Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
11 результатів
Результати пошуку
Документ Energy and energy resources(ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Tiutiunyk, Larysa Ivanivna; Ivanova, L. A.; Kasilov, V. І.Документ Technology for Producing Components of Technological and Boiler Fuels from Polymer Raw Materials(2021) Shevchenko, Kyrylo; Grigorov, A. B.; Ponomarenko, Vitaliy; Nahliuk, Mikhail; Bondarenko, Oleksandr; Stetsiuk, Yevhen; Matukhno, VasylThe article presents a schematic diagram of obtaining the components of technological and boiler fuels from polymer raw materials represented by materials from low and high pressure polyethylene, polypropylene and polystyrene. This scheme is based on the process of non-catalytic thermal destruction of raw materials in a batch reactor and consists of a section for preparation of raw materials, a section for thermal destruction as well as the fractionation of the resulting products. The given scheme on an industrial scale, depending on the properties of the raw material, makes it possible to obtain 10-20% (mass) of the fraction - 200°C, 30-50% (mass) of the 200-360°C fraction and 20-30% (mass.) fractions (> 360°C). Among the by-products, 3.0-5.0% (mass) light hydrocarbon gases (0.5-1.0 mass %) and the coke residue are formed. According to their properties, the obtained liquid products can be used as components for the production of process and a boiler fuel or as additives to improve the low-temperature properties of commercial fuels.Документ Властивості котельного палива, компаундованого вузькими паливними фракціями(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Шевченко, Кирило Володимирович; Григоров, Андрій Борисович; Сінкевич, Ірина ВалеріївнаЗ метою поліпшення експлуатаційних властивостей, зокрема в’язкісно-температурних, котельного палива запропоновано їх компаундування з вузькими пали-вними фракціями, отриманими шляхом термічної деструкції вторинної полімерної си-ровини (поліетилену низького тиску та поліпропілену). При компаундуванні мазуту марки 100 з вузькими паливними фракціями, відбу-вається зниження значень густини до 865 (873) кг/м3, умовної в’язкості до 2,50 (2,63) град. ум., температури застигання до 8 (13) °С) , вмісту сірки до 0,17 % мас. та підвищу-ється нижча теплота згоряння до 43606 (43850) кДж/кг. При цьому, відбувається посту-пове зниження величини показника температури спалаху до 114(127) °С. Таке зниження є негативним моментом, який призводить до підвищення поже-жонебезпеки мазуту при його використанні, зберіганні, перекачування і транспорту-ванні. Але, при цьому, значення показника температури спалаху, згідно вимог норма-тивної документації, знаходяться у допустимих межах. Тобто, значенням саме цього показника можна обмежувати вміст у мазуті вузьких паливних фракцій. Визначено, що раціональна концентрація вузьких паливних фракцій у складі то-пкового мазуту марки 100, знаходиться у межах до 30% мас. У цих межах спостеріга-ється припустиме зниження значень температури спалаху – показника, що характеризує пожежонебезпеку мазуту при його використанні, зберіганні, перекачування і транспор-туванні на фоні поліпшення інших експлуатаційних властивостей мазуту. Виробництво запропонованого компаундованого котельного палива з одного бо-ку дозволяє розширити сировинну базу процесу, шляхом залучення до виробничого процесу вторинну полімерну сировини – тверді побутові відходи, що підлягають обов’язковій утилізації, з іншого – задовольнити існуючий попит на котельне паливо, за рахунок підвищення обсягів його виробництва.Документ Визначення корозійного впливу на метал палива, отриманого з вторинної полімерної сировини(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Шевченко, Кирило Володимирович; Григоров, Андрій Борисович; Сінкевич, Ірина ВалеріївнаВ статті запропоновано визначати корозійний вплив на метали палива у динамі-чних умовах тобто, при омиванні підготовленої мідної пластинки певного розміру, зна-чним об’ємом досліджуваного палива при певних швидкостях і температурі досліджен-ня. Такий підхід дозволить значно скоротити тривалість проведення дослідження (до 100 хв.) та є більш наближеним до реальних умов застосування палива, у порівнянні, зі стандартизованим методом, який сьогодні широко застосовується. Використовуючи запропоновану лабораторну установку, дослідженню підверга-лося паливо (200–360 °С), яке було отримане при термічній деструкції вторинної полі-мерної сировини, зокрема поліпропіленової. Отримані результати показали, що дослі-джуване паливо, незважаючи на температуру, кількість циркулюючого палива та вміст у ньому води не оказує корозійного впливу на мідну пластинку, що можна пояснити відсутністю корозійно-активних речовин у складі палива: водорозчинних мінеральних кислот та лугів, активних сірчаних сполук та органічних кислот. Але слід враховувати, що у поліолефіновій сировині, у вигляді забруднення, можуть бути присутні вироби з інших матеріалів, наприклад, гуми та полівінілхлориду. Це може статися при порушен-ні технології сортування або при попередній підготовки сировини і, у свою чергу, сприятиме збільшенню у паливі сірковмісних та хлорвмісних сполук, які характеризу-ються високою корозійною активністю і підлягають обов’язковому видаленню зі скла-ду палива. Зауважмо, що паливо, отримане з вторинної полімерної сировини, за умов відсу-тності сірковмісних та хлорвмісних сполук, є досить перспективним для створення на його базі сучасних синтетичних палив, аналогів класичних нафтопродуктів.Документ Метод визначення корозійної активності палива у динамічних умовах(ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Шевченко, Кирило Володимирович; Григоров, Андрій БорисовичЗапропоновано метод визначення корозійної активності палив або їх компонентів у динамічних умовах, при яких спостерігається інтенсифікація процесу корозії стандартної мідної пластинки. Запропонований метод дозволяє скоротити тривалість проведення дослідження та отримати об’єктивну інформацію щодо корозійної активності палив або їх компонентів.Документ Дослідження витратоміра для обліку витрати палива на тракторах без електронної системи керування його подачі і з урахуванням скидання з форсунок(НТУ "ХПІ", 2018) Самородов, Вадим Борисович; Краснокутський, Володимир Миколайович; Мандрика, Володимир Ростиславович; Ткачов, Вячеслав ЮрійовичВ роботі виконано аналіз можливості підвищення надійності конструкції витратоміру та точності об’ємного вимірювання невеликих об’ємі в рідини, в тому числі дизельного палива, бензину, керосину, масел та інших в’язких рідин, проаналізовано існуючі пристрої для вимірування витрати палива, виявлено позитивні та негативні властивості кожного із них.Публікація Шляхи підвищення рентабельності підприємства за рахунок заміни його автопарку(НТУ "ХПІ", 2017) Василенко, Артем Валерійович; Васильцова, Світлана ОлександрівнаАналіз витрат на вантажні автомобілі одного з підприємств України показав незмінний ріст цін на паливо, а саме на метан, пропан та дизельне пальне, його неефективність у використанні як палива для комерційних вантажних автомобілів та переваги переходу до автомобілів на електричній тязі. Результати дали зрозуміти, що пропозиції автомобільної компанії BYD щодо нової продукції, а саме електричних автомобілів різної вантажопід’ємності, є дуже вигідними для компанії. Порівняння витрат на використання автомобілів на природному паливі та автомобілів на електричній тязі показує великий потенціал нових автомобілів, їх економічність та вигідність у використанні.Документ Удаление воды из слабополярных жидкостей твёрдыми адсорбентами(НПП ЧП "Технологический Центр", 2015) Бутенко, Анатолий Николаевич; Рыщенко, Игорь Михайлович; Блинков, Николай АндреевичПрименение альтернативных оксигенатных топлив вместо бензинового топлива может дать целый ряд преимуществ для двигателя, однако этому препятствует также ряд недостатков. Разрабатываются методы, задачей которым ставится устранение вышеуказанных недостатков. Известно, что оксигенатные топлива являются продуктами гидролиза растительных производств, и поэтому их можно применять как альтернативное топливо. Рассматриваются особенности обезвоживания низкополярных жидкостей.Документ Показатели качества антифризов и корреляционная связь с электропроводностью(НТУ "ХПИ", 2015) Наглюк, М. И.; Григоров, Андрей Борисович; Наглюк, И. С.Получены зависимости изменения показателей качества антифризов (плотности, вязкости, водородного показателя, электропроводности) от количества израсходованного топлива при эксплуатации легковых автомобилей. Приведены значения коэффициентов корреляции электропроводности с показателями качества антифриза: плотностью, водородным показателем, концентрацией продуктов коррозионного изнашивания, величиной коррозионного воздействия на металлы и температуры антифриза. Предлагается производить смену антифриза индивидуально на конкретном автомобиле по фактическому состоянию на основании диагностической информации изменения показателей качества.Документ Способы снижения выбросов оксидов азота из дымовых труб при производстве кокса(НТУ "ХПИ", 2010) Фидчунов, А. Л.Установлены соотношения по динамике образования термических, топливных и быстрых оксидов азота в отопительной системе коксовых печей в течение периода коксования. Предложен комплекс мероприятий обеспечивающих снижение уровня выбросов NOx дымовыми трубами коксовых батарей. Проведена экологическая оценка эффективности этих мероприятий.