Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
14 результатів
Результати пошуку
Публікація Improvement of financial instruments of the agricultural sector and food security efficiency increasing(Economic Research Institute at BAS (Bulgarian Academy of Sciences), 2023) Serhiienko, Olena; Tatar, Maryna; Guryanova, Lidiya; Shapran, Olena; Bril, MykhailoThe methodical toolbox of lending to entities in the agricultural sector provides three levels of hierarchy management interaction – macro, meso and micro levels (state – region – agricultural enterprises) on the bases of the complex usage of economic and mathematical models and which contains six interrelated and sequential blocks was proposed. The method of agricultural enterprises crediting improvement is implemented in accordance with the strategic position of lending to agricultural enterprises through targeted support and the creditworthiness level, which can solve the following problems: observation and evaluation of the financial and economic indicators; classification of enterprises, recognition, and identification of enterprises in terms of creditworthiness; assessment of the differences between classes given dimension enterprises.Публікація Еволюція конкуренції як елемента ринкової економіки(2023) Мірошник, Марія Володимирівна; Шапран, Олена ЄвгенівнаПублікація Маркетингова діяльність підприємств(ТОВ "Оберіг", 2023) Косенко, Олександра Петрівна; Перерва, Петро Григорович; Васильцова, Світлана Олександрівна; Глухова, Світлана В'ячеславівна; Дяченко, Тетяна Анатоліївна; Кітченко, Олена Миколаївна; Кобєлєв, Валерій Миколайович; Ларка, Людмила Сергіївна; Літвиненко, Марія Владиславна; Максименко, Яна Анатоліївна; Мірошник, Марія Володимирівна; Романчик, Тетяна Володимирівна; Ткачова, Надія Петрівна; Шапран, Олена Євгенівна; Чернобровкіна, Світлана ВіталіївнаУ підручнику розглядаються теоретичні і методичні засади маркетингу в обсягах фахових нормативних дисциплін, що викладаються у рамках підготовки бакалаврів та магістрів з маркетингу. Містить велику кількість прикладів і фактичних матеріалів, що ілюструють теоретичні положення. Підручник призначений для бакалаврів, магістрантів, аспірантів, а також тих, хто вивчає маркетинг на неекономічних спеціальностях вищих навчальних закладів. Буде корисним викладачам вищих навчальних закладів економічних спеціальностей, підприємцям, керівникам та спеціалістам підприємств та широкому колу читачів, яких цікавлять актуальні питання сучасного маркетингу.Публікація Multi-scale model elaboration for creditworthiness diagnostics of export production enterprises of the agricultural trade market(Scientific Route, Estonia, 2019) Sergienko, Olena; Shapran, Olena; Bilotserkivskyi, Oleksandr; Alieksieieva, IrynaThe methodology for the agrarian enterprises’ creditworthiness diagnostic has been developed and implemented, and has allowed to solve the following objectives: conducting of observations and evaluating of financially-economic indicators, classification of enterprises by the level of creditworthiness, distinction and identification enterprises according to the level of creditworthiness and assessing the differences between classes by creditworthiness, with taking into account the sizes of enterprises. Based on the use of the complex of multidimensional analytical methods, the differences are defined under either one-dimensional evaluation system (by creditworthiness and size) or a two-level assessment of the joint cross impact of factors on creditworthiness. The proposed four-step technology for diagnosing of the agrarian enterprises creditworthiness substantially expands the components of the creditworthiness level evaluation of enterprises and, as a consequence, improves the timeliness of decision-making process about identifying and locating of weaknesses and “bottlenecks”. The coverage of a sufficient number of financial and economic indicators and the implementation of a wide range of methods and models enable to fully evaluate and analyze the existing state of creditworthiness with a view to improve and establish the effective functioning of the enterprise as a whole.Публікація Сointegration evaluation tools for enterprises strategic development system upgrading(Університет банківської справи, 2020) Sergienko, O.; Shapran, O.; Tatar, M.; Bilotserkivskyi, Oleksandr ; Druhova, O.The paper proposes tools for improving the strategic management system for assessing the processes dynamics and the level of their intensity and non-stationarity by local resource components of industrial enterprise as indicators of organizational and economic development and forecasting its change, as well as determining the structure of the strategic management system of enterprise development with emphasis on its resource communication component that will improve the efficiency of information exchange in the management process in the current context of increased importance of information resources as important elements that provide business entities competitive advantages. In this paper, the complex of models of research of development dynamics of enterprise activity spheres is built, which unlike the existing ones takes into account the non-stationary character of the behavior of these processes. This complex is based on the methods of multidimensional analysis, econometric modeling, decision-making. This complex contains the following steps: formation of the information sets of the company’s indicators in the main activity spheres; research of development dynamics of enterprise activity spheres on the basis of building of local and complex integral indicator of enterprise development level; simulation of non-stationarity dynamics of activity spheres on the bases of building and analysis of ECM&VAR-models — cointegration and vector autoregressive models; simulation of the enterprise development priorities on the bases of ECM&VAR-models analysis. For improvement of the strategic development management system, a conceptual scheme of the interconnection of processes, tasks, and models was developed, which provides the solution of the following main tasks: factor study of development trends, study of the internal environment and potential for key business factors and its development dynamics and implementation of adequate management decisions for increasing systems activity effectiveness as a whole.Публікація Методичні вказівки з організації та проведення переддипломної практики здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 075 "Маркетинг"(ФОП Ткачов О. А., 2022) Райко, Діана Валеріївна; Шипуліна, Юлія Сергіївна; Косенко, Олександра Петрівна; Кітченко, Олена Миколаївна; Шапран, Олена ЄвгенівнаПереддипломна практика за спеціальністю 075 «Маркетинг» є невід’ємною складовою навчального процесу, спрямованою на формування висококваліфікованих фахівців, які підготовлені до активної творчої професійної і соціальної діяльності, вміють самостійно опановувати нові знання і підвищувати свій професійний рівень.Публікація Методичні вказівки з організації та проведення переддипломної практики здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 075 "Маркетинг"(ФОП Ткачов О. А., 2022) Райко, Діана Валеріївна; Шипуліна, Юлія Сергіївна; Косенко, Олександра Петрівна; Кітченко, Олена Миколаївна; Шапран, Олена ЄвгенівнаПереддипломна практика за спеціальністю 075 «Маркетинг» є невід’ємною складовою навчального процесу, спрямованою на формування висококваліфікованих фахівців, які підготовлені до активної творчої професійної та соціальної діяльності, вміють самостійно опановувати нові знання та підвищувати свій професійний рівень.Документ Маркетингове обґрунтування заходів щодо стабілізації економічної системи України у післявоєнний період на основі шерінгової економіки(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Шапран, Олена ЄвгенівнаУ статті запропоновано маркетингове обґрунтування заходів щодо стабілізації економічної системи України у післявоєнний період на основі шерінгової економіки шляхом впровадження принципів відповідального споживання товарів і послуг у зв’язку зі значними руйнуваннями промислової та соціальної інфраструктури та дефіцитом матеріальних і фінансових ресурсів. Встановлено, що серед інструментів подолання кризових явищ є впровадження принципів відповідального споживання, які охоплюють державний, комерційний та індивідуальний рівні, оскільки нераціональні методи виробництва та споживання знижують темпи економічного зростання. Доведено, що конкуренцію будуть вигравати ті підприємства та компанії, які найшвидше адаптуються до післявоєнної реальності та запропонують такі маркетингові бізнес-моделі, в яких економія матеріальних і фінансових ресурсів, переробка та повторне використання товарів стануть у пріоритеті. Підтверджено доцільність фокусування маркетингових досліджень на трендах відповідального споживання, які наразі динамічно розвивається у рамках шерінгової економіки. Проаналізовано сучасні тенденції та особливості розвитку шерінгової економіки у світі як ефективної соціально-економічної бізнес-моделі. Розглянуто особливості економіки спільного споживання та проаналізовано специфіку функціонування найбільш поширених шерінгових сервісів і платформ. Визначено фактори, які впливають на популяризацію економіки спільного споживання у суспільстві. Доведено доцільність подальшого впровадження та розвитку шерінгових послуг в Україні, що підтверджується динамікою світового ринку спільного споживання, який за прогнозами до 2025 року може зрости більше ніж у 20 разів. Уточнено ключові положення бізнес-моделі економіки спільного споживання, які слід враховувати при розробці маркетингових заходів щодо активізації її впровадження та подальшого розвитку в Україні.Документ Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни "Мерчандайзинг"(2021) Шапран, Олена ЄвгенівнаУ сучасних умовах торгівля є складним, багаторівневим, динамічним бізнесом. Збільшення кількості магазинів із самообслуговуванням, постійна проблема оптимізації торговельного простору і підвищення ефективності продажів вимагають від торговців і товаровиробників використання дієвих інструментів забезпечення їх прибутковості у конкурентному середовищі. Дані методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни "Мерчандайзинг" розроблено відповідно до навчального плану підготовки студентів першого (бакалаврського) рівня освіти спеціальності 075 "Маркетинг". За змістом вони включають в себе вступ, структуру навчальної дисципліни "Мерчандайзинг", методичне забезпечення самостійної роботи студентів, вимоги щодо виконання індивідуального завдання, методичне забезпечення поточного і підсумкового контролю знань, список літератури і додатки.Документ Методичні вказівки до практичних занять з дисципліни "Мерчандайзинг"(2021) Шапран, Олена ЄвгенівнаУ сучасних умовах торгівля є складним, багаторівневим, динамічним бізнесом. Збільшення кількості магазинів із самообслуговуванням, постійна проблема оптимізації торговельного простору і підвищення ефективності продажів вимагають від торговців і товаровиробників використання дієвих інструментів забезпечення їх прибутковості у конкурентному середовищі. Дані методичні вказівки до практичних занять з дисципліни "Мерчандайзинг" розроблено відповідно до навчального плану підготовки студентів першого (бакалаврського) рівня освіти спеціальності 075 "Маркетинг". Курс дисципліни "Мерчандайзинг" включає в себе 10 тем, що вміщують теоретичні питання, тести та практичні завдання з рекомендаціями щодо їх розв’язання. Надається список літератури, використання якої допоможе краще зрозуміти зміст питань курсу та отримати навички у розв’язанні практичних завдань.