Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Публікація
    Heuristic Rules for the Dynamic Pricing Problem
    (Vilnius University Press, 2023) Melnikov, Oleg
    This paper is devoted to the development of heuristics for the dynamic pricing problem. A discrete time model of dynamic pricing on the fixed time horizon is proposed. It is applicable to products that satisfy two properties: 1) product value expires at a certain predetermined date, and 2) consumers demand at most a single unit of the product. This type of demand structure allows deriving a simple system of recursive equations for optimal prices using dynamic programming techniques. Optimal pricing policy is expressed as a function of time to expiration and inventory levels of unsold products. An analytical solution to this problem was obtained for special cases, while for the general case, a numerical algorithm has been developed. Qualitative characteristics of the optimal pricing policy are established, and their implications for dynamics of inventories and prices are discussed. Based on these observations, a simple heuristic rule for dynamic price adjustments is proposed. Performance of this heuristic is evaluated against the optimal dynamic and fixed-price policies using Monte-Carlo experiments. Results demonstrate high efficiency of the proposed heuristic strategy and its even simpler derivatives. Heuristics’ adaptability and ease of implementation should make it suitable and attractive for small and medium businesses.
  • Ескіз
    Публікація
    Стратегії динамічного ціноутворення при управлінні збутом дискретних товарів з обмеженим терміном реалізації
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Мельников, Олег Станіславович
    Предметом дослідження є розробка стратегії динамічного управління цінами під час продажу товарів з обмеженим терміном реалізації. Розглянуто випадок збуту дискретних товарів неоднорідним споживачам, які потребують не більш ніж одиницю реалізованого товару і мають незалежні однаково розподілені оцінки його споживчої цінності. Така структура попиту дозволяє описати стратегію оптимального управління цінами за допомогою простої системи рекурентних рівнянь, для якої в окремих випадках можна знайти аналітичне рішення. Для загального випадку розроблено чисельний алгоритм пошуку оптимального рішення у формі закону зі зворотним зв'язком як функції від часу та рівня залишків нереалізованої продукції. Показано, що оптимальні ціни є спадними функціями від обох цих факторів. Ці дві властивості разом із випадковим характером збуту продукції зумовлюють досить складну динаміку спостережуваних цін, приклади якої наводяться у роботі. Зокрема, показано, що хоча в середньому очікується зниження цін наприкінці терміну реалізації, в окремих випадках ціни можуть зростати і взагалі змінюватися досить хаотично. Запропонована стратегія зіставлена з політикою фіксованих цін, оптимізація яких за умов моделі також є нетривіальним завданням. Результати зіставлення свідчать про високу економічну ефективність стратегії динамічного регулювання цін, особливо у випадках, коли залишається обмаль часу до закінчення терміну реалізації продукції. Показано, що загальний процес збуту продукції можна описати як керований марковський процес. Це дає можливість розрахувати будь-які чисельні показники очікуваних фінансових результатів залежно від параметрів моделі. На основі аналізу результатів чисельного моделювання запропоновані також прості евристики для управління збутом в умовах неповної інформації.
  • Ескіз
    Документ
    Dynamic Pricing Strategies for Discrete Perishable Products
    (2022) Melnikov, O. S.
    The paper is devoted to the development of a dynamic pricing strategy for the sale of products whose value expires with time. Sales of discrete goods to heterogeneous consumers who have at most a unit demand for sold goods is considered. This type of demand structure makes it possible to describe the optimal pricing strategy using a simple system of recursive equations, which allows for an analytical solution in some special cases. For the general case, a numerical algorithm has been developed for finding the optimal solution as a function of time to expiration and remaining stocks of unsold products. The proposed strategy is compared with the fixed-price policy and estimates of economic gain from employing dynamically adjusted prices are obtained. Simple heuristics for sales management under conditions of incomplete information are also proposed.