Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
5 результатів
Результати пошуку
Документ Фахова культура в системі інтелігентності педагога(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Кіпенський, Андрій Володимирович; Романовський, Олександр Георгійович; Пономарьов, Олександр СеменовичСтаття присвячена дослідженню ролі й місця фахової культури педагога в загальній системі його інтелігентності. Сама ж інтелігентність постає цілісним утворенням і системною єдністю її багатофакторності та поліфункціонального характеру діяльності, особистості педагога, його професіоналізму, загальної і фахової культури. Інтелігентність педагога виступає однією з важливих його особистісних характеристик і потужним джерелом цілеспрямованого педагогічного впливу на студентів. Крім того, інтелігентність педагога виявляється істотним стимулом його постійного власного саморозвитку та самовдосконалення. Значення професіоналізму і фахової культури як невід’ємних складових частин інтелігентності і педагога, і його вихованців підтверджують результати експериментального дослідження.Документ Особливості підготовки еліти і лідерів в закладі вищої інженерної освіти(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Сокол, Євген Іванович; Романовський, Олександр Георгійович; Пономарьов, Олександр СеменовичРозкрито сенс і завдання професійної діяльності сучасного інженера. Обґрунтовано зміст і характер його підготовки в системі вищої освіти. Показано необхідність чіткої орієнтації цієї підготовки на виявлення потенційних лідерів серед студентів та наступний цілеспрямований розвиток їхнього лідерського потенціалу. Запропоновано орієнтувати решту інших студентів на їхню підготовку як представників національної гуманітарно-технічної еліти. Проаналізовано характерні особливості підготовки еліти і лідерів в умовах закладів вищої інженерної освіти. Наведено досвід такої підготовки, нагромаджений в Національному технічному університеті “Харківський політехнічний інститут”. Підкреслено значення формування у студентів інноваційного мислення і розвитку їхніх креативних здібностей як умови реалізації парадигми освіти 4.0 і кадрового забезпечення індустрії 4.0.Документ Чи кожен може бути лідером?(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Романовський, Олександр Георгійович; Пономарьов, Олександр СеменовичРозглянуто наявний досвід суспільства щодо функціонування лідерів у ньому, де не останню роль відіграє освіта. Виокремлено певні способи і засоби виявлення людей, яким притаманний лідерський потенціал, проте залишається ймовірність помилок при їх відборі й подальшій професійній управлінській підготовці. Розглянуто основне питання щодо можливості кожній людині бути лідером, яке лежить в основі методології їх виявлення й підготовки. Характер відповіді на це питання впливає на сенс суспільного життя і спільної діяльності людей, на їхнє соціально-психологічне самопочуття. Визначено, що можливість для певної людини стати лідером визначається сукупністю як об’єктивних, так і суб’єктивних чинників. Вони можуть як сприяти успішній реалізації цієї можливості, так і ускладнювати її, що вимагає системного аналізу вказаних чинників, серед яких більшу вагу мають суб’єктивні чинники, оскільки від самої людини визначальною мірою залежить, чи хоче і чи може вона бути лідером.Документ Оперативність прийняття управлінських рішень в системі особистісних якостей лідера(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Романовський, Олександр Георгійович; Пономарьов, Олександр Семенович; Гура, Тетяна ВіталіївнаРозглянуто сенс і значення оперативності як надміру важливої, але ще недостатньо дослідженої риси особистості лідера. Показано професійну і особисту значущість оперативності своєчасного прийняття лідером виважених управлінських рішень, особливо у складних проблемних ситуаціях. Наведено та проаналізовано умови й педагогічні технології формування і розвитку оперативності як невід’ємного компонента лідерського потенціалу. Обґрунтовано потребу включення оперативності до складу системи необхідних особистісних якостей лідера.Документ Лідером може бути кожен(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Романовський, Олександр Георгійович; Пономарьов, Олександр СеменовичЛідерство і його прояви є цілком закономірною реакцією на потреби суспільства. В процесі прискорення науково-технічного і соціального прогресу потреби соціуму в лідерах зростають. Це вимагає від системи освіти виявлення потенційних лідерів та їх наступної цілеспрямованої підготовки до професійної управлінської діяльності. Ускладнення суспільної структури та того розмаїття завдань, які доводиться виконувати людям і різним їх спільнотам, зумовлює потребу в лідерах різного масштабу, змісту і характеру діяльності. Тому й постає проблема визначення, чи кожна людина може бути лідером. Показано, що об’єктивно для цього існують можливості, але їхня реалізація істотною мірою залежить ще й від суб’єктивних обставин, якими переважно виступають особистісні риси і властивості відповідної людини. Для успішної реалізації можливостей будь-якої людини стати лідером важливу роль повинна відігравати система освіти. Вона має чітко визначати лідерський потенціал людини й цілеспрямовано його розвивати, застосовуючи адекватні засоби психолого-педагогічного впливу.