Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 54
  • Ескіз
    Документ
    Потенціал формальної та неформальної освіти у розвитку професійної компетентності, лідерських якостей і лідерського потенціалу фахівців військових спеціальностей сектору безпеки, охорони, оборони та фахівців із правоохоронної діяльності пенітенціарної системи України
    (Академія Державної пенітенціарної служби, 2023) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Резнік, Світлана Миколаївна; Солодовник, Тетяна Олександрівна; Середа, Наталія Вікторівна
    Глобалізація та швидкі трансформаційні перетворення суспільства вимагають формування сучасних професійних компетенцій, лідерських якостей і лідерського потенціалу від фахівців усіх сфер життєдіяльності суспільства, в тому числі фахівців військових спеціальностей сектору безпеки, охорони, безпеки та такої важливої сфери як пенітенціарна, що відповідає за підтримання належного рівня суспільної безпеки країни. Ключова роль у формуванні, розвитку та вдосконаленні професійних компетентностей, лідерських якостей та лідерського потенціалу належать освіті як формальній, так і неформальній. Саме формальна освіта завдяки нормативній складовій освітніх програм та можливості обирати індивідуальну стратегію навчання за рахунок вибіркових дисциплін дозволяє фор мувати конкурентоспроможного фахівця, мобільного, з притаманними професійно-важливими якостями, перспективного світогляду, культури, діловитості, здатності аналізувати виробничу ситуацію, готових до успішного вирішення ними повсякденних бойових і фахових завдань. Система неформальної освіти, яка може охоплювати систему підвищення кваліфікації фахівців (викладачів, персоналу установ тощо), може задовольнити потреби фахівців у набутті зазначеними фахів цями найкращих професійних навичок майбутнього на ринку праці, soft, hard, meta skills.
  • Ескіз
    Документ
    Проблеми формування іншомовної професійної компетентності здобувачів вищої освіти
    (Громадська наукова організація "Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління", 2024) Субота, Лариса Андріївна
    Статтю присвячено проблемам формування іншомовної професійної компетентності здобувачів вищої освіти. Актуальність статті визначається тим, що здатність ефективно володіти іноземною мовою стає важливим чинником у конкурентному світі, і заклади вищої освіти повинні звертати особливу увагу на цей аспект для підготовки конкурентоспроможних фахівців. Мета статті полягає у спробі висвітлити проблеми формування іншомовної професійної компетент ності у вищій освіті та внести практичний внесок у вирішення цих питань для поліпшення якості освіти та підготовки студентів до викликів сучасного світу. Автор зосереджує увагу на імерсивному віртуальному навчанні та пропонує низку завдань для студентів технічних спеціальностей, а також для майбутніх менеджерів. У статті імерсивне навчання розглядається як ефективний підхід до формування іншомовної професійної компетентності здобувачів вищої освіти. Імерсивне навчання передбачає занурення студентів в освітнє середовище, де вони взаємодіють із мовою цілком, намагаючись створити найбільш природні умови для вивчення іноземної мови. До основних аспектів розгляду імерсивного навчання автор включає мовне занурення, симуляцію професійних ситуацій або реальних сценаріїв з професійного життя для створення умов, які максимально наближені до реального використання іноземної мови у вибраній сфері. Автор припускає, що залучення студентів до активної комунікації та взаємодії в іноземній мові сприяє розвитку мовних навичок та відповідних професійних rомпетентностей. На думку автора статті, для вирішення проблеми формування іншо мовної професійної компетентності здобувачів вищої освіти необхідно вдосконалювати програми вивчення іноземних мов, забезпечуючи більше практичних завдань, наголошуючи на специфіці професійних мовних навичок та створюючи стимули для студентів.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток культури та інтелігентності студентів
    (Scientific Publishing Center "Sci-conf.com.ua", 2022) Пономарьов, Олександр Семенович; Кіпенський, Андрій Володимирович; Чеботарьов, Микола Корнійович; Харченко, Алла Олександрівна
  • Ескіз
    Документ
    Гендерна рівність та політика рівних можливостей щодо вразливих соціальних груп в просторі університету
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Маліков, Василь Володимирович
    Провідними чинниками у побудові сучасного суспільства рівних прав і можливостей та соціальної справедливості в Україні залишаються недискримінація вразливих соціальних груп та гендерна рівність. Метою доповіді є виявлення придатних для реалізації в Україні принципів і практик політики рівних можливостей і недискримінації в американських і британських університетах. Практики підтримання рівності і недискримінації свідчать про відповідальну і послідовну політику адміністрації, викладачів і студентів в американських і британських університетах. Вони формують гендерно чутливе освітнє середовище університету, підвищують професійну компетентність майбутніх фахівців. Люди можуть найкраще навчатися, викладати і проводити наукові дослідження тоді, коли застосовують свої інтелектуальні здібності без бар’єрів і страху. Охарактеризований досвід і практики варто реалізувати в Україні.
  • Ескіз
    Документ
    Професійна компетентність менеджерів
    (Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2021) Лінькова, Олена Юріївна
  • Ескіз
    Документ
    Педагогічний аспект професійної підготовки фахівців з безпеки трудової діяльності
    (Полтавська академія неперервної освіти імені М. В.Остроградського, 2023) Демідова, Юлія Євгенівна; Мовмига, Наталія Євгенівна
    Розглянуто основні напрями розвитку ключових компетенцій сучасних фахівців з безпеки праці. Особливо важливого значення набуває формування знань у сфері розвитку компетенцій із професійної безпеки. Для вдосконалення професійного розвитку необхідно розширювати межі знань і вмінь орієнтовно на результат навчання з позицій удосконалення професійних компетенцій. Поняття професійної компетентності виражає єдність його теоретичної та практичної готовності у цілісній структурі особистості й характеризує його професіоналізм. Проблема формування професійних компетенцій останніми роками набуває великого значення. Це пов’язано з інтенсифікацією професійної діяльності, необхідністю вирішення професійних завдань в умовах невизначеності, ризику, появою та розвитком нових технологій.
  • Ескіз
    Документ
    Професійна компетентність і культура педагога як чинник формування гуманітарно-технічної еліти
    (Професійна компетентність і культура педагога як чинник формування гуманітарно-технічної еліти, 2021) Пономарьов, Олександр Семенович; Чеботарьов, Микола Корнійович
  • Ескіз
    Документ
    Визначення перспектив та напрямків вдосконалення підготовки фахівців сфери фізичного виховання та спорту у закладах освіти України
    (Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, 2023) Жерновнікова, Я. В.; Казак, Володимир Юрійович; Алексєнко, Юлія Сергіївна; Єфременко, А. М.; Фоменко, Вікторія Вікторівна
    Загострюється питання вдосконалення форм та змісту освіти у сфері фізичного виховання та спорту з урахуванням поточних особливостей функціонування системи освіти України. Мета – визначити шляхи вдосконалення процесу підготовки майбутніх фахівців фізичного виховання та спорту. Методи: теоретичні методи педагогічного дослідження. Результати та їх обговорення. Виявлені актуальні тенденції у навчальному процесі при підготовці майбутніх фахівців галузі фізичного виховання та спорту. Встановлено, що вони не є короткотривалими, але будуть поглиблювати подальшу кризу традиційного підходу до формування процесу підготовки фахівців. Представлені шляхи модернізації освітнього середовища з урахуванням особливостей професійної діяльності майбутніх фахівців з фізичного виховання і спорту у сучасних умовах її реалізації. Аналіз ускладнень, що супроводжують навчальний процес сучасних здобувачів дозволяє констатувати недостатність доповнення існуючих навчальних програм сучасними формами та змістом. Існує реальна потреба у нормативно-правовому урегулюванні особливостей дистанційного навчання та розробки положень побудови індивідуальних освітніх траєкторій з урахуванням специфіки підготовки фахівців сфери фізичного виховання та спорту у закладах освіти України. Висновки. Проведене дослідження дозволяє визначити шляхи вдосконалення процесу якісної підготовки фахівців з фізичного виховання та спорту. Наразі неможливо організувати якісний навчальний процес без залучення сучасних інформаційно-комунікативних технологій та поглиблення співпраці закладів освіти зі спортивними організаціями, які функціонують за місцем проживання здобувачів освіти. Перевагу матимуть ті навчальні програми, що зможуть якісно забезпечити засвоєння здобувачами практичних навичок з фаху з урахуванням можливостей дистанційного навчання. Подальші дослідження спрямовані на оцінку реального стану ефективності формування професійної компетентності майбутніх тренерів з виду спорту.
  • Ескіз
    Документ
    Державна соціальна політика
    (2023) Грибко, Ольга Владиславівна
    Навчальне видання призначено для підготовки до занять з курсу «Державна соціальна політика» та активізації самостійної роботи студентів вищих закладів освіти спеціальності 232 «Соціальне забезпечення». Методичні вказівки складаються з інформативної частини – викладу питань, сконцентрованих на базових категоріях і поняттях, практичних питань для обговорення на семінарських заняттях і практичних завданнях для підготовки до них. Представлено завдання для самостійної роботи, а також питання до іспиту та рекомендовані джерела інформації до вивчення курсу. Призначено для студентів НТУ «ХПІ» спеціальності 232 «Соціальне забезпечення».