпраці та інноваційних процесів. Підкреслюється важливість цифровізації для підвищення ефективності бізнес-процесів та її роль у стимулюванні культурних змін в управлінні та співпраці. Стаття є цінним ресурсом для керівників та фахівців ІТ індустрії, які прагнуть глибше зрозуміти еволюцію управління та впровадити ефективні стратегії для оптимізації своїх бізнес-процесів в умовах швидко змінюваного технологічного середовища.Публікація Research on error probability assessment in user personal data processing in GDPR-compliant business process models(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Kopp, Andrii Mykhailovych; Orlovskyi, Dmytro Leonidovych; Kizilov, Oleksii Serhiiovych; Halatova, Olha SerhiivnaThe only right strategy for businesses and government organizations in Ukraine and other countries that may face aggression is to recognize themselves as a potential target for cyberattacks by the aggressor (both by its government agencies and related cybercriminal groups) and take appropriate measures in accordance with the European Union’s General Data Protection Regulation (GDPR). The main purpose of the GDPR is to regulate the rights to personal data protection and to protect EU citizens from data leaks and breaches of confidentiality, which is especially important in today’s digital world, where the processing and exchange of personal data are integral parts of almost every business process. Therefore, the GDPR encourages organizations to transform their day-to-day business processes that are involved in managing, storing, and sharing customers’ personal data during execution. Thus, business process models created in accordance with the GDPR regulations must be of high quality, just like any other business process models, and the probability of errors in them must be minimal. This is especially important with regard to the observance of human rights to personal data protection, since low-quality models can become sources of errors, which, in turn, can lead to a breach of confidentiality and data leakage of business process participants. This paper analyzes recent research and publications, proposes a method for analyzing business process models that ensure compliance with the GDPR regulations, and tests its performance based on the analysis of BPMN models of business processes for obtaining consent to data processing and withdrawal of consent to user data processing. As a result, the probability of errors in the considered business process models was obtained, which suggests the possibility of confidentiality violations and data leaks of the participants of the considered business processes associated with these errors, and appropriate recommendations were made.Документ Цифровий менеджмент як механізм підвищення ефективності діяльності підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Касич, Алла Олександрівна; Чмельова, Альона АнатоліївнаЦифровізація як процес всебічного використання цифрових технологій суттєво впливає на процеси прийняття управлінських рішень та зумовлює розвиток цифрового менеджменту. У статті поставлено мету дослідити роль цифрового менеджменту у процесах підвищення ефективності діяльності та загалом розвитку підприємства. Основою розуміння елементів цифрового менеджменту є концепція цифрового менеджменту. Серед основних переваг цифрового менеджмент названо: можливості збирати та аналізувати великі обсяги даних, автоматизацію взаємодії з партнерами та клієнтами, удосконалення управлінських інструментів тощо. Особливості формування системи цифрового менеджменту на практиці досліджено на прикладі компаній Nestlé та ПАТ «Рошен». Досвід цифрових трансформацій компанії Nestlé – це використання таких інструментів як штучний інтелект, хмарні технології, блокчейн, великі дані. Компанія ПАТ «Рошен» активно проваджує цифрові технології в процеси управління виробництвом, продажами та персоналом. Управлінським інструментом цифровізація є розроблення та реалізація відповідної стратегії. Стратегія цифровізації розглядається як процес впровадження цифрових технологій у різні сфери діяльності підприємства. На основі огляду наукових джерел визначено такі важливі елементи цифрового менеджменту як лідерство, зважений підхід, врахування перспективних тенденцій. Наведено в статті і перелік типових програм, які використовуються в цифровому менеджменті. Також наголошено на важливості створення сприятливих умов для формування системи цифрового менеджменту, зокрема необхідно: впровадження стратегічного планування, підтримка керівництва, навчання персоналу, ресурсне забезпечення. Надано рекомендації щодо впровадження цифрового менеджменту на українських підприємствах.