Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
10 результатів
Результати пошуку
Документ Методичні вказівки для самостійної роботи за темою "Комплексні числа, зображення кривих та областей на комплексній площині" з курсу "Вища математика"(2022) Дімітрова-Бурлаєнко, Світлана Дімова; Гиря, Наталія Петрівна; Бурлаєнко, Вячеслав МиколайовичТема “Комплексні числа, зображення кривих та областей на комплексній площині” вивчається у курсі вищої математики на технічних факультетах. У посібнику наведено у мінімально необхідному обсязі базові теоретичні відомості про поняття комплексного числа, основні дії над комплексними числами, розглянуто зображення кривих та областей на комплексній площині, наведено приклади з детальним розв’язанням та питання для самоперевірки. Також запропоновано задачі для розв’язання на практичних заняттях та домашнього завдання, тестові вправи для відпрацювання навичок з цієї теми. Наведено варіант контрольної роботи заочної та скороченої форм навчання. Метою цього посібника є надання допомоги студентам технічних спеціальностей, які ознайомлюються з відповідною темою у курсі вищої математики та мають опанувати навички у роботі з комплексними числами. Передбачається знайомство читача з поняттям комплексного числа, геометричною інтерпретацією комплексних чисел, зображенням на комплексній площині кривих та областей, які задано аналітично.Документ Верифікація розрахункового комплексу CIRCLE_3D для обґрунтування міцності відповідального обладнання атомної станції(Технологічний центр, 2016) Тріщ, Роман Михайлович; Гиря, Наталія Петрівна; Пахалович, Микола Євгенович; Кучер, Сергій ОлександровичНаведена коротка характеристика призначення і режимних умов роботи відповідального обладнання атомної станції, а також алгоритм виконання комплексу робіт з оцінки технічного стану за допомогою розрахункових кодів для подальшого продовження терміну його експлуатації. Приведено опис розробленого розрахункового комплексу CIRCLE-3D для оцінки та обґрунтування міцності елементів і конструкцій обладнання, його верифікація результатів розрахунків кодом CIRCLE_3D з даними стандарту та результатами тестових завдань програмного коду ANSYS.Документ Лекція-презентація як сучасна форма викладання природничих дисциплін(Вінницький національний технічний університет, 2020) Гиря, Наталія Петрівна; Дімітрова-Бурлаєнко, Світлана ДімоваРозглядаються принципи створення ефективної лекції-презентації з природничих дисциплін для аудиторного та дистанційного навчання студентів інженерних спеціальностей.Документ Етапи розвитку креативних можливостей студентів в процесі вивчення курсу вищої математики(Херсонський державний університет, 2020) Гиря, Наталія Петрівна; Дімітрова-Бурлаєнко, Світлана ДімоваДокумент Формування креативної складової майбутнього інженера(2020) Дімітрова-Бурлаєнко, Світлана Дімова; Гиря, Наталія ПетрівнаДокумент Розвиток креативних здібностей студентів у процесі викладання вищої математики(Видавничий дім "Гельветика", 2019) Дімітрова-Бурлаєнко, Світлана Дімова; Гиря, Наталія ПетрівнаДосліджені особливості розвитку креативної компетентності студентів технічних вузів у процесі викладання курсу з вищої математики. Визначено основні психолого-педагогічні підходи щодо розуміння поняття "креативна компетентність інженера". Креативна компетентність, як складова професійної компетентності інженера, обумовлена необхідністю розвитку творчих здібностей студента технічного університету з метою прояву ініціативи, самостійності, творчості та дослідницьких здібностей у його майбутній інженерній діяльності. Вища математика дає можливість майбутньому інженеру навчитися краще розуміти сенс поставленого перед ним завдання, вміти правильно й логічно міркувати, отримати навички алгоритмічного мислення. Взагалі, вища математика, як навчальний предмет, потрібна для інтелектуального розвитку особистості. Важко уявити собі галузь науки, яка могла б вирішувати свої завдання без застосування знань з математики та використання математичних методів для розв'язання поставлених задач. У роботі також окреслюються групи методів та підходів, які використовуються у процесі викладання вищої математики для формування необхідної компетенції. Зроблено висновок, що застосування змішаної моделі навчання у математичних дисциплінах значно підвищує зацікавленість студентів в освоєнні дисципліни, надає викладачу більше інструментів та можливостей для формування креативної складової, стимулює студента до пізнавальної та самостійної роботи, надає більше можливостей для розширення й поглиблення знань та формування необхідних навичок та якостей, зокрема, креативності, тобто створює концепцію розвитку нової педагогічної технології в організації навчання. У статті відокремлені етапи розвитку креативних можливостей студентів в процесі вивчення курсу вищої математики в технічному університеті: 1 – мотиваційний (вивчення літератури, підвищення мотивації вивчення за рахунок постановки завдань з інших областей знань; ознайомлення з основними поняттями); 2– підготовчий (здійснення спільної з викладачем творчої діяльності); 3 – дослідницький (спільне, групове та індивідуальне рішення задач творчого характеру); 4 – компетентнісний (самостійна творча математична діяльність).Документ Метод проєктів: формування ключових компетентностей при вивченні вищої математики(Technická univerzita v Košiciach, 2020) Гиря, Наталія Петрівна; Дімітрова-Бурлаєнко, Світлана Дімова; Бурлаєнко, Вячеслав МиколайовичВ даній статті проводиться дослідження реалізації сучасних освітніх стандартів в навчальному процесі з вищої математики на основі системно-діяльнісного підходу. Одним з варіантів впровадження такого підходу можна вважати проєктний метод навчання, який об'єднує в собі проблемний підхід з дослідними і пошуковими методами навчання, формуючи у студентів здатність самостійно мислити, добувати інформацію і застосовувати її на практиці. Традиційно при вивченні дисципліни "Вища математика" використовують підходи, які спрямовані саме на запам'ятовування інформації та накопичення знань, але застосування методу проєктів дозволяє відхилитися від звичного шаблону. Метод проєктів у викладанні вищої математики є рефлексивно-інноваційною технологією навчання, спрямованою на максимальне розкриття творчих можливостей майбутнього фахівця.Документ Розв'язання задач аналітичної геометрії векторним методом(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Дімітрова-Бурлаєнко, Світлана Дімова; Бурлаєнко, Вячеслав Миколайович; Гиря, Наталія ПетрівнаУ навчальному посібнику наведено застосування методів векторної алгебри на прикладах розв’язання геометричних задач. Посібник складений у вигляді практикуму з використання техніки векторних перетворень. Кожна задача сформульована та має розв’язок у вигляді, який не залежить від системи координат. Деякі приклади мають також координатну форму знаходження розв’язку. Посібник містить понад 30 вправ та понад 40 завдань для самостійної роботи з підказками та відповідями. Посібник призначений щодо самостійної роботи студентів інженерних спеціальностей.Документ Змішане навчання як складова розвитку креативності студентів(ПП Вишемирський В. С., 2019) Гиря, Наталія Петрівна; Дімітрова-Бурлаєнко, Світлана ДімоваРозглянуто актуальність застосування моделі змішаного навчання у викладанні математичних дисциплін для формування освітнього середовища, що забезпечує розвиток креативності мислення студентів.Документ Розвиток креативності – сучасна тенденція викладання математики в технічному університеті(Донбаська державна машинобудівна академія, 2019) Дімітрова-Бурлаєнко, Світлана Дімова; Гиря, Наталія ПетрівнаВ роботі аналізується формування креативної компетентності майбутніх інженерів в процесі викладання математики. Визначаються педагогічні умови, що впливають на розвиток креативної компетентності, а саме: створення креативного освітнього середовища, стимулюючого творчу діяльність студентів; розвиток креативного потенціалу особистості шляхом включення студентів до різних форм навчальної, науково-дослідицької діяльності. Пропонуються методи та прийоми впровадження певних педагогічних умов у процес викладання вищої математики.