Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
13 результатів
Результати пошуку
Документ Інноваційність медіаосвітніх технологій у розвитку професійної компетентності майбутніх фахівців(ПП "Технологічний центр", 2022) Білецький, Володимир Стефанович; Онкович, Ганна ВолодимирівнаДокумент Спецкурс "Професійно орієнтована медіаосвіта у розвитку фахової компетентності майбутніх бакалаврів та магістрів інженерних спеціальностей в галузі наукового моделювання"(Scientific Publishing Center "InterConf", 2022) Білецький, Володимир Стефанович; Онкович, Ганна ВолодимирівнаДокумент Спецкурс "Професійно орієнтована медіаосвіта" у розвитку фахової компетентності майбутніх працівників правничої галузі(Донецьке відділення Наукового товариства ім. Шевченка, 2022) Онкович, Ганна Володимирівна; Білецький, Володимир Стефанович; Адамія, Зоя Костянтинівна; Онкович, Артем Дмитрович; Білецький, Віталій ВолодимировичСучасний навчальний процес важко уявити без використання інтернет-джерел. Ми вже не раз наголошували, що медіа-інформаційна грамотність стала ключовою ознакою фаховості спеціаліста. Вона успішно розвивається завдяки медіаосвітнім технологіям. Їх об’єднує відносно нове поняття медіа-дидактика, котра успішно розвивається в різних аспектах і на різних рівнях функціонування медіапедагогіки в руслі медіаосвіти Медіа-дидактика – це новітня галузь педагогіки. З точки зору функціональності – напрямок, що об’єднує педагогічні технології, розробляє теорію освіти, навчання й виховання, обґрунтовує зміст, визначає закономірності, цілі, форми та методи освіти за допомогою медіазасобів та складається з певних систем способів або дій – технологій навчання, розвиває навички критичного мислення. Медіаосвітні технології – процес усіх можливих дій, способів, методів побудови навчально-освітньої діяльності із залученням медіа-освітніх засобів з метою формування медіакультури особистості студента (майбутнього фахівця) на рівнях медіаграмотності, медіакомпетентності та медіаобізнаності.Документ Роль фахових видань у розвитку і популяризації знань(Донецький державний аграрний університет, 2003) Білецький, Володимир СтефановичУ назві нашого повідомлення, на перший погляд, приховане певне протиріччя, контроверза. І стосується воно понять "фаховість" та "популяризація". Дійсно, фахові видання, в сучасному їх розумінні – то спеціальні наукові видання – періодичні, монографічні тощо, в яких можуть публікуватися результати дисертаційних робіт. Їм притаманні специфічні ознаки – наукова новизна, спеціальна термінологія, аналітичний, академічний стиль викладу без його спрощення (популяризації). Популяризація ж – то виклад знання в доступній, дохідливій формі, поширення серед народних мас надбань вітчизняної та світової культури, пропаганда знань. Отже, так як власне фахова праця, не може бути спрощена задля її доступності для широкого загалу, то й функцію популяризації фахові видання не можуть і не повинні виконувати – це область інших – науково-популярних видань. Так видається на перший погляд і важко що закинути саме такій логіці. Разом з тим, реалії сучасного періоду розвитку науки, в першу чергу в гуманітарній галузі, мають декілька специфічних особливостей.Документ Спецкурс "Професійно орієнтована медіаосвіта" у розвитку фахової компетентності майбутніх бакалаврів та магістрів інженерних спеціальностей в галузі автоматики(European Scientific Platform, Germany, 2022) Білецький, Володимир Стефанович; Онкович, Ганна ВолодимирівнаДокумент Вікідидактика: контент-аналіз просування нових складників медіаосвіти в соціальній мережі Фейсбук(Издательский дом "Қазақ университеті", 2022) Білецький, Володимир Стефанович; Онкович, Ганна Володимирівна; Онкович, Артем Дмитрович; Балабанова, К. Є.У статті йдеться про нове педагогічне відгалуження "вікідидактика" та його представлення в мережі Фейсбук. Вікідидактика розглядається як частина педагогіки, котра займається питаннями використання Вікіпедії у навчальному процесі, розроблянням й апробацією нових дидактичних матеріалів з опертям на вікіджерела. Термінологічна база напрямку "Вікідидактика" сьогодні включає такі поняття: • вікікористувач – послуговувач матеріалами Вікіпедії, вікімедійник – створювач програмного забезпеченя, • вікіпедист – автор і редактор статей, • вікіпедагог – учитель, котрий використовує Вікіпедію у навчанні і вихованні, • вікідидакт – освітянин, котрий навчає писати й редагувати статті у Вікіпедії, а також створює навчально-методичні посібники тощо. Матеріали сторінки в мережі Фейсбук спрямовані на розвиток медіаосвітньої і соціокультурної компетентностей її користувачів. Пропонуються результати контент-аналізу ФБ сторінки "Вікідидактика".Документ Порівняльний аналіз статистики відвідувань дидактичних сторінок Фейсбуку за віком і статтю(Донецьке відділення Наукового товариства ім. Шевченка, 2022) Онкович, Ганна Володимирівна; Білецький, Володимир СтефановичМетою статті є порівняльний аналіз набутого досвіду професійно–орієнтованих сторінок в соціальній мережі на прикладі нафтогазової галузі і медіаосвіти, медіадидактики. Для досягнення поставленої мети автори ставлять завдання через відвідування ресурсу Фейсбук простежити, як впливають гендерні та вікові особливості споживачів фахової інформації на звернення до матеріалів тематичного наповнення блогів, що використовуються у медіадидактиці вищої школи [2, 7, 10, 11, 14, 16, 17, 24]. "Медіадидактика об’єднує різні медіатехнології відповідно до поставленої освітньої мети. Ці технології спираються на відповідні медіаджерела, опрацьовують різні медіапродукти відповідно до завдань освітнього процесу. Зауважимо, що саме медіаосвітні технології, котрі інтенсивно розвиваються останнім часом, посідають провідне місце і в самоосвіті особистості" [6, с. 56].Документ Вікідидактика в соціальній мережі Фейсбук(Perfect Publishing, Canada, 2021) Онкович, Ганна Володимирівна; Білецький, Володимир Стефанович; Онкович, Артем ДмитровичУ статті йдеться про нове педагогічне відгалуження "вікідидактика" та його представлення в мережі Фейсбук. Вікідидактика представляєтьс нами і розглядається як частина педагогіки, котра займається питаннями використання Вікіпедії у навчальному процесі, розроблянням й апробацією нових дидактичних матеріалів з опертям на вікіджерела. Термінологічна база напрямку "Вікідидактика" сьогодні включає такі поняття: • вікікористувач — послуговувач матеріалами Вікіпедії, вікімедійник — створювач програмного забезпеченя, • вікіпедист — автор і редактор статей, • вікіпедагог — учитель, котрий використовує Вікіпедію у навчанні і вихованні, • вікідидакт — освітянин, котрий навчає писати й редагувати статті у Вікіпедії, а також створює навчально-методичні посібники тощо. Матеріали сторінки в мережі Фейсбук спрямовані на розвиток медіаосвітньої і соціокультурної компетентностей її користувачів. Пропонуються результати контент-аналізу ФБ сторінки "Вікідидактика".Документ Медіадидактика: аналіз фахової освітньо-наукової спільноти мережі Фейсбук (на прикладі нафтогазової інженерії)(Казахский национальный университет им. Аль-Фараби, 2021) Онкович, Ганна Володимирівна; Білецький, Володимир Стефанович; Онкович, Артем Дмитрович; Білецький, Віталій ВолодимировичПрофесійно орієнтована медіаосвіта в останні десятиліття активно розвивається в ряді країн, в т.ч. – –в Україні. Технології використання масовокомунікаційних текстів з освітньої метою об’єднує поняття "медіадидактика". Нині воно стало "парасольковим". У статті проаналізовано розвиток професійно орієнтованої медіадидактики вищої школи, наявний вітчизняний досвід техніко–технологічної блогодидактики у нафтогазовій інженерії. На прикладі ресурсу Фейсбук "Освіта за спеціальністю "Нафтогазова інженерія та технології"" здійснено комп’ютерний контент–аналіз фахових блогів з нафтогазової інженерії, висвітлено прийоми і методи використання інженерної блогодидактики в освітньому процесі з метою розвитку медіакомпетентності фахівців. Введено в науковий обіг інформацію про досвід застосування фахових блогів з нафтогазової справи у соціальній мережі. З опертям на комп’ютерний контент–аналіз представлено дані про ефективність вітчизняних блогів з нафтогазової освіти. Також подано конкретну інформацію з практики створення і застосування фахових блогів нафтогазового спрямування у Фейсбук. Показано географію користувачів фахової блогосфери, параметри їх активності, часові виміри запиту інформації, активність користувачів за віковими категоріями. Зроблено висновок про необхідність формування науково-освітнього центру за напрямком "Нафтогазова інженерія та технології" на Східній Україні, а також доцільність акредитації цього фаху у вишах Києва.Документ Розвиток медіакомпетентності як сучасна педагогічна стратегія(Видавничий дім Дмитра Бураго, 2019) Онкович, Ганна Володимирівна; Білецький, Володимир СтефановичСтаття присвячена важливості залучення до навчального процесу, формування професійної компетентності, саморозвитку вчителя, практичного досвіду викладачів на прикладі їхніх блогів, веб-сторінок в соціальній мережі тощо. Дослідники висвітлюють медіадидактику старих, нових і сучасних ЗМІ, говорять про її складові, виділяють нові поняття, терміни. Аналіз як метод дослідження показав історію та прогресивний розвиток медіаосвіти та медіадидактики у світі. Педагогічна спільнота в даний час говорить про новітні галузі медіадидактики, виправдовує і вводить терміни "блогодидактика" (педагогічна, предметна, наукова, навчально-наукова), вікідидактика та інші. Тематичні сторінки на Facebook успішно функціонують, вони стали платформами для обміну кращими практиками українських медіа-просвітників. Мова йде про практичний розвиток медіадидактики вищої, середньої, початкової школи, позашкільної роботи, навколишнього середовища тощо. Наявні відповідні практики, відсутні наукові розробки та узагальнення. Цей процес зараз активний.