Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
15 результатів
Результати пошуку
Документ Методичні вказівки до виконання індивідуального завдання з навчальної дисципліни "Системи автоматичного керування електромеханічними пристроями"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Лелюк, Микола Анатолійович; Середа, Олександр Григорійович; Середа, Олена Геннадіївна; Яловенко, Максим МихайловичНавчальна дисципліна «Системи автоматичного керування електромеханічними пристроями» належить до профільованого пакету дисциплін в процесі підготовки магістрів спеціальності 141 «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» за освітньою програмою «Електромеханіка». У результаті вивчення дисципліни студенти повинні мати необхідні теоретичні знання і практичний досвід розрахунку функціонально необхідних технічних засобів автоматизації як промислових виробництв та підприємств, так і праці в домашнім господарстві. Під час виконання індивідуального завдання з навчальної дисципліни «Системи автоматичного керування електромеханічними пристроями» студенти заочної форми навчання самостійно вивчають усі розділи теоретичної частини курсу за методичними вказівками і літературою, що рекомендується, і відповідають на питання для самоперевірки.Документ Спосіб резонансного посилення електричної потужності за допомогою двох активно-реактивних послідовних контурів із загальним ємнісним накопичувачем енергії(ДП "Український інститут інтелектуальної власності", 2021) Батигін, Юрій Вікторович; Чаплигін, Євген Олександрович; Шиндерук, Світлана Олександрівна; Болюх, Володимир Федорович; Кочерга, Олександр ІвановичСпосіб резонансного посилення електричної потужності за допомогою двох активно-реактивних послідовних контурів, при якому застосовують загальний ємнісний накопичувач енергії, заряд якого здійснюють в ланцюзі першого послідовного контуру з джерелом гармонічної напруги, а розряд зарядженого накопичувача здійснюють на активне навантаження ланцюга другого послідовного контуру.Документ Пристрій резонансного посилення електричної потужності на базі двох активно-реактивних послідовних контурів із загальним ємнісним накопичувачем енергії(ДП "Український інститут інтелектуальної власності", 2021) Батигін, Юрій Вікторович; Чаплигін, Євген Олександрович; Шиндерук, Світлана Олександрівна; Болюх, Володимир Федорович; Кочерга, Олександр ІвановичПристрій резонансного посилення електричної потужності складається з двох активно-реактивних контурів, включених послідовно в електричне коло джерела збудження. До схеми пристрою введено загальний ємнісний накопичувач енергії, який поєднує перший послідовний R1L1C1 контур, що містить джерело сигналу та другий послідовний R2L2C2 контур, що містить активне навантаження посилювача.Документ Внесок О. М. Ефроса та О. М. Данилевського у розвиток методів дослідження перехідних процесів в електротехнічних системах(Інститут досліджень науково-технічного потенціалу та історії науки ім. Г. М. Доброва, 2024) Лавріненко, Ольга ВалеріївнаДокумент Розвиток електрики в Україні: внесок професора М. А. Артем'єва в реалізацію практичних проєктів(Національна наукова сільськогосподарська бібліотека Національної академії аграрних наук України, 2023) Гутник, Марина Валеріївна; Тверитникова, Олена ЄвгенівнаРозглянуто внесок професора М. А. Артем’єва у розбудову досліджень у галузі електрики та впровадження його винаходів у практику. Подано маловідомі факти біографії вченого, зокрема щодо його родини. Уточнено дату народження науковця та зроблено аналіз біографічних публікацій, в яких виявлено значні розбіжності з біографічними даними, що їх надавав сам професор в автобіографіях. Закінчивши технічний заклад у Російській імперії, майбутній науковець відправився на подальше навчання до Німеччині. У Вищій технічній школі Берліну опановував нову для себе науку – електрику, під керівництвом відомого електротехніка Адольфа Слабі. За активної підтримки свого керівника Микола Артем’єв виконував розрахунки та здійснював проєкти на різні електротехнічні споруди. Подальшого практичного досвіду набував наелектротехнічному заводі Сіменса і Гальське у Санкт-Петербурзі, де завідував технічним бюро. Науковець був постійним учасником загальноросійських електротехнічних з’їздів. Провадив активну популяризаторську роботу з новітніх на той час досягнень та винаходів у галузі електротехніки. Визначено, що більшість електротехнічних підприємств на початку ХХ ст. знаходилися у володінні іноземного капіталу. До 90 % енергоринку імперії було «окуповано» німцями та бельгійцями. Науковці Російської імперії намагалися змінити цю ситуацію через численні клопотання до уряду. Саме М. Артем’єв був одним із членів комітету з розробки законопроєкту про організацію передачі електрики на значні відстані. Окрім роботи у з’їздах науковець часто представляв результати свої винаходів на шпальтах журналу «Електрика». Зокрема, у 1902 р. доволі детально наведено опис сконструйованого ним захисного костюму. Разом із тим показано педагогічну діяльність професора у Київському політехнічному інституті, у якому науковець викладав упродовж 11 років. Стверджується, що професор М. Артем’єв був організатором та Головою Південно-західного товариства електротехніків. Цю організацію було створено за аналогією з Асоціацією німецьких інженерів-електриків, членом якої також був науковець. Професор також брав активну участь у розбудові електротехнічної мережі у Києві, Харкові, Таганрозі, Петрограді та інших міст Російської імперії. Чималий пласт досліджень науковця стосувався упроваджень досягнень електрики у сільське господарство. Наведено дані щодо його діяльності з інтенсифікації життєдіяльності рослин. М. А. Артем’єв був розробником спеціальної лабораторії штучного клімату, а також запропонував проєкт створення спеціального електроізольованого поля для стимулювання росту насіння рослин.Документ Навчально-методичні матеріали до виконання практичних завдань з навчальної дисципліни "Системи автоматичного керування електромеханічними пристроями"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Середа, Олександр Григорійович; Середа, Олена ГеннадіївнаНа основі аналізу зразків складної електропобутової техніки, що випускається серійно, можна відзначити наступні переваги приладів з електронними системами керування: значне розширення функціональних можливостей, економія електроенергії, підвищення точності виконання заданих функцій, можливість роботи в режимі діалогу «людина-машина», підвищення рівня уніфікації, технологічності і ремонтопридатності, зменшення трудомісткості виготовлення. Предметом практичних завдань є системи автоматичного керування (САК) електропобутовими приладами. Розрахунок елементів САК є основними питаннями, що розглядаються при виконанні практичних завдань.Документ Віртуальний лабораторний практикум з теорії електричних кіл(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Гетьман, Андрій Володимирович; Костюков, Іван Олександрович; Кубрик, Борис Іванович; Борисенко, Анатолій Миколайович; Литвиненко, Світлана АнатоліївнаПосібник містить основну інформацію, необхідну для роботи в середовищі моделювання Multisim, необхідний теоретичний матеріал та інструкції щодо виконання 15 лабораторних робіт дисциплін "Теоретичні основи електротехніки", "Теорія електричних і магнітних кіл", "Теорія електричних та електронних кіл", "Теорія електричних кіл", "Теорія електромагнітних кіл", "Основи електротехніки та електроніки", "Електротехніка". Для студентів електротехнічних та комп'ютерних спеціальностей.Документ Спецкурс "Професійно орієнтована медіаосвіта" у розвитку фахової компетентності майбутніх працівників підгалузі "Електрична інженерія"(Scientific Publishing Center “Sci-conf.com.ua”, 2024) Білецький, Володимир Стефанович; Онкович, Ганна ВолодимирівнаСучасний навчальний процес в царині інженерії, зокрема, в галузі електротехніки, суттєво базується на використанні інтернету. Медіаграмотність стала ключовою ознакою фаховості спеціаліста. Її набуття спонукає до розвитку медіаосвітніх технологій. Сучасними дослідниками-практиками було розглянуто різні аспекти використання засобів масової інформації та їхніх продуктів у навчальному процесі. В університетах з’являються спецкурси з медіаосвіти, що свідчить як про екстенсивний так і інтенсивний розвиток медіадидактики вищої школи, яка збагачується новітніми технологіями, термінами, поняттями і водночас проникає в найновіші царини знань. У нашому дослідженні пропонується план-програма нового спецкурсу «ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНА МЕДІАОСВІТА ДЛЯ СПЕЦІАЛІСТІВ З ЕЛЕКТРИЧНОЇ ІНЖЕНЕРІЇ», а саме для студентів спеціальності 141 "Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка", даються деякі рекомендації щодо його впровадження у систему вищої освіти. Для українського фахового середовища такий спецкурс з використанням ІТ-технологій має підвищену актуальність, оскільки у 2020-тих роках робляться по суті перші кроки впровадження медіаосвіти у цій царині інженерії. Водночас промисловий сектор налічує декілька потужних електротехнічних та електрогенеруючих підприємств, на Сході, Заході та в Центрі країни.Документ Внесок учених-електротехніків у становлення та розвиток загальної теорії чотириполюсника в Україні (1950–1960 рр.)(Інститут досліджень науково-технічного потенціалу та історії науки ім. Г. М. Доброва НАН України, 2023) Лавріненко, Ольга ВалеріївнаДокумент Історичні нариси з розвитку техніки в Україні(ТОВ "Талком", 2023) Гріффен, Леонід Олександрович; Деркач, Олексій Павлович; Дзержинський, Віталій Олександрович; Журило, Дмитро Юрійович; Звонкова, Галина Леонідівна; Кепін, Дмитро Володимирович; Кривоконь, Олександр Григорович; Кушлакова, Надія Миколаївна; Петрученко, Олексій Анатолійович; Пилипчук, Олег Ярославович; Рижева, Надія Олександрівна; Савчук, Варфоломій Степанович; Тверитникова, Олена Євгенівна; Тютюнник, Юліан Геннадійович; Харук, Андрій ІвановичПри всій важливості історії техніки нашої країни сьогодні не існує видання, яке представляло б її в цілому з достатньою повнотою. Пропонована колективна монографія має на меті частково і тимчасово компенсувати цей недолік хоча б щодо деяких важливих напрямів розвитку техніки в Україні. Видання розраховане на фахівців в галузі історії науки і техніки, а також усіх, хто цікавиться даним питанням.