Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
19 результатів
Результати пошуку
Публікація Методичні рекомендації до виконання та захисту випускної кваліфікаційної роботи(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Жадан, Тетяна Андріївна; Стригуль, Лариса Станіславівна; Чайка, Тетяна Юріївна; Куниця, Катерина Вікторівна; Носирєв, Олександр Олександрович; Чайка, Тетяна ОлександрівнаВідповідно до Стандарту вищої освіти України, перший (бакалаврський) рівень, галузь знань 24 Сфера обслуговування, спеціальність 241 Готельно-ресторанна справа (затверджено і введено в дію Наказом Міністерства освіти і науки України від 04.03.2020 № 384), атестація здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти включає публічний захист кваліфікаційної роботи. Випускна кваліфікаційна робота виконується на завершальному етапі навчання здобувачів вищої освіти в Університеті і передбачає: систематизацію, закріплення, розширення теоретичних і практичних знань із освітньої програми та застосування їх при вирішенні конкретних, технічних, економічних, виробничих та інших завдань; розвинення навичок самостійної роботи. Робота студента над бакалаврською темою пов’язана із поглибленим вивченням теорії, зведенням у систему раніше здобутих знань і оновленням їх у процесі практичного вирішення поставленої проблеми, формуванням та розвитком компетентностей самостійного дослідження та експериментування. Підготовка бакалаврської роботи за обраною спеціальністю підвищує наукову ерудицію студента, розширює пізнавальні інтереси, поглиблює теоретичну підготовку майбутнього фахівця. Метою підготовки випускної кваліфікаційної роботи є систематизація, закріплення та поглиблення теоретичних знань, а також виявлення рівня професійно-психологічної готовності майбутнього фахівця щодо практичної діяльності при постановці та вирішенні конкретних завдань. Випускна кваліфікаційна робота повинна містити теоретичну цінність та практичну значущість.Публікація Методичні рекомендації до виконання та захисту випускної кваліфікаційної роботи(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Жадан, Тетяна Андріївна; Стригуль, Лариса Станіславівна; Чайка, Тетяна ЮріївнаВідповідно до Стандарту вищої освіти України, другий (магістерський) рівень, галузь знань 24 Сфера обслуговування, спеціальність 241 Готельно-ресторанна справа (затверджено і введено в дію Наказом Міністерства освіти і науки України від 05.01.2021 № 26), атестація здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи. Кваліфікаційна робота магістра із спеціальності 241 Готельно-ресторанна справа – це індивідуальне завдання науково-дослідницького та практичного характеру, яке виконує здобувач вищої освіти на завершальному етапі фахової підготовки та є однією з форм виявлення теоретичних і практичних знань, уміння їх застосовувати при розв’язуванні складної задачі або проблеми в сфері готельного та ресторанного бізнесу, що потребує здійснення досліджень та/або інновацій і характеризується комплексністю і невизначеністю умов. Кваліфікаційна робота покликана розкрити науковий потенціал магістра, показати його здібності в організації та проведенні самостійного дослідження, в використанні сучасних методів та підходів при вирішенні проблем у досліджуваній галузі готельно-ресторанного господарства, в виявленні результатів проведених досліджень, їх аргументації та розроблення обґрунтованих рекомендацій та пропозицій. У кваліфікаційній роботі магістра втілюються результати наукових досліджень і досягнення науково-технічного прогресу, впровадження інноваційних технологій у готельному та ресторанному господарстві. Випускна кваліфікаційна робота може носити теоретичний характер. При цьому вона повинна містити фундаментальні дослідження, мати наукову новизну, теоретичну цінність та практичну значущість.Публікація Методичні вказівки до передипломної практики для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спец. "Готельно-ресторанна справа"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Жадан, Тетяна Андріївна; Куниця, Катерина Вікторівна; Стригуль, Лариса Станіславівна; Чайка, Тетяна ЮріївнаВідповідно до Закону України «Про вищу освіту» та Положення про порядок проведення практичної підготовки здобувачів вищої освіти Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут», практика здобувачів вищої освіти є невід’ємною складовою частиною процесу навчання в Університеті. Її спрямовано на закріплення теоретичних знань, отриманих здобувачами вищої освіти під час навчання, набуття й удосконалення практичних навичок і вмінь, визначених освітньою програмою підготовки фахівців за спеціальністю 241 «Готельно-ресторанна справа». Метою практики є ознайомлення здобувачів вищої освіти з умовами праці на виробництві, оволодіння сучасними методами, формами організації та знаряддями праці, формування професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи в реальних ринкових, виробничих і економічних умовах, набуття досвіду під час виконання фахових завдань. Відповідно до Стандарту вищої освіти України для другого (магістерського) рівня вищої освіти галузі знань 24 «Сфера обслуговування», спеціальності 241 «Готельно-ресторанна справа» (затверджено і введено в дію наказом Міністерства освіти і науки України від 05.01.2021 р. № 26), освітньо професійною програмою «Готельно-ресторанний бізнес» у 3 семестрі передбачено передипломну практику в обсязі 15 кредитів ЄКТС.Публікація Оптимізація впливу регіональних структур управління на сталий розвиток індустрії туризму та гостинності: міжнародний досвід(Видавничий дім "Гельветика", 2023) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Чайка, Тетяна Юріївна; Холодок, Валентина ДмитрівнаМетою статті є аналіз можливих проблем, вивчення зарубіжних практик та розробка рекомендацій щодо оптимізації змісту, форм, методів і інструментів взаємодії регіональних структур управління з представниками індустрії туризму і гостинності на шляху до сталого розвитку. Актуальність теми дослідження пов'язана з високою соціально-економічною та екологічною значимістю впровадження концепції сталого розвитку з точки зору забезпечення довгострокового благополуччя усієї світової спільноти. Аналіз наявних проблем, з якими стикається туристичний та готельно-ресторанний бізнес на шляху до впровадження стійких практик, дозволив зробити висновок про необхідність колаборації місцевого самоврядування, корпорацій та закладів освіти з метою створення освітніх продуктів формату lifelong learning (освітніх курсів, вебінарів, майстер-класів, сертифікатних програм тощо). Тематика таких освітніх продуктів має бути спрямована на підвищення обізнаності представників туристичного та готельно-ресторанного бізнесу про цілі сталого розвитку та практичні шляхи їх досягнення.Публікація Методичні вказівки до навчальної практики студентів спеціальності 241 "Готельно-ресторанна справа" першого (бакалаврського) рівня освіти усіх форм навчання(2023) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Чайка, Тетяна Юріївна; Александрова, Вікторія ОлександрівнаПрактика здобувачів вищої освіти є невід’ємною складовою частиною процесу навчання в Національному технічному університеті «Харківський політехнічний інститут» (НТУ «ХПІ»). Її спрямовано на закріплення теоретичних знань, отриманих здобувачами вищої освіти під час навчання, набуття й удосконалення практичних навичок і вмінь, визначених освітньою програмою підготовки фахівців за відповідною спеціальністю. Навчальна практика є етапом, що забезпечує перехід від теоретичного навчання до професійної діяльності здобувачів вищої освіти. Метою навчальної практики є закріплення і поглиблення теоретичних знань студентів, формування в них професійних умінь і навичок прийняття самостійних рішень під час виконання конкретної роботи. Навчальна практика спрямована на ознайомлення здобувачів вищої освіти з умовами праці на виробництві, оволодіння сучасними методами, формами організації та знаряддями праці в обраній галузі, формування професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи в реальних ринкових, виробничих і економічних умовах, набуття досвіду під час виконання фахових завдань. Основними завданнями навчальної практики, що визначають специфіку її організації та здійснення щодо інших видів практичного навчання в Університеті, є: – виховання професійних якостей молодого фахівця через широке залучення здобувачів вищої освіти до суспільно-корисної праці; – закріплення та поглиблення знань, одержаних під час вивчення відповідних навчальних дисциплін.Публікація Методичні вказівки до виконання індивідуального завдання (реферату) з дисципліни "Управління рестораном"(2023) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Чайка, Тетяна Юріївна; Александрова, Вікторія ОлександрівнаІндивідуальне завдання з дисципліни «Управління рестораном» виконується у реферативній формі. Реферат – це короткий огляд з конкретної тематики, що систематизує та узагальнює інформацію з кількох джерел. При виконанні індивідуального завдання вітається креативний підхід, застосування інноваційного інструментарію і нестандартних способів вирішення поставлених завдань. Стиль викладу матеріалу у рефераті – науково-діловий. Індивідуальне завдання видається викладачем на початку семестру, протягом якого вивчається дисципліна. Студент має надати індивідуальне завдання для перевірки наприкінці семестру, але не пізніше терміну підсумкового оцінювання.Публікація Готельно-ресторанна справа: бакалаврський курс. Частина 1(2022) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Александрова, Вікторія Олександрівна; Жадан, Тетяна Андріївна; Носирєв, Олександр Олександрович; Стригуль, Лариса Станіславівна; Чайка, Тетяна Юріївна; Брік, Світлана Володимирівна; Мардус, Наталія Юріївна; Мелень, Олена Валентинівна; Побережна, Наталія МиколаївнаУ навчальному посібнику розкрито теоретичні положення і практичні питання щодо підготовки фахівців у сфері готельно-ресторанної справи у відповідності з освітньо-професійною програмою спеціальності «Готельно-ресторанна справа». Розглянуто організаційні, управлінські та технологічні засади готельного та ресторанного бізнесу, висвітлено питання організації та структури виробництва підприємств готельного і ресторанного господарства. Викладений матеріал спрямовано на формування здатності здійснювати адміністративну, підприємницьку, проєктну та дослідницьку діяльність з урахуванням сучасного стану та перспектив розвитку готельного та ресторанного господарств. Навчальний посібник призначено для студентів і викладачів спеціальності «Готельно-ресторанна справа» закладів вищої освіти, а також широкого кола підприємців.Документ Логістичні системи push (штовхай) і pull (тягни) в системах бронювання готелів: переваги і недоліки(ФОП Томенко Ю. І., 2020) Чайка, Тетяна ЮріївнаВ даний час в готельно-ресторанному бізнесі використовуються обидві концепції: push і pull, кожна з яких має як свої переваги, так і недоліки. Стосовно до систем бронювання, очевидною перевагою push-системи є зниження робочого навантаження з виконання пошукових запитів, проте дані на поточний момент часу можуть виявитися не зовсім точними, що може утруднити процес бронювання. Як не дивно, в даний час в системах бронювання готелів найбільш часто використовується push-система (система, що виштовхує), хоча в цілому в логістиці в даний час найбільш перспективною вважається pull-система (система, що витягує). У сучасному готельно-ресторанному бізнесі спостерігається тенденція об'єднання системи розподілу (distribution system) і системи бронювання (hotel reservation system) в одну загальну систему – систему ARI (availability, rates and inventory – доступність, ціни, запаси). Більшість систем ARI працюють за принципом push-system (принцип виштовхування). Основною проблемою цієї системи є можлива неточність даних при виконанні бронювання. Але найбільш перспективним є гібридний підхід до бронювання, який поєднує роботу з новими замовленнями в режимі реального часу з наявністю 10-хвилинної резервної перевірки. Логістика розподілу і бронювання в готельно-ресторанному бізнесі розвивається зараз дуже швидко, особливо сильний вплив на неї надає загальносвітова система цифрової трансформації інформаційного простору. Тому підприємствам готельно-ресторанного бізнесу слід безперервно відстежувати світові тенденції в цій сфері.Документ Розрахунок компонентів моделі Беніша і проблема моніторингу можливих маніпуляцій з фінансовою звітністю (на прикладі індустрії гостинності)(ФОП Томенко Ю. І., 2020) Чайка, Тетяна Юріївна; Підгорна, В. В.Успішність підприємства залежить від багатьох чинників, зокрема, і від якості обліково-аналітичній роботи. Облікова інформація повинна мати високий рівень достовірності. Підвищенню рівня довіри до фінансової звітності сприяє застосування різних методик, що спрямовані на моніторинг нестандартних коливань, спотворень і маніпуляцій з фінансовою звітністю. Одна з найбільш відомих таких моделей – модель Беніша, або модель M-score (Beneish M-score model). Рекомендація про включення моделі Беніша в "золотий стандарт" обліково-аналітичної роботи підприємства доречна також і тому, що модель Беніша допомагає стійко прогнозувати прибутковість добропорядних компаній. При розрахунку підсумкового індикатора Беніша за відкритою фінансовою звітністю українських підприємств виникають деякі труднощі, оскільки для точного розрахунку деяких компонентів моделі Беніша недостатньо даних, проте можна використовувати приблизний розрахунок, який дає не дуже велику похибку. "Червоні прапори" за окремими показниками моделі Беніша можуть служити сигналом менеджменту підприємства приділити пильну увагу відповідним напрямам, але самі по собі не свідчать про можливі маніпуляції з фінансовою звітністю. Вважаємо модель Беніша зручним і ефективним інструментом моніторингу маніпуляцій з фінансовою звітністю, і вважаємо, що керівництву підприємств доцільно включати модель Беніша в свої аналітичні звіти.Документ Оптимізація системи показників матеріальних потоків у готельно-ресторанному бізнесі: логістичний аспект(ТОВ "Центр учбової літератури", 2020) Чайка, Тетяна ЮріївнаУ статті розглядається проблема формування оптимального набору показників, які характеризують матеріальні потоки в готельно-рестораном бізнесі. Система показників повинна враховувати особливості галузі, бути вичерпною, але не надмірною, і максимально повно задовольняти потребам, які виникають в процесі планування, оптимізації та управління логістичними потоками на підприємстві. При включенні в систему показників матеріального потоку специфічних характеристик слід враховувати не тільки особливості галузі, але також і особливості організації логістичного контуру. В даний час вченими-теоретиками і фахівцями-практиками не вироблений єдиний підхід до визначення як окремих показників, так і в цілому системи показників матеріальних потоків в готельно-ресторанному бізнесу. У ряді випадків визначення надмірно розпливчасті, що ускладнює їх практичне застосування. А в деяких випадках пропонується використовувати показники, які є недоречними або недоцільними з точки зору логіки наявних потокових процесів. Мета статті – уточнити підходи до класифікації та формуванню системи показників матеріальних потоків в готельно-ресторанному бізнесі з урахуванням логістичного підходу до організації потокових процесів на підприємстві. Підхід до класифікації показників матеріальних потоків в готельно-ресторанному бізнесі, який нами пропонуэться, враховує перш за все потреби практичної діяльності при здійсненні пов'язаної з потоковими процесами на підприємстві аналітичної та управлінської роботи. А пропонована система показників матеріальних потоків оптимізована з урахуванням специфіки даної галузі. Удосконалення методики класифікації і формування оптимального набору показників матеріальних потоків готельно-ресторанного бізнесу дозволить більш успішно використовувати спеціалізоване програмне забезпечення при плануванні та управлінні логістичним контуром підприємства. Таким чином, отримані результати можуть бути використані з метою підвищення ефективності практичної діяльності фахівців з логістики, які працюють в готельно-ресторанній сфері.