Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
10 результатів
Результати пошуку
Документ Професійна компетентність і культура педагога як чинник формування гуманітарно-технічної еліти(Професійна компетентність і культура педагога як чинник формування гуманітарно-технічної еліти, 2021) Пономарьов, Олександр Семенович; Чеботарьов, Микола КорнійовичДокумент Методичні вказівки до виконання курсової роботи з курсу "Моделювання професійної підготовки та діяльності фахівців"(ФОП Панов А. М., 2020) Пономарьов, Олександр Семенович; Костиря, Ірина ВалентинівнаЦі методичні рекомендації призначені для надання студентові необхідної допомоги у належній підготовці та виконанні курсової роботи з дисципліни «Моделювання професійної підготовки та діяльності фахівців». У рекомендаціях детально наведено основні вимоги до змісту і характеру роботи, структури роботи у цілому та кожного її розділу, а також необхідні довідкові матеріали з оформлення пояснювальної записки відповідно до вимог чинних нормативних документів, рекомендовану літературу, посилання на дистанційний курс.Документ Чинники і бар’єри на шляху формування базової професійної компетентності майбутніх бакалаврів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Асєєва, Ірина Володимирівна; Пономарьов, Олександр Семенович; Погрібний, Микола Андрійович; Харченко, Алла ОлександрівнаРозглянуто одну з проблем сучасної вищої школи, яка вже набула системного характеру. Встановлено, що одним із проявів і водночас наслідків стала втрата ціннісного сприйняття освіти в суспільній свідомості. Доведено припущення про те, що традиційна парадигма навчання перестала відповідати реаліям сьогодення. З’ясовано, що однією з причин погіршення якості освіти є те, що студенти не відвідують навчальні заняття, і тому практично виключені з навчально-пізнавальної діяльності. Це ускладнює процес професійної підготовки і, як результат, формування базової професійної компетентності. Для дослідження були використані широке опитування студентів та їхнє спеціальне анкетування. Відзначається, що зроблений системний аналіз причин пропусків занять студентів різних спеціальностей відкриває можливість пошуку шляхів і способів подолання факторів і обставин, які негативно впливають на ставлення студентів до навчання.Документ Життєво ціннісні вектори особистісного розвитку студента(Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського "ХАІ", 2016) Пономарьов, Олександр СеменовичДокумент Формування кадрів для інноваційного розвитку як стратегічна мета вищої школи(Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, 2010) Пономарьов, Олександр СеменовичРозглянуто проблеми кадрового забезпечення для інноваційного розвитку. Його формування має розглядатися як одне з найважливіших завдань вищої школи. Показано напрямки розробки та впровадження інноваційної парадигми освіти. Вона передбачає гнучку систему цілей і змісту освіти. Інноваційний розвиток передбачає істотну зміну підходів до природокористування. Інноваційний шлях розвитку має стати основою національної ідеї та її сприйняття і прийняття суспільною свідомістю. Подолання глибокої системної кризи можливе тільки на шляху розробки і реалізації ефективної стратегії інноваційного розвитку.Документ Професіоналізм і відповідальність як чинники адаптивного управління в педагогіці(НТУ "ХПІ", 2014) Пономарьов, Олександр Семенович; Чеботарьов, Микола КорнійовичПроаналізовано сутність феномену адаптивного управління, стан його досліджень і застосування в педагогіці. Обґрунтовано необхідність у його застосуванні в умовах становлення інноваційного типу світового розвитку. Виявлено недостатньо висвітлені аспекти проблем адаптивного управління в системі освіти. Показано, що сьогодні недостатня увага приділяється застосуванню принципів адаптивного управління у вищій школі. Крім того, має місце певне нехтування визначенням взаємозв’язку між адаптивним управлінням, формуванням професійної й соціальної компетентності майбутнього фахівця та прищепленням йому почуття особистої відповідальності як за безпосередні результати його професійної діяльності, так і за їх можливі віддалені наслідки. Успішне ж розв’язання завдань з поєднання адаптивного підходу з високим професіоналізмом та відповідальністю потребує належного рівня педагогічної майстерності і культури викладача.Документ Відповідальність у системі категорій педагогіки вищої школи(Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України, 2013) Пономарьов, Олександр Семенович; Чеботарьов, Микола Корнійович; Середа, Наталія ВікторівнаThe authors consider the essence and contents of the phenomenon of responsibility in its pedagogical context. They prove the role of responsibility to be of a great importance in the solution of pedagogical problems. Dialectical unity is shown as the goal of education and precondition for the successful teaching, education and personality development of a student. The article analyzes the structure of responsibility of both student and teacher and proposes ways and methods of its formation and development. The authors make the following conclusions: first, the complex dynamic character requires nowadays substantial increase of the responsibility of practically every participant of social production in its broadest sense. Responsibility is regarded as a social phenomenon. Following its requirements ensures successful functioning and development of a society as well as individual and social existence of a human. Secondly, the formation of responsibility and instilling the felling of its necessity into students substantially happens in the system of education and becomes the result of purposeful systematic pedagogical impact on them. Its implementation requires the knowledge of the whole system of studentʼs responsibility: responsibility before oneself, before oneʼs family, society and nature. Ensuring the responsibility is achieved primarily through formation of professional competence, education and personal development. Third, proper instilling the sense of responsibility into student, in its turn, requires a high level of responsibility of the teacher. Thus, the vital importance and multifunctionality of the notion of responsibility require its absolute inclusion into the system of pedagogical categories of higher school.Документ Партнерство бізнесу й університетів як умова інноваційного розвитку України(Національний університет "Києво-Могилянська академія", 2010) Завєтний, Сергій Олександрович; Пономарьов, Олександр Семенович; Пазиніч, Станіслав МиколайовичЧерез консерватизм сучасної освіти її зміст і характер не відповідають новим суспільним вимогам, що негативно позначається на кадровому забезпеченні бізнес-структур. Запропоновано систему партнерства бізнесу й університетів як засіб ефективного розв'язання означеної проблеми.Документ Культурно-історичні витоки ідеї підготовки національної гуманітарно-технічної еліти(НТУ "ХПІ", 2009) Романовський, Олександр Георгійович; Пономарьов, Олександр СеменовичIt is shown that to the 125year the National technical university the "Kharkov polytechnic institute" befits with serious successes not only in professional preparation but also in spiritual and cultural development of students. The substantive provisions of the offered conception of forming of national humanitarian-technical elite and its cultural and historical roots are exposed. Essence and maintenance of the phenomenon of elite and different going is analysed near its understanding.Документ Формування професійної відповідальності майбутнього інженера(НТУ "ХПІ", 2013) Пономарьов, Олександр Семенович; Чеботарьов, Микола КорнійовичОбґрунтовано необхідність посилення відповідальності інженера за свої професійні рішення й дії та їх можливі наслідки. Наведено педагогічні умови і засоби прищеплення студентам почуття особистої відповідальності за характер дій та бездіяльності, висловлювань і взаємовідносин з людьми. Показано місце відповідальності в загальній системі професійної і соціальної компетентності інженера.