Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
3 результатів
Результати пошуку
Документ Обоснование снижения мощности электродвигателя гидропривода методом эквивалентной мощности(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Григоров, Отто Владимирович; Стрижак, Всеволод Викторович; Зюбанова, Дарья Михайловна; Цебренко, Максим Вячеславович; Стрижак, Марьяна ГеоргиевнаОбосновано снижение установленной мощности приводного электродвигателя кранового механизма на основе анализа затрат энергии и сопоставления эквивалентной мощности гидростатического привода и асинхронного привода с фазным ротором.Документ Analysis of Various Approaches to Modeling of Dynamics of Lifting-Transport Vehicles(Science Publishing Corporation, 2018) Grigorov, O. V.; Druzhynin, E. I.; Anishchenko, G. O.; Strizhak, M. G.; Strizhak, V. V.The results of analytical and numerical modeling of dynamic characteristics of linear and non-linear mathematical models of the "trolleyload" system of bridge and container cranes are presented. KiDyM software complex is used for numerical modeling, which, based on the use of the apparatus of structural matrices and the built-in computer algebra system, allows the construction of ordinary differential equations of motion of the class of systems under consideration at the analytical level. Recommendations on the possible use of the considered mathematical models of the "trolley-load" system in various regular and forced operation modes of bridge and container cranes are given on the basis of the analysis. The ratio of the results of calculations for various design models of regular and forced operation of the bridge crane has been established. The magnitude of the distribution of the maximum values of the dynamic characteristics of motion of the container crane has been designed by calculating the forced operation mode using various mathematical models.Документ Дослідження напружено-деформованого стану металоконструкцій мостових кранів з різними конструкціями механізму пересування(НТУ "ХПІ", 2014) Губський, Сергій ОлександровичПроведено порівняння впливу різних конструкцій механізму пересування мостових кранів на напружено-деформований стан їх металоконструкцій. Досліджено вітчизняну конструкцію механізму пересування крана на «викатних» буксах Харківського заводу «ПТУ» та фірми «КОНЕКРЕЙНС УКРАЇНА». Ресурс металоконструкції останнього крана буде менш залежати від його механізму пересування завдяки конструктивним та технологічним рішенням в самому механізмі.