Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 13
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження рівня життя населення україни, індексів споживчих цін та вартості споживчого кошика України, як кандидата на членство в Європейському Союзі
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Посохов, Ігор Михайлович; Федоренко, Ольга Володимирівна; Козир, Анжеліка Олександрівна
    Україна обрала шлях інтеграції до Європейського Союзу. Одним з основних показників ефективного економічного розвитку країн Європейського Союзу є високий рівень життя населення, тобто висока (мінімальна, середня та погодинна) заробітна плата, наявність високих соціальних стандартів життя населеня в країнах Європейського Союзу та наявність державної політики країн ЄС щодо забезпечення життя населення за високими соціальними стандартами країн ЄС. Україна уніфікує власне законодавство у відповідності до законодавства країн ЄС. Для того щоб стати однією з країн Європейського Союзу, державі потрібно забезпечити достойний рівень життя свого населення. Для дослідження рівня життя в Україні проведено аналіз індексів споживчих цін на продукти харчування з споживчого кошику України, перелік яких визначено Кабінетом міністрів України та країн ЄС. Індекси споживчих цін постійно змінювались, але якщо розглядати період з 2021 і до теперішнього часу, то індекси сспоживчих цін продовжують зростати. Основними причинами є інфляція, це відбувається тому, що рівень споживчих цін на товари та послуги продовжує зростати, а купівельна спроможність населення зменшується. Це сталося через порушення та втрату традиційних маршрутів логістики, а внаслідок впровадження та використання інших маршрутів, зросли витрати на виробництво, бо привезти продукти стало дорожче. Зросли податки на виробництво, що теж негативно вплинуло на собівартість продукції. Зросли обсяги імпорту закордонних товарів на ціни яких впливають митні збори, логістика та інше. Для того, щоб змінити ситуацію, варто стимулювати розвиток конкуренціі на ринку товарів, що сприятиме зниженню цін, шляхом зменшення бар’єрів, наприклад, рівня податкового навантаження для бізнесу, посилювати захист прав споживачів для боротьби з недобросовісними конкурентами, сприяти подальшому розвитку українського бізнесу. Всі зібрані українські статистичні дані було порівняно з країнами Європейського Союзу. У кожному порівнянні було виділено фактори, які спричиняють таку різницю між країнами, досліджено та розраховано вартість споживчого кошика в Україні та виконано його порівняльний аналіз з країнами ЄС.
  • Ескіз
    Документ
    An analysis of the European integration processes in Ukraine
    (ТОВ "Фінтехальянс", 2020) Semenets, А.; Tiurina, D.; Kuzkin, Ye.; Yarmak, O.
    The purpose of the article is to analyze the efficiency of cooperation between Ukraine and the European Union, in general and expediency of Ukraine’s joining the Free Trade Area, in particular, as well as to prove the expediency of European integration processes, in general. The article deals with the history of the development of Ukraine’s integration into the European Economic Community. The main expectations, risks and results of measures aimed at integrating the Ukrainian economy into the European one are considered. Two main viewpoints on the results of the European integration are revealed. The first one is that the European integration is a blessing in all respects, it has no obvious and significant risks and should bring economic and social prosperity to Ukraine, promote Ukraine’s transition to the European social standards, due to economic growth caused by expanding target markets for Ukrainian products (giving access to the capacious European market), guarantee rapid growth of direct foreign investment in the Ukrainian economy, the improvement of the export-import balance, the creation of new jobs, the intensification of innovation processes and an increase in tax revenues to the budgets at all levels, the revamping of Ukrainian industry and the entire economy. The second viewpoint is quite opposite to the first one. It says that the European integration will cause deindustrialization, accompanied by a massive reduction of jobs; emigration of a significant and most capable part of the population; and as a consequence, acute shortage of labor resources, catastrophic increase in social tension and Ukraine’s transformation into Europe’s raw material appendage. Research carried out in the field of investment activity confirms the collapse of direct foreign investment in the Ukrainian economy during the period of the EU integration. Currently, foreign investors, at best, take a wait-and-see attitude, waiting to see the direction in which Ukraine’s political, economic and social development will go. The state of the trade-economic balance with the EU has deteriorated noticeably, as well as the state of the labor market and innovation activity. The research carried out clearly confirms the validity of the second viewpoint. Further studies of integration processes should be aimed at a significant modification of the goals and directions of Ukraine’s European integration, and should help Ukrainians to find a way out of the socio-economic crisis and rank high in the global division of labor.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження рівня цін України, як країни-кандидата на вступ до Європейського Союзу та Німеччини
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Посохов, Ігор Михайлович; Федоренко, Ольга Володимирівна; Козир, Анжеліка Олександрівна
    У наш час Україна вибрала для себе шлях інтеграції до Європейського Союзу та досягнення рівня життя країн ЄС. Проте основними показниками сталого розвитку країн Європейського Союзу є високий рівень доходів населення за умови стабільних цін. Причини зростання цін: скорочення виробництва, порушення ланцюжків поставок, підвищений попит на безпеку, наявність невизначеності і зростання ризиків для бізнесу та інвесторів, зменшення обсягів сільгоспвиробництва. Україна намагається стати однією з країн-членів Європейського Союзу, для того щоб визначити готовність країни до членства в ЄС проведено аналіз цін на різні види продуктів харчування. Для порівняння рівня життя нашої країни та країн ЄС, буде проведено дослідження рівня цін на продукти харчування країн ЄС (Німеччині) та нашої країні, що дозволить порівняти та оцінити рівні цін на продукти харчування та купівельну спроможність населення України та країн ЄС (Німеччини). Порівнюючи ці дві країни, можемо виділити три групи товарів: перша група: містить ціни на продукти харчування, які майже однакові в обох країнах: рис, морква, томати, перець солодкий, олія соняшникова, молоко, сметана, яйця, цукор, шоколад; друга група: містить більше високі ціни на продукти харчування в Німеччині: хліб білий (батон), хліб чорний, борошно пшеничне, гречка, пшенична каша, булгур, картопля, буряк, огірки, яблука, апельсини, сіль, м'ясо курки, м'ясо свинини, ковбаса копчена; третя група: містить більше високі ціни на продукти харчування в Україні: цибуля ріпчаста, банани, масло вершкове, сир твердий, ковбаса лікарська. Основною причиною того, що деякі продукти в Україні більш дорогі у порівнянні з Німеччиною, є різний стан економічного розвитку двох країн. В нашій країні ситуація складніша через виший рівень інфляції та економічну нестабільність, через введення воєнного стану, актуальність та наявність інших проблем, зокрема: проблеми з традиційними логістичними шляхами. Запропоновано рекомендації щодо стабілізації рівня цін.
  • Ескіз
    Публікація
    Управління маркетинговою діяльністю як чинник підвищення конкурентоспроможності підприємств в умовах євроінтеграції
    (ТОВ Видавництво "Точка", 2021) Маковоз, Оксана Сергіївна; Коц, Я. Р.
    Розглянуто сутність, зміст та особливості формування і успішної реалізації маркетингової стратегії на вітчизняних підприємствах в умовах інтенсифікації євроінтеграційних процесів як чинник підвищення конкурентоспроможності підприємств.
  • Ескіз
    Документ
    Features of commercialization of international information projects in the context of European integration
    (ТОВ "Юридична компанія "Юрсервіс", 2023) Mekhovych, S. A.; Poberezhnyi, R. O.; Pererva, P. G.
    The development of research and development consists in their commercialization. The scientific development of innovations in the context of European integration should be profitable. Therefore, in order for an innovative project to pay off and bring profit, it is necessary to commercialize it.
  • Ескіз
    Документ
    Analysis of the state and directions of improvement of investment activity of Ukrainian enterprises
    (ФОП Томенко Ю. І., 2022) Peredrii, Andrea Elizabeth Yuriivna
  • Ескіз
    Документ
    Economic security of innovative enterprises in the conditions of European integration
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Marchuk, L. S.
    The fundamental basis of the economic development of the state is economic security. Economic security is a state of the national economy that ensures the protection of national interests, resistance to internal and external threats, the ability to develop, and protection of the vital interests of people, society, and the state. Management of the state's economic security is a system of organizational and institutional-legal influence measures aimed at timely detection, prevention, neutralization and elimination of threats to the state's financial security. In the conditions of European integration, ensuring the financial and economic security of the state should be a priority task from the point of view of national interests. After all, modern trends of globalization, financial, economic and social processes generalize the requirements and characteristics of effective economic development of individual entities of the world economy, primarily national economies. It should be noted that in Ukraine, only in recent years, the central bodies of state administration have paid attention to the problems of the economic security of the state. However, not yet at the proper level, high-level civil servants realize that increasing the economic security of the state consists in strengthening the economic security of individual economic entities. Accordingly, not a single program document of a strategic nature in the field of economic security of entrepreneurship has been adopted in Ukraine. This does not correspond to the practice of economically developed countries of the world, in which entrepreneurship (especially small) is not only an object of state policy, but is considered as a factor of national security. The relevance of economic security in the context of European integration processes is determined by the need to form internal immunity and external protection from destabilizing influences and competitiveness on world markets, as well as the stability of the financial situation.
  • Ескіз
    Публікація
    Безвізовий режим з ЄС: виклики та перспективи для національної економіки
    (ВД "ІНЖЕК", 2019) Дяченко, Тетяна Анатоліївна
    Метою статті є з’ясування наслідків впровадження безвізового режиму між Україною та ЄС, виділення їх негативного та позитивного впливу на національну економіку України. З’ясовано, що інтенсифікація процесів євроінтеграції загалом і впровадження безвізового режиму між Україною та ЄС зокрема несе в собі як виклики, так і перспективи для національної економіки України. Проаналізовано основні результати впровадження безвізового режиму для України: кількість поїздок громадян України до ЄС постійно зростає; найпопулярнішим напрямом є Польща; безвізові подорожі сприяють збільшенню експорту з України до ЄС. Досліджено вплив введення безвізового режиму між Україною та ЄС на стан робочої сили в Україні. Проаналізовано стан ринку робочої сили в Україні, виділено його основні негативні тенденції: кількість економічно активного населення в Україні останніми роками постійно убуває; зростає частка безробітного населення; спостерігається демографічна криза та трудова еміграція. Виявлено такі виклики для національної економіки від введення безвізового режиму між Україною та ЄС: зниження трудового потенціалу, падіння обсягу сукупного виробництва, національного доходу, податкових надходжень до держбюджету внаслідок трудової еміграції та «відтоку мізків» до країн – членів ЄС. Обґрунтовано переваги та перспективи для національної економіки від впровадження безвізового режиму, серед яких: зменшення рівня безробіття, зростання рівня заробітної плати й обсягів грошових переказів у результаті трудової еміграції; збільшення експорту з України до ЄС; налагодження міжнародного співробітництва та стимулювання розвитку міжнародної діяльності для національних фірм.
  • Ескіз
    Документ
    Доля дисципліни "Інтелектуальна власність" у часи змін
    (Науково-дослідний інститут інтелектуальної власності Національної академії правових наук України, 2016) Солощук, Михайло Миколайович; Шуба, Ірина Володимирівна
    У статті досліджено ставлення, обізнаність студентів-пятикурсників щодо питань інтелектуальної власності, плагіату та купівлі контрафактного товару. Розглянуто проблемні питання формування освіти як необхідної умови забезпечення демократичного суспільства. Було доведено недоцільність виключення зі списку обов'язкових дисципліни "Інтелектуальна власність".
  • Ескіз
    Документ
    Зовнішньополітичний курс України у сприйнятті німецьких аналітиків Фонду "Наука і політика"
    (Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, Українська академія наук, 2012) Мусієнко, Ірина Володимирівна
    Аналізується внесок Фонду "Наука і політика" у вивчення зовнішньої політики України на сучасному етапі, її інтеграції в європейські структури, форми організації діяльності Фонду.