Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
18 результатів
Результати пошуку
Документ Математичні моделі та оптимізація роботи груп механізмів власних потреб ТЕС(Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2020) Ванін, Віктор Антонович; Лазуренко, Олександр Павлович; Кругол, Микола МихайловичДокумент Вплив початкових напруг зсуву Бінгамівської рідини на характеристики відцентрового насоса(Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля, 2023) Роговий, Андрій Сергійович; Шудрик, Олександр Леонідович; Лук'янець, Сергій Ігорович; Лебединець, Денис Віталійович; Нескорожений, Артем ОлеговичДокумент Установка для виробництва азотної кислоти(ДП "Український інститут промислової власності", 2001) Савенков, Анатолій Сергійович; Туголуков, Олександр Володимирович; Степанов, Валерій Андрійович; Кулацкий, Микола Степанович; Близнюк, Ольга Миколаївна; Спотар, Володимир ПетровичУстановка для виробництва азотної кислоти, що містить зв'язані по ходу технологічного процесу трубопроводами холодильник-конденсатор, абсорбційну і продувальні колони, яка відрізняється тим, що вона додатково містить послідовно розташовані десорбер, змішувач і насос, встановлені після абсорбційної колони, причому газовий трубопровід десорбера підключений до лінії подачі нітрозного газу з продувальної колони в абсорбційну колону, а повітряний трубопровід – до лінії подачі повітря в продувальну колону, змішувач додатково обладнаний лінією подачі конденсату водяної пари, а вхід насоса підключений до верху абсорбційної колони двома трубопроводами подачі розбавленої азотної кислоти.Документ Визначення витрат потужності ДВЗ автомобіля на привід навісного обладнання(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Сергієнко, Микола Єгорович; Пастущина, Марія Ігорівна; Косарєв, Олександр ВладиславовичРозглянуто витрати потужності ДВЗ на навісне обладнання для підвищення ефективної енергії двигуна внутрішнього згорання та автомобіля з метою покращення тягово-динамічних показників та паливної економічності при розгоні, сталій швидкості руху, гальмуванні в різних умовах експлуатації. Запропоновано варіант удосконалення конструкції автомобіля шляхом впровадження системи керування споживанням енергії додатковим обладнанням в залежності від режимів руху автомобіля. Завдяки управлінню потоками потужності двигуна внутрішнього згорання, мінімізації споживання енергії накопичувача або перетворювача та самого автомобіля на роботу додаткового обладнання забезпечується збільшення ефективної потужності двигуна. Розглянуто такі допоміжні агрегати як водяний насос системи охолодження, привід компресора системи кондиціювання повітря салону автомобіля, вентилятор системи охолодження, насос гідропідсилювача керма рульового управління та генератора автомобіля. Проаналізовано вплив на вихідну потужність двигуна внутрішнього згорання кожного з перерахованих пристроїв і в кінцевому випадку визначено наскільки можливо підвищення потужності на привід ведучих коліс автомобіля. При розгоні витрати потужності двигуна на приводи навісного обладнання необхідно зменшувати до мінімуму, при гальмуванні – збільшувати до максимуму використовуючи кінетичну енергію автомобіля на привід цього обладнання, а при сталому руху – в залежності від параметрів регулювання і стану систем та агрегатів. Витрати потужності визначаються частотою обертання і регульованим параметром вузла. В роботі з’ясовано залежності витрат потужності наведеного навісного обладнання від обертів колінчастого валу двигуна внутрішнього згорання автомобіля, а для генератора і от струму збудження. На підставі теоретичних і експериментальних досліджень зроблені висновки щодо можливості оптимізації витрат потужності при експлуатації автомобіля. Найбільша ефективність досягається в умовах міста. Розроблено методику визначення витрат потужності для кожного приводу допоміжного обладнання, що є дуже важливим для врахуванні цих витрат при розрахунках тягово-динамічних, паливно-економічних характеристик автомобілів і створенні системи керування. Задані умови зміни витрат потужності на привід допоміжних агрегатів в залежності від зміни прискорення автомобіля. Підрахована сумарна витрата енергії ДВЗ для автомобіля класу 2 із урахуванням прийнятих основних навісних споживачів автомобіля.Документ Специфика турбулентного потока и возникновение крупномасштабных вихрей в элементах проточной части высоконапорных гидротурбин(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2016) Потетенко, Олег Васильевич; Крупа, Евгений Сергеевич; Олексенко, Юлия ЮрьевнаДокумент Основные направления совершенствования объемных гидроприводов навесного оборудования сельскохозяйственных тракторов(НТУ "ХПИ", 2018) Самородов, Вадим Борисович; Аврунин, Григорий Аврамович; Мороз, Ирина Ивановна; Пелипенко, Евгений СергеевичИзучение применения объемного гидропривода (ОГП), в частности, номенклатуры, особенностей и технического уровня гидроустройств навесного оборудования сельскохозяйственных тракторов. Дан анализ гидравлических принципиальных схем насосных установок, приводов гидроцилиндров навесного оборудования и гидромоторов приводов внешних рабочих органов, к которым подводится мощность от ОГП трактора. В основу анализа положены ОГП тракторов ведущих мировых производителей. Показана эволюция ОГП тракторов от использования насосов с постоянным рабочим объемом и гидрораспределителей с ручным управлением до современных систем, в основе которых лежит энергосберегающая концепция с аксиальнопоршневыми насосами, снабженными автоматическими регуляторами «давление/подача» и гидрораспределителями с пропорциональным электрическим и электрогидравлическим управлением. Рассмотрены технические характеристики систем ОГП для заднего навесного оборудования Hitch Control обеспечения качественной технологии пахоты трактора. Систематизированы сведения о применяемых сортах рабочей жидкости и требованиях к тонкости фильтрации. Приведены аналитические зависимости для оценки потерь мощности в ОГП с дроссельным управлением при применении гидромоторов приводов внешних потребителей. Статья может быть полезной для специалистов при проектировании новых тракторов и модернизации находящихся в эксплуатации, а также аспирантов и студентов, изучающих дисциплину «Гідро-та пневмосистеми в автотракторобудуванні».Документ Розрахунок об'ємного гідропривода ведучого моста напівпричепного скрепера на базі трактора ХТЗ-17221-09(НТУ "ХПІ", 2017) Самородов, Вадим Борисович; Краснокутський, Володимир Миколайович; Аврунін, Григорій Аврамович; Мороз, Ірина ІванівнаРозглядається об’ємний гідропривод ведучого моста напівпричепного скрепера. Приведений розрахунок об'ємного гідропривода та зроблений вибір аксіальнопоршневих гідромашин з похилим диском для роботи в замкненому ланцюзі циркуляції робочої рідини – насоса з регульованим робочим об'ємом та гідромотора з постійним робочим об'ємом, а також допоміжного гідрообладнання та робочої рідини. В основі розрахунків лежать закон Паскаля, рівняння нерозривності при течії робочої рідини в трубопроводах та магістралях гідромашин та рівняння крутних моментів гідромотора та зовнішнього навантаження ведучого моста скрепера. Результати роботи можуть бути використані при виконанні робот, пов’язаних з гідрофікацією приводів мобільних машин та механізмів в різних галузях народного господарства, а також в учбовому процесі.Документ Анализ применения гидроприводов в трансмиссиях колесных тракторов Харьковского тракторного завода(НТУ "ХПИ", 2017) Самородов, Вадим Борисович; Аврунин, Григорий Аврамович; Мороз, Ирина ИвановнаПроведен анализ способов гидравлического управления и смазки узлов трения серийной ступенчатой трансмиссии колесных тракторов Харьковского тракторного завода (АО «ХТЗ») и разработанных кафедрой автомомобиле- и тракторосторения национального технического университета «Харьковский политехнический институт» (НТУ ХПИ) двухпоточных гидрообъемно-механических трансмиссий (ГОМТ).Документ Использование теплофикационного потенциала судового малооборотного дизеля для охлаждения циклового воздуха эжекторным термотрансформатором(НТУ "ХПИ", 2017) Радченко, Роман Николаевич; Богданов, Николай Семенович; Радченко, Николай Иванович; Андреев, Андрей АдольфовичПроанализирована эффективность охлаждения циклового воздуха (воздуха на входе турбокомпрессора и наддувочного воздуха во впускном ресивере) судового малооборотного дизеля путем трансформации в холод теплоты горячей воды, получаемой за счет теплоты выпускных газов и наддувочного воздуха, и расходуемой на теплофикационные нужды в прохладные периоды эксплуатации судна. Показано, что из-за низкой эффективности трансформации теплоты горячей воды в холод хладоновой эжекторной холодильной машиной, в свою очередь обусловленной недостаточно высоким ее тепловым потенциалом (температура воды около 90 °С), глубина охлаждения циклового воздуха и, следовательно, получаемый эффект в виде сокращения потребления топлива, намного меньше потенциально возможной их величины для климатических условий эксплуатации. Это требует дополнительных источников теплоты либо применения более эффективных термотрансформаторов, в частности, абсорбционного типа.Документ Економія енергії в підйомно-транспортних машинах(НТУ "ХПІ", 2015) Єфанова, К. І.; Григоров, Отто Володимирович