Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 46
  • Ескіз
    Документ
    Методи аналізу та синтезу механізмів : теорія механізмів і машин
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Ткачук, Микола Анатолійович; Гречка, Ірина Павлівна; Зарубіна, Алла Олександрівна; Зінченко, Олена Іванівна; Кротенко, Галина Анатоліївна
    У підручнику розглянуто базові питання курсу «Теорія механізмів і машин», які розкривають методи структурного, кінематичного та динамічного аналізу і синтезу механізмів та машин, необхідні для практичного застосування у інженерній практиці. Розглянуто основні типи механізмів, їх характеристики та принципи реалізації рухів цими механізмами. Призначено для студентів, які навчаються за спеціальностями у галузях знань «Механічна інженерія» та «Транспорт».
  • Ескіз
    Документ
    Поршень двигуна внутрішнього згоряння
    (ДП "Український інститут інтелектуальної власності", 2021) Марченко, Андрій Петрович; Кравченко, Сергій Олександрович; Олійник, Олександр Купріянович; Ткачук, Микола Анатолійович; Соболь, Олег Валентинович; Пильов, Володимир Олександрович
    Поршень двигуна внутрішнього згоряння, який містить головку і юбку, на робочій поверхні якої виконані трапецеїдальні канавки, причому у верхній частині робочої поверхні юбки від осі пальця до головки поршня кути трапеції з контактуючою поверхнею гільзи циліндра розташовані таким чином, що кут від 30° до 45° спрямований до голівки поршня, а кут від 10° до 15° спрямований в сторону осі пальця, та кути трапецеїдальних канавок, що знаходяться від осі пальця до нижньої частини поверхні юбки розташовані таким чином, що кут від 30° до 45° спрямований до нижньої частини поверхні юбки, а кут від 10° до 15° спрямований у сторону осі пальця. Висота трапецеїдальних канавок та їх кількість вибираються з умови необхідності збереження 60-70 % бокової опорної площі поверхні юбки поршня, а глибина канавок вибирається з умови - максимально допустимий зазор між гільзою і поршнем та плюс товщина оливної плівки при гідродинамічному режимі змащування між гільзою циліндра і поршнем. Поверхня юбки поршня, що контактує з гільзою циліндра, зміцнена методом дискретного електроіскрового зміцнення, причому коефіцієнт дискретності становить 60-75 % від загальної площі контакту.
  • Ескіз
    Документ
    Підшипниковий вузол
    (ДП "Український інститут інтелектуальної власності", 2020) Марченко, Андрій Петрович; Кравченко, Сергій Олександрович; Пильов, Володимир Олександрович; Ткачук, Микола Анатолійович
    Винахід належить до галузі машинобудування і стосується елементів і вузлів технічних виробів з підшипниками ковзання, зокрема підшипників колінчатих валів двигунів внутрішнього згоряння. Підшипниковий вузол утворено шийкою вала, поверхня якої має кільцевий поясок зносостійкого покриття, яке виконане у вигляді дискретно розташованих на відстані одна від одної по колу і вздовж осі вала ділянок, та вкладишем багатошарової конструкції з основним робочим шаром і поверхневим шаром припрацювання, причому твердість основного робочого шару вкладиша є меншою за твердість дискретно розташованих ділянок кільцевого пояска та основного матеріалу поверхні шийки вала. Ширина кільцевого пояска поверхні шийки вала є не меншою за ширину вкладиша. При довільному положенні поверхні шийки вала відносно вкладиша кільцевий поясок контактує із вкладишем дискретно-континуально дискретно розташованими ділянками, максимальний розмір кожної дискретно розташованої ділянки кільцевого пояска в радіальному напрямі шийки вала перевищує товщину поверхневого шару припрацювання вкладиша, а твердість поверхневого шару припрацювання вкладиша перевищує твердість дискретно розташованих ділянок кільцевого пояска поверхні шийки вала. Винахід забезпечує підвищення ресурсу підшипникового вузла шляхом зменшення зношення вкладиша та підвищення стабільності масляного шару в підшипниковому вузлі, що уповільнює процес зношення поверхонь пари тертя.
  • Ескіз
    Документ
    Проєктно-технологічні дослідження міцності елементів бойових броньованих машин при дії змінного просторово-часового розподілу навантаження
    (Національна академія сухопутних військ ім. гетьмана Петра Сагайдачного, 2020) Ткачук, Микола Миколайович; Бібік, Дмитро Вікторович; Грабовський, Андрій Володимирович; Ткачук, Микола Анатолійович; Саверська, Марія Сергіївна
  • Ескіз
    Документ
    Формування розрахункових моделей для забезпечення міцності елементів бойових броньованих машин
    (Національна академія сухопутних військ ім. гетьмана Петра Сагайдачного, 2020) Малакей, Андрій Миколайович; Шуть, Олександр Юрійович; Набоков, Анатолій Володимирович; Прокопенко, Микола Вікторович; Ткачук, Микола Анатолійович; Васильєв, Антон Юрійович
  • Ескіз
    Документ
    Проблемні аспекти динаміки та напружено-деформованого стану висообертових елементів двигунів бронетанкової техніки
    (Національна академія сухопутних військ ім. гетьмана Петра Сагайдачного, 2020) Крилас, В. Д.; Литвин, Борис Якович; Ткачук, Микола Анатолійович; Грабовський, Андрій Володимирович; Ткачук, Микола Миколайович
  • Ескіз
    Документ
    Розрахунково-експериментальні дослідження напружено-деформованого стану дискретно-континуально зміцнених деталей машин
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Веретельник, Олег Вікторович; Ткачук, Микола Миколайович; Кравченко, Сергій Олександрович; Саверська, Марія Сергіївна; Куценко, Сергій Володимирович; Грабовський, Андрій Володимирович; Клочков, Ілля Євгенович; Ткачук, Микола Анатолійович
    У роботі описано розроблені моделі та результати розрахунково-експериментальних досліджень напружено-деформованого стану дискретно-континуально зміцнених деталей машин. Особливістю таких способів зміцнення є те, що одна із контактуючих деталей оброблена шляхом індентування у її поверхневі шари множини островків більш міцного матеріалу. Інша деталь оброблена шляхом корундування поверхневого шару. У результаті елементи контактної пари взаємодіють переважно по острівцях більш міцного матеріалу. Відповідно, між тілами виникає лабіринт мікроканалів для мастила. Крім того, контактні навантаження діють більш інтенсивно на більш міцний матеріал дискретних зон. Отже, відбувається підвищення міцності та довговічності деталей при навантаженні. На ці показники суттєво впливають режими технологічного процесу зміцнення. Зокрема, це форма зони дискретного зміцнення, а також властивості матеріалу корундового шару. Ці чинники були проварійовані у ході розрахунків напружено-деформованого стану фрагментів контактуючих тіл. Установлені залежності характеристик напружено-деформованого стану від варійованих параметрів. Розроблені рекомендації стосовно обґрунтування параметрів технологічних процесів дискретно-континуального зміцнення деталей машин.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження захисних пристроїв кабіни колісного тягача тягового класу 3-4
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Сергієнко, Микола Єгорович; Ткачук, Микола Анатолійович; Грабовський, Андрій Володимирович; Сергієнко, Д. Є.; Майданюк, В. Г.; Расторгуев, С. Є.; Яценко, В. Ю.
  • Ескіз
    Документ
    Цифрові двійники – передові технології підвищення обороноздатності: огляд
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Назаренко, Сергій Олександрович; Ткачук, Микола Анатолійович; Марусенко, Світлана Іванівна; Бісик, Сергій Петрович
  • Ескіз
    Документ
    Цифрове проєктування та моделювання – важливі технології Індустрії 4.0
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Марусенко, Світлана Іванівна; Ткачук, Микола Анатолійович; Назаренко, Сергій Олександрович