Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Документ
    Вплив фізичної підготовленості на вибір індивідуального стилю гри у теніс
    (Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, 2024) Євтифієва, Ірина Ігорівна; Донець, Юрій Георгійович; Недбайло, Ірина Анатоліївна; Журбін, М. С.
    Встановлено, що основну частину навантаження тенісистів становить робота швидкісного й швидкісно силового характеру досить великої потужності, що вимагає прояву високого рівня загальної і спеціальної витривалості. У дослідженні прийняли участь 24 тенісисти віком 10-12 років, які тренуються у секції з тенісу спортивного клубу «Політехнік» НТУ «ХПІ». Було проведено тестування фізичних якостей тенісистів на етапі попередньо базової підготовки та надано характеристику видів стилів гри у тенісі. За допомогою факторного аналізу були проаналізовані показники фізичної підготовленості, тест на реакцію вибору та тести з техніко-тактичної підготовленості тенісистів за методикою міжнародного тенісного номеру (MTN). Доведено, що домінуючий відсоток вираженості фактора відповідає стилю гри. Виявлено чітку залежність техніко-тактичної підготовки від рівня розвитку фізичних якостей. Зроблено висновок, що оптимальний підбір і формування власного, індивідуального стилю гри допоможе тренеру чітко управляти процесом техніко-тактичного становлення гравця, а гравцю виявити та відмінно використовувати свої сильні сторони, сформувати фундамент для розвитку власного тактичного мислення.
  • Ескіз
    Документ
    Кореляційний аналіз психофізіологічних показників борців вільного стилю як фактор успішності змагальної діяльності
    (Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, 2023) Євтифієв, Андрій Сергійович; Бочкарев, Сергій Володимирович; Євтифієва, Ірина Ігорівна; Донець, Юрій Георгійович; Недбайло, Ірина Анатоліївна; Натарова, Вікторія Вікторівна
    У статті представлені результати дослідження взаємозв'язку між показниками змагальної діяльності та психофізіологічними показниками борців вільного стилю високої кваліфікації. У дослідженні брали участь спортсмени вільного стилю віком 20-23 роки у кількості 38 осіб, що знаходяться на етапі удосконалення спортивної майстерності, які мають рівень кваліфікації від I дорослого розряду до майстра спорту та займаються у спортивній секції громадської організації «СКВБ «Колізей»» та секції вільної боротьби Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» м. Харків. Психофізіологічне тестування проводилося із застосуванням комп'ютерної програми «Diagnost». Виявлено найбільш значущі психофізіологічних показники для успішності спортивного результату у борців вільного стилю на етапі спортивного вдосконалення за допомогою кореляційного аналізу. Аналізувалася кореляція показників змагального результату в поточному сезоні, якісно-кількісних показників техніко-тактичних дій з психофізіологічними параметрами борців на етапі вдосконалення спортивної майстерності. У процесі аналізу кореляційної матриці враховувалося кількість, спрямованість, ступінь тісноти взаємозв'язків. Кореляційний аналіз проводився без урахування та з урахуванням вагових категорій. Обґрунтовано значимість обліку психофізіологічних показників у тренувальному процесі борців. Виявлено відмінності та особливості структурної моделі психофізіологічних показників борців, що належать до різних вагових категорій. Проаналізовані особливості кореляції показників спортивної результативності з психофізіологічними параметрами у вибірках борців різних вагових категорій, що свідчить про необхідність врахування виявлених відмінностей у процесі підготовки борців на етапі вдосконалення спортивної майстерності.
  • Ескіз
    Документ
    Актуальність використання медико-біологічних досліджень на заняттях з фізичного виховання для студентів ЗВО
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Фоменко, Вікторія Вікторівна; Недбайло, Ірина Анатоліївна; Хірний, Сергій Володимирович
    У роботі розглянуті проблеми удосконалення системи фізичного виховання для студентів ЗВО за допомогою використання медико-біологічних досліджень на практичних заняттях з навчальної дисципліни "Фізичне виховання", здійснений пошук нових дієвих засобів, які відповідатимуть сучасним вимогам, спрямованих на зміцнення здоров'я людини, розвитку та вдосконалення фізичних якостей молодого покоління.
  • Ескіз
    Документ
    Використання спортивного обладнання студентами-волейболістами під час дистанційного навчання
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Недбайло, Ірина Анатоліївна; Натарова, Вікторія Вікторівна; Храпов, С. Б.
    В методичних вказівках надані матеріали з методики і практики самостійного застосування студентами під час дистанційного навчання сучасного спортивного обладнання для занять волейболом. Впровадження у навчально-тренувальний процес на самостійних заняттях з волейболу спеціального устаткування призведе до підвищення майстерності студентів, зростанню результативності у грі, сприятиме гармонійному розвитку фізичних якостей.
  • Ескіз
    Документ
    Робоча програма з навчальної дисципліни "Фізичне виховання. Спеціалізація з виду спорту "Волейбол"
    (2023) Недбайло, Ірина Анатоліївна; Натарова, Вікторія Вікторівна; Мінак, Олександр Федорович; Донець, Юрій Георгійович
    Мета навчальної дисципліни «Фізичне виховання. Спеціалізація з виду спорту «Волейбол» передбачає: виховання у студентів потреби оволодівати знаннями, уміннями й навичками засобами з видів рухової активності; формування вміння застосовувати набуті цінності в життєдіяльності майбутніх фахівців; збереження і зміцнення здоров’я; послідовне формування фізичної культури особистості фахівця.
  • Ескіз
    Документ
    Фізичне виховання здобувачів освіти в закладах вищої освіти в сучасних умовах
    (Видавничий дім "Гельветика", 2023) Єфременко, А. М.; Казак, Володимир Юрійович; Петренко, Валерій Іванович; Недбайло, Ірина Анатоліївна; Фоменко, Вікторія Вікторівна
    Реформування системи освіти України потребує належної уваги до всіх елементів цього процесу, зокрема фізичного виховання здобувачів. Сучасна проблематика раціоналізації перетворень в поточних безпекових умовах вимагає аналізу особливостей викладання фізичного виховання у ЗВО. Мета – визначити поточний стан викладання фізичного виховання у ЗВО. Матеріал і методи дослідження: педагогічне моделювання та прогнозування; аналіз, синтез, узагальнення, конкретизація. Отримані результати. Виявлено, що навчальний процес з фізичного виховання у ЗВО регламентується державними нормативно-правовими актами. Проте в умовах розширення автономії закладів освіти зростає роль внутрішньої регуляції у ЗВО щодо особливостей організації фізичного виховання здобувачів освіти. Встановлено, що здебільшого у ЗВО отримує розвиток традиційна модель побудови процесу фізичного виховання здобувачів. Проте останнім часом розвиваються й інші моделі, що мають переваги стосовно максимального розвитку індивідуальних фізичних здібностей здобувачів, а також формування їх фізичної підготовленості з урахуванням потреб майбутньої професії. Проте становлення моделей фізичного виховання як повноцінних складових системи ускладнюється через проблеми, пов’язані з особливостями навчання у воєнний час та дистанційного/асинхронного викладання. Вони потребують вирішення не як окремі питання у структурі освітнього процесу, а в контексті вдосконалення всієї системи фізичного виховання з урахуванням досягнення мети збереження здоров’я студентської молоді. Висновки. Таким чином, встановлено основні моделі організації процесу фізичного виховання у ЗВО та їх можливості у забезпеченні якості освітнього процесу в умовах сьогодення. Зазначено, що сучасна система фізичного виховання ЗВО потребує корекції відповідно до поточних умов та майбутньої трансформації освітнього процесу. Встановлено, що існують проблеми організації навчання та контролю успішності здобувачів вищої освіти, а також якості процесу фізичного виховання на тлі збереження сталих форм його реалізації у освітньому середовищі.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив занять з волейболу на фізичні якості студентів у закладах вищої освіти
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Недбайло, Ірина Анатоліївна; Натарова, Вікторія Вікторівна; Церетелі, Вікторія Олександрівна
    Фізичне виховання у закладі вищої освіти особливо важлива частина освітнього процесу, яка робить позитивний вплив на загальний стан організму студента в цілому. У цій статті розглядаються ефективність впливу занять з волейболу на розвиток фізичних якостей студентів у закладах вищої освіти.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки "Методика навчання техніки гри у волейбол"
    (2023) Недбайло, Ірина Анатоліївна; Натарова, Вікторія Вікторівна; Церетелі, Вікторія Олександрівна; Мінак, Олександр Федорович
    Волейбол є одним із найпопулярніших спортивних видів, як масового, так і спорту вищих досягнень. Волейбол, як вид фізичної активності, має масу переваг, які полягають у простоті його правил, динамічності, видовищності та емоційної напруженості. Волейбол – неконтактний, комбінаційний вид спорту, де кожен гравець має сувору спеціалізацію на майданчику. Найважливішими якостями для гравців у волейбол є стрибучість для можливості високо піднятися над сіткою, реакція, координація, фізична сила для ефективного створення атакуючих ударів.