Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
9 результатів
Результати пошуку
Документ Використання додатків Google в навчальному процесі вищої школи під час формування компетентностей студентів спеціальностей 241 "Готельно-ресторанна справа" та 242 "Туризм"(2023) Чайка, Тетяна ЮріївнаЗ точки зору забезпечення якості вищої освіти актуальною є проблема вибору належних форм та методів навчання та викладання. Дослідження присвячене розгляду досвіду використання digital-технологій, зокрема додатків пошукової системи Google, при формуванні компетентностей студентів спеціальностей 241 «Готельно-ресторанна справа» та 242 «Туризм». Розглядаються можливості використання функціоналу Google Sites, Google Maps, Google Calendar при вивченні окремих тем таких академічних дисциплін як «Вступ до спеціальності. Ознайомча практика», «Організація туристичних подорожей та екскурсійної діяльності», «Event-менеджмент».Документ Роль навчального портфоліо у забезпеченні практичної підготовки студентів спеціальностей "Готельно-ресторанна справа" і "Туризм"(Київський міжнародний університет, 2022) Чайка, Тетяна Юріївна; Гнєзділова, Діана Олександрівна; Кок, Анастасія ВолодимирівнаУ дослідженні досліджено роль навчального портфоліо в забезпеченні практичної підготовки студентів спеціальностей «Готельно-ресторанна справа» та «Туризм». Особливість практичної підготовки наших студентів пов’язана з наявністю великої частки соціальної та особистісної складових у професії. Практична підготовка наших студентів характеризується наявністю великої частки соціальної та особистісної складових у професії. Ця обставина підвищує цінність озброєння майбутніх спеціалістів комунікативними навичками, а також уміннями презентації своїх професійних компетенцій у соціальних мережах. Наш досвід пов'язаний з вдалим поєднанням традиційних форм навчання та інноваційної освітньої технології складання електронного портфоліо студента.Документ Логістичні системи push (штовхай) і pull (тягни) в системах бронювання готелів: переваги і недоліки(ФОП Томенко Ю. І., 2020) Чайка, Тетяна ЮріївнаВ даний час в готельно-ресторанному бізнесі використовуються обидві концепції: push і pull, кожна з яких має як свої переваги, так і недоліки. Стосовно до систем бронювання, очевидною перевагою push-системи є зниження робочого навантаження з виконання пошукових запитів, проте дані на поточний момент часу можуть виявитися не зовсім точними, що може утруднити процес бронювання. Як не дивно, в даний час в системах бронювання готелів найбільш часто використовується push-система (система, що виштовхує), хоча в цілому в логістиці в даний час найбільш перспективною вважається pull-система (система, що витягує). У сучасному готельно-ресторанному бізнесі спостерігається тенденція об'єднання системи розподілу (distribution system) і системи бронювання (hotel reservation system) в одну загальну систему – систему ARI (availability, rates and inventory – доступність, ціни, запаси). Більшість систем ARI працюють за принципом push-system (принцип виштовхування). Основною проблемою цієї системи є можлива неточність даних при виконанні бронювання. Але найбільш перспективним є гібридний підхід до бронювання, який поєднує роботу з новими замовленнями в режимі реального часу з наявністю 10-хвилинної резервної перевірки. Логістика розподілу і бронювання в готельно-ресторанному бізнесі розвивається зараз дуже швидко, особливо сильний вплив на неї надає загальносвітова система цифрової трансформації інформаційного простору. Тому підприємствам готельно-ресторанного бізнесу слід безперервно відстежувати світові тенденції в цій сфері.Документ Розрахунок компонентів моделі Беніша і проблема моніторингу можливих маніпуляцій з фінансовою звітністю (на прикладі індустрії гостинності)(ФОП Томенко Ю. І., 2020) Чайка, Тетяна Юріївна; Підгорна, В. В.Успішність підприємства залежить від багатьох чинників, зокрема, і від якості обліково-аналітичній роботи. Облікова інформація повинна мати високий рівень достовірності. Підвищенню рівня довіри до фінансової звітності сприяє застосування різних методик, що спрямовані на моніторинг нестандартних коливань, спотворень і маніпуляцій з фінансовою звітністю. Одна з найбільш відомих таких моделей – модель Беніша, або модель M-score (Beneish M-score model). Рекомендація про включення моделі Беніша в "золотий стандарт" обліково-аналітичної роботи підприємства доречна також і тому, що модель Беніша допомагає стійко прогнозувати прибутковість добропорядних компаній. При розрахунку підсумкового індикатора Беніша за відкритою фінансовою звітністю українських підприємств виникають деякі труднощі, оскільки для точного розрахунку деяких компонентів моделі Беніша недостатньо даних, проте можна використовувати приблизний розрахунок, який дає не дуже велику похибку. "Червоні прапори" за окремими показниками моделі Беніша можуть служити сигналом менеджменту підприємства приділити пильну увагу відповідним напрямам, але самі по собі не свідчать про можливі маніпуляції з фінансовою звітністю. Вважаємо модель Беніша зручним і ефективним інструментом моніторингу маніпуляцій з фінансовою звітністю, і вважаємо, що керівництву підприємств доцільно включати модель Беніша в свої аналітичні звіти.Документ Система коефіцієнтів рентабельності продажів підприємств сфери гостинності: розрахунок за фінансовою звітністю та сучасні тенденції аналізу(Херсонський державний університет, 2019) Чайка, Тетяна Юріївна; Мартинова, Вікторія Вікторівна; Ісіченко, Євгенія ЮріївнаУ статті систематизовані наявні методичні підходи до розрахунку коефіцієнту рентабельності продажів (виручки, доходу) за відкритою фінансової звітності згідно з НП(С)БО України. Виявлено, що найбільш коректним є формування коефіцієнтів рентабельності продажів (виручки, доходів) з урахуванням принципу відповідності прибутку (чисельник формули рентабельності) і пов'язаних з його генеруванням продажів (виручки, доходів) (знаменник формули). Уточнені аналітичні можливості різних варіантів розрахунку рентабельності продажів (виручки, доходів), їх співвіднесеність з зарубіжною практикою фінансового аналізу. Кожен варіант формули рентабельності продажів (виручки, доходів) має свою специфіку, яку необхідно враховувати при виборі найбільш релевантної цілям дослідження методики розрахунку. Наприклад, рентабельність продажів за валовим прибутком відображає успішність виключно продажів продукції (товарів, робіт, послуг), без урахування інших операційних і неопераційних доходів. А рентабельність продажів (доходу) за чистим прибутком залежить від облікової політики підприємства, величини фінансового левериджу, вартості основних фондів, довгострокових витрат (наприклад, на інвестиції та інновації) і т.д. Проведений порівняльний аналіз рентабельності продажів підприємств готельно-ресторанного бізнесу з урахуванням їх галузевої специфіки. Розроблені практичні рекомендації щодо вибору конкретної форми показника рентабельності продажів (виручки, доходу) з урахуванням цілей фінансового аналізу.Документ Profitability of accounts receivable associated with material and service flows: accounting, analytical and logistical approaches (on the example of hotel and restaurant business)(NOVA School of Business and Economics, 2018) Chaika, TetianaThe specificity of the hotel and restaurant business is the combination of material production and the provision of services as the main activity of companies in this industry. The logistic’s circuit of the hotel and restaurant business is designed taking into account industry specifics and includes the main flows: material and service, as well as auxiliary flows: financial and informational. At the same time, unlike the traditional approach, we consider it expedient to regard the logistic circuit’s service flows of the hotel and restaurant business as the main flows, not auxiliary ones. Financial logistics is an innovative tool for managing cash flows that are directly related to the main flows of the logistics chain (in the case of the hotel and restaurant business, to material and service flows). The success and profitability of the company is largely due to the success of financial logistics management. External stakeholders (investors, lenders, etc.) should be able to take into account financial logistics efficiency when making financial decisions. The financial statements of the UNAS makes it possible to track only the moment values of the financial flows. At the same time, the main indicators by which conclusions can be drawn about the quality of financial logistics management are indicators of accounts receivables and accounts payables (and only such accounts receivables and accounts payables, which are directly related to material and service flows). Profitability of accounts receivable is one of the indicators of the «return on assets» group. This indicator is used much less frequently than the accounts receivable turnover indicators, but it can be very useful in analyzing the effectiveness of logistic financial management. In the framework of the financial logistics of the hotel and restaurant business, we consider only those receivables, that are directly related to material and service flows. In the case of the indicators of profitability and turnover of accounts receivable for products (goods, works, services), the acceleration of turnover is not always accompanied by an increase in the profitability of receivables, and vice versa. In addition, even in the case of coincidence of the trend of these values, the growth rates of the indicators may differ significantly. Both indicators – profitability and turnover of accounts receivables, associated with material and service flows – are indicators of the effectiveness of financial logistics in the field of receivables management. But, their isolated application can’t provide comprehensive information for making management decisions. A comparative analysis of the two considered indicators of the effectiveness of financial logistics – profitability and turnover of accounts receivable for products (goods, works, services) – allows us to empirically form an optimal policy of accounts receivable, which is characteristic of this particular sector of the economy.Документ Роль фінансової звітності в аналізі ключових показників ефективності логістики готельно-ресторанного бізнесу(NGO "Europäische Wissenschaftsplattform", 2019) Чайка, Тетяна Юріївна; Мартинова, Вікторія Вікторівна; Щербак, Юлія СергіївнаУ сучасній традиції економічного аналізу велике значення приділяється так званим ключовими показниками ефективності (Key Performance Indicators, KPI). Ключові показники ефективності логістики (logistics KPI) – це метрики ефективності, які характеризують вплив логістичних процесів на прибуток компанії. В основному мова йде про вплив на результати діяльності підприємства таких складових логістичного контуру, як транспортування, складування, ланцюжок поставок. На даний час існує значна кількість індикаторів логістичної ефективності, неможливо і недоцільно застосовувати одночасно їх всі. Необхідним попереднім етапом є систематизація, класифікація та відбір необхідних KPI, які відповідають конкретним цілям аналізу. Обрані для аналізу показники ефективності повинні не дублюватися і бути взаємопов'язаними. Ієрархічна структура KPI дозволяє зрозуміти і систематизувати причинно-наслідкові зв'язки між різними показниками ефективності логістики. Дослідження практичних робіт вітчизняних і міжнародних фахівців дозволило встановити, що найбільш затребуваними індикаторами ефективності логістики (KPI) є: витрати на логістику в процентах від продажів (Logistics costs as percentage of sales); оборотність запасів (Inventory turnover); тривалість оборотності запасів в днях (Total inventory days); тривалість циклу від пошуку сировини до поставки готової продукції (The time from sourcing raw materials to delivery of finished goods); доставка в строк (Delivery In Full on Time, DIFOT). З представленого нами списку два показника – оборотність запасів (Inventory turnover) і тривалість оборотності запасів в днях (Total inventory days) можуть бути розраховані по відкритій фінансової звітності НП(С)БО України. Ізольоване значення оборотності запасів і тривалості оборотності запасів з готельного підприємству малоінформативно. Хоча існують спроби розробити нормативи цих коефіцієнтів по окремих галузях, проте уніфікованих значень нормативів не існує. Більш того, на показники може впливати значна кількість екзогенних і ендогенних факторів. Тому більш доцільно не керуватися якимись жорсткими нормативами, а проводити порівняльний аналіз: в динаміці, з іншими підприємствами, і, що дуже важливо, з середньогалузевими значеннями. Цінність показників оборотності запасів і тривалості оборотності запасів з метою моніторингу ефективності логістики пояснюється, зокрема, ще й тим, що ці коефіцієнти показують, чи синхронізовані відділи продажів і закупівель компанії.Документ Матеріальні потоки в готельно-ресторанному бізнесі: логістичний підхід(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Чайка, Тетяна ЮріївнаМатеріальні потоки є одним з об'єктів логістики готельно-ресторанного бізнесу. Матеріальний потік виникає в результаті переміщення матеріальних об'єктів у просторі. Таким чином, невід'ємними характеристиками матеріального потоку є: 1) рух; 2) матеріальна форма об'єкта. Поняття матеріального потоку доцільно поширити не тільки на продукцію (на всіх стадіях формування товару), а взагалі на все оборотні і необоротні активи, які є придатними до транспортування. Матеріальний потік в готельно-ресторанному бізнесі – це матеріальні ресурси, які знаходяться в русі (сировина, матеріали, незавершене виробництво, напівфабрикати, готова продукція, малоцінні і швидкозношувані предмети, основні засоби та ін.), та безпосередньо пов'язані з виробничим процесом підприємства готельно-ресторанної сфери. В якості основних відносних показників (характеристик) матеріального потоку вважаємо за доцільне виділити: 1) швидкість; 2) щільність; 3) інтенсивність; 4) потужність. Список додаткових характеристик матеріальних потоків надзвичайно різноманітний і при необхідності може бути підданий ієрархічної деталізації. Так, наприклад, можна виділити: номенклатуру та асортимент; фізико-хімічні властивості; характеристики тари (упаковки); умови договорів, відповідно до яких відбувається переміщення матеріальних ресурсів та інші характеристики.Публікація Застосування статистичного аналізу Text-Mining при уточненні і стандартизації визначення логістики готельно-ресторанного бізнесу(Тернопільський національний економічний університет, 2018) Чайка, Тетяна Юріївна; Стригуль, Лариса Станіславівна; Александрова, Вікторія ОлександрівнаНаявність різночитань в термінології і визначенні ключових понять логістики і логістики готельно-ресторанного бізнесу є суттєвою перешкодою до чіткого розуміння цих економічних категорій і ускладнює взаємодію окремих суб'єктів господарських відносин в галузі логістики. Проблема уточнення, систематизації і стандартизації понятійного апарату логістики в даний час визнана актуальною більшістю теоретиків і практиків, що працюють в даній сфері. Мета статті. Дослідити основні підходи до визначення понять логістика та логістика готельно-ресторанного бізнесу. На основі статистичного аналізу текстової інформації Text Mining здійснити частотний аналіз ключових слів; уточнити значущі предікатори визначень логістики і логістики готельно-ресторанного бізнесу. Методи дослідження. Дослідження частотності предікаторів визначення логістики здійснювалося за випадковою вибіркою за допомогою статистичного аналізу текстової інформації Text Mining. В процесі обробки і систематизації отриманих даних застосовувалися логіко-аналітичні і системно-структурні методи дослідження. Результати. Text-Mining дозволив виявити наступні високочастотні предиктори визначення логістики: "поток", "управління", "матеріальний", "інформаційний", "наука", "продукт", "споживач". Специфіка логістики готельно-ресторанного бізнесу – особлива спрямованість потокових процесів, зокрема потоку клієнтів: споживач рухається до виробника, а не навпаки. З огляду на вищесказане, вважаємо за доцільне до предікаторів визначення логістики готельно-ресторанного бізнесу додати наступні: "спрямованість потокових процесів", "послуги", "виробництво", "потік клієнтів", "розділ/напрям". Сфера застосування. Результати дослідження можуть бути використані в науково-теоретичної і практичної роботи під час з'ясування сутності та змісту економічних категорій "логістика" та "логістика готельно-ресторанного бізнесу". Висновки. В статті систематизовані основні структурні елементи визначення логістики. Виявлені значущі предикатори дефініцій "логістика" та "логістика готельно-ресторанного бізнесу". Встановлено, що формування визначень даних понять з використанням статистичної обробки частотності ключових слів дає результати, які найкращим чином відображають сутність даних понять і добре співвідносяться з методикою формування наукових понять.