Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
6 результатів
Результати пошуку
Документ Імітаційні методи у формуванні управлінської компетентності у майбутніх офіцерів(Український державний університет імені Михайла Драгоманова, 2024) Пономаренко, Павло МиколайовичУ статті обґрунтовано важливість застосування імітаційних методів у процесі формування управлінської компетентності у майбутніх офіцерів. Наведені приклади імітаційних індивідуальних та групових вправ, аналізу кейсів, ситуаційних завдань, рольових та ділових ігор. Виконання вправ-імітацій проводилось як в навчальній аудиторії, так і в умовах польового навчання. Використання імітаційних методів навчання було спрямовано на формування всіх складових управлінської компетентності майбутнього офіцера.Документ Методичні рекомендації щодо впровадження технології гейміфікації в дистанційній освіті(Видавничий дім "Гельветика", 2022) Цуранова, Оксана; Татаринцева (Курбатова), Юлія Леонідівна; Бившева, Тамара Федорівна; Погода, Олена Василівна; Пушкар, Олександр ІвановичРозглянуто проблеми активізації навчання у дистанційному форматі. Важливою передумовою активізації дистанційного навчання – є використання сучасних засобів освіти у цифровому просторі, а саме гейміфікації. Мета статті полягає у розробці методичних рекомендацій впровадження гейміфікації в дистанційній освіті. Проаналізовано сучасні підходи, що представлені у науковій літературі, щодо реалізації гейміфікації у педагогічній діяльності. Виділено різні точки зору щодо застосування гейміфікації в освіті: від повної підтримки, до повного знецінення. Зроблено висновок про необхідність встановлення балансу при використанні гейміфікації, для чого пропонується аналізувати 4 основні аспекти: контингент та дисципліни, що вивчаються, рік навчання студентів, основа навчання: безоплатна (бюджет), комерційна (контракт), форма навчання: очна та заочна. Виділені ключові переваги використання гейміфікації під час дистанційного навчання: мотивація, увага, активність, командоутворення, творчість, запам’ятовування матеріалу. Гейміфікація передбачає стимулювання студента до активізації, самовираження, пошуку нових та креативних шляхів вирішення проблеми. Обґрунтовані елементи гейміфікації в освітньому процесі, на яких має ґрунтуватись методичні рекомендації щодо впровадження гейміфікації в дистанційній освіті: mystery circle,використання ігрових форматів, наявність мети, наявність правил гри та тактики, підсумок гри та її результати. Запропоновано авторський підхід до впровадження гейміфікації в дистанційному навчанні, який побудовано на послідовному проходженні 2 етапів: підготовчого та етапу реалізації гри. Новизна підходу полягає у комплексності та формалізації кроків, які дозволять підготуватись до втілення гейміфікації в освітній процес. При правильній реалізації етапів гейміфікації ігровий урок буде зберігати цілі навчання і зробить навчання більш захоплюючим. Застосування методичних рекомендацій щодо впроваджень технологій гейміфікації в дистанційній освіті забезпечать якість та результативність процесу дистанційного навчання, а також буде сприяти активізації творчого потенціалу студентів.Документ Роль моделирования в формировании опыта самостоятельной работы студентов в процессе обучения в вузе(Nowa Perspektywa Sp. z o.o, 2020) Михайличенко, Валентина Евдокимовна; Галущак, Ирина Владимировна; Гура, Татьяна ВитальевнаВ статье рассмотрена актуальная проблема использования педагогического моделирования для трансформации учебной деятельности в профессиональную в процессе обучения в вузе и для приобретения опыта самостоятельной работы студентами. Раскрыты теоретические основы понятий «педагогическая модель» и «педагогическое моделирование». Приведено содержание педагогического моделирования; его принципы, типы, этапы и способы, с помощью которых оно выстраивается в учебном процессе. Рассмотрена роль инновационных педагогических технологий для приобретения опыта самостоятельной работы студентов. Показана необходимость её активизации, чему способствуют моделирование профессиональной деятельности в аудиториях с помощью инновационных методов обучения и сотрудничество с производственными и социальными структурами и работодателями. Это требует совместной с работодателями разработки и внедрения практико-ориентированных учебных программ формирования новых образовательных конструктов, инвестирования студенческих проектов, разработки методических пособий по их использованию. Необходимо дальнейшее изучение данной актуальной проблемы, связанной с активизацией внедрения моделирования в учебный процесс.Документ Correlation between self-assessment and self-confidence of students of technical institutions of higher education and methods of their activatio(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Romanovskyi, O. G.; Hura, Tetiana; Mykhailychenko, ValentynaThe essence of the definitions of “self-assessment” and “self-confidence” of the individual and their correlation is considered. The sources of self-assessment formation are indicated. The generalized conclusion of scientists is given, the essence of which is that the success, as well as the failure of a student of a technical institution of higher education is the result of high or low self-assessment. According to the results of the research, the urgency of the problem of forming an adequate self-assessment and increasing students' selfconfidence in the process of studying at TIHE is emphasized. The mechanisms of their activation are revealed, namely, self-knowledge, self-control, self-regulation and selfprogramming. Special attention is paid to the role of innovative technologies: creating situations of success in the learning process and training. The key components of the method of behaviour rehearsal are considered, which are modelling, instruction and reinforcement.Документ Обґрунтування технологічних показників застосування газодифузійного катоду в електрохімічному синтезі розчинів гіпохлоритів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Рутковська, Катерина Сергіївна; Тульський, Геннадій Георгійович; Гомозов, Валерій Павлович; Русінов, Олександр ІвановичДля удосконалення виробництва гіпохлориту натрію шляхом електролізу водного розчину хлориду натрію застосували газодифузійний електрод для реалізації деполяризації катодного процесу киснем повітря. У якості матеріалів для реалізації деполяризації катодного процесу на поруватому сітчастому струмопідводі були обрані: оксиди марганцю, оксиди кобальту, оксиди рутенію. Ці оксиди характеризуються низькою перенапругою в кисневій реакції. Оксиди обраних металів наносили на сітчастий струмопідвід методом термічного розкладу покривних розчинів. Газодифузійний електрод складався з футерованого титанового струмопідводу, диспергатора газу з поруватого графіту і зовнішнього сітчастого робочого елементу, на якому і відбувались катодні реакції. Одержання каталітично активного шару оксиднометалевих покриттів здійснювалось методом термічного розкладання покривних розчинів. Такий метод повністю відповідає вимогам, що пред’являються до малозношувальних оксиднометалевих електродів для електролізу водних розчинів хлориду натрію: можливість регулювання складу композиційного покриття в широкому діапазоні концентрацій компонентів. На вольт-амперних циклічних залежностях катодного процесу, для всіх досліджувальних матеріалів, спостерігаються визначені ділянки відновлення кисню та суміщеного відновлення кисню і виділення водню. Перша ділянка відновлення кисню спостерігається до рівноважних потенціалів водневої реакції (приблизно – 0,42 В). Швидкість відновлення кисню є невелика і складає 3…5 мА/см2. Різниці в ході вольт-амперної залежності не спостерігається через високу швидкість розгортки потенціалу, яка не призводить до збіднення розчину за киснем у випадку роботи катоду без подачі повітря. На другій ділянці (при потенціалах, що є більш негативним за рівноважний потенціал водневої реакції) спостерігається значне зростання швидкості катодної реакції за рахунок виділення водню. Кисень, при цьому, відновлюється на граничній густині струму. На третій ділянці (більше за – 1,5 В) швидкість катодного процесу практично повністю визначається швидкістю виділення водню. Вплив подачі повітря в газодифузійний катод спостерігається при порівнянні зворотнього ходу циклічних вольт-амперних залежностей. На поверхні сталевої сітки спостерігається зростання струму зворотного ходу в діапазоні потенціалів – 1,0 до 0 В. Що вказує на збільшення адсорбованих часток, що приймають участь в катодному процесі. Як було показано раніше, цей діапазон потенціалів відповідає 1-й і 2-й ділянкам одержаних залежностей на яких відбуваються переважне відновлення кисню. Тому, зростання струму зворотного ходу, при потенціалах позитивніших за 1,0 В, можна пояснити впливом адсорбції кисню на поверхні газопроникнених сітчаних сталевих катодів при подачі повітря. Додавання гіпохлорит-іону практично не впливає на густину струму на першій і другій ділянках вольт-амперних залежностей. Спостерігається зниження катодної густини струму при потенціалах, що є більш негативними від рівноважного потенціалу водневої реакції. Це вказує на певне гальмування процесу виділення водню. На третій ділянці густина струму теж зменшується. Це вказує на те, що гіпохлорит-іони у кількості 0,08 моль дм3 не приймають участь у катодному відновленні. Рекомендованою густиною струму, для досліджуваної конструкції газодифузійного катоду, є 15 мА/см2 при температурі 291…293 К. Катодне відновлення гіпохлорит-іонів, за цих умов, знижується на 55…60 %.Документ Способи актівізації самостійной роботи студентів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Михайличенко, Валентина Євдокимівна; Галущак, Ірина Володимирівна; Гура, Тетяна ВіталіївнаВ статті розглянута актуальність вирішення проблеми здобуття студентами досвіду самостійної роботи в процесі навчання у ЗВО. Розглянуті сутність самостійної роботи студентів (СРС), питання її організації та засоби активізації в процесі навчання. В цілому підвищення її ефективності передбачає переорієнтацію навчальних планів на більш широке застосування СРС, моделі та види якої зазнають у зв’язку з цим значних змін: збільшення кількості годин на її виконання; інтегративний характер форм та методів навчання студентів; впровадження інтегративних технологій, використання інноваційних педагогічних технологій, організація постійних консультацій педагогів та консультативної служби, створення навчально-методичної та матеріально-технічної бази в ЗВО (підручники, навчально-методичні посібники, комп’ютерні класи, лабораторії та майстерні для її виконання, співпраця з виробничими структурами та роботодавцями та ін.).