Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
16 результатів
Результати пошуку
Документ Розвиток готельного та туристичного бізнесу: пріоритети та перспективи(Видавничий дім "Гельветика", 2024) Носирєв, Олександр ОлександровичСтаттю присвячено питанню комплексного огляду та ідентифікації можливих стратегічних пріоритетів розвитку індустрії туризму та готельного бізнесу як драйверів соціально-економічного розвитку держави у сучасному та найближчому повоєнному періодах. Досліджено сучасні особливості функціонування індустрії туризму та готельного бізнесу, окреслено регіональні тенденції, характерні наразі для індустрії гостинності в Україні. Наголошується на необхідності застосування гнучких та адаптивних стратегій туризму та готельного бізнесу у сучасних реаліях. Трансформація бізнес-процесів туристичної та готельно-ресторанної сфери повинна мати адаптаційне спрямування, враховувати потреби всіх зацікавлених категорій туристів, клієнтів, відвідувачів. Ідентифіковано фактори, які наразі перешкоджають розвитку туризму і готельного бізнесу: кадрові проблеми, закритість кордонів, небезпека від військових дій, зниження платоспроможного попиту всередині країни.Публікація Стратегічні пріоритети туризму і готельного бізнесу в концепції сталого розвитку регіонів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024-04-26) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Носирєв, Олександр ОлександровичВ монографії досліджено теоретико-методологічні положення й розроблено науково-практичні рекомендації щодо оптимальних стратегій розвитку індустрії туризму та галузі готельного бізнесу з урахуванням концептуальних підходів до сталого розвитку. Узагальнено особливості функціонування сфери туризму та готельного бізнесу в умовах ринкової економіки; проаналізовано тенденції розвитку сфери туризму та готельного бізнесу України в галузевому та регіональному контекстах; оцінено вплив війни на розвиток туризму та готельного бізнесу; визначено вектори активізації функціонування підприємств індустрії туризму та готельного бізнесу; розроблено можливі стратегічні пріоритети розвитку індустрії туризму та готельного бізнесу у майбутній повоєнний період на шляху до сталого регіонального розвитку. Проаналізовано теоретичні й практичні аспекти забезпечення сталості туризму та сфери гостинності; розроблено практичні рекомендації щодо забезпечення сталості туристичної дестинації через розвиток сільського туризму на основі стратегічного партнерства та диверсифікації туристичного продукту. Удосконалено сучасні теоретико-методичні підходи до розробки стратегій розвитку сфери туризму та галузі готельного бізнесу у концепції сталого розвитку. Рекомендовано для наукових працівників, викладачів, здобувачів закладів вищої освіти та широкого кола фахівців індустрії туризму та гостинності.Документ Determination of specific factors of hotel services(Полтавський державний аграрний університет, 2023) Shapoval, Victor; Pererva, P. G.It has been proven that the high efficiency of the international tourism business is ensured by, firstly, the creation of a significant number of new jobs for the economically active population; secondly, the creation of a network of tourist infrastructure facilities in new areas, which provides the needs of tourists in various paid and free services; thirdly, strengthening the political and economic ties of the member states of the world community on completely new positions, which are based on the principles of the UN and universal human values.Документ Розвиток готельно-ресторанного бізнесу в умовах соціально-економічних трансформацій(Запорізький національний університет, 2022) Носирєв, Олександр Олександрович; Пашко, Владислав; Ніколаєва, ОлександраУ всьому цивілізованому світі підприємства готельного та ресторанного господарства є одними із найбільш розповсюджених видів малого бізнесу, тому заклади та підприємства ведуть між собою постійну боротьбу за сегментацію ринку; за пошук нових та за утримання постійних споживачів їхньої продукції та послуг. Усі заклади та підприємства повинні мати високий рівень конкурентоспроможності, основу якого формують інновації та ефективна реалізація інноваційної стратегії та політики підприємств. основні тенденції готельного і ресторанного бізнесу охоплюють напрями інноваційної політики підприємств (впровадження нових технологій, техніки, вдосконалення продукції й послуг, застосування нових управлінських рішень) та враховують сучасні форми здорового харчування, безпеки та відпочинку населення. Однак у процесі глобалізації з’являються й серйозні проблеми. Надмірна стандартизація характеристик споживання й моделей пропозиції послуг у низці країн впливає на місцеву культуру. Тому тенденціям до інтернаціоналізації й уніфікації протистоять тенденції збереження унікальності й національної самобутності. Сучасний готельно-ресторанний бізнес як економічне явище є ефективним засобом збереження культурної спадщини та рекреаційних зон України, що сприяє прискореному розвитку національної економіки, характеризується високим рівнем ефективності й швидкою окупністю інвестицій. Завдяки переформатуванню організаційних підходів до вимог пандемії й воєнного стану, створення готельного продукту та послуг харчування стає мультиплікатором росту національного доходу, зайнятості та розвитку місцевої інфраструктури, дозволяє підвищити рівень життя населення, виступає як механізм перерозподілу національного доходу. Готельно-ресторанному бізнесу доведеться трансформуватися і розвиватися й надалі: збільшувати роль інтернету та соціальних мереж у формуванні споживчих переваг і поведінки гостей; інтегруватися з сервісами онлайн-бронювання; впроваджувати оплату онлайн; відкривати коворкінги у готелях; впроваджувати досвід міжнародних операторів щодо управління секторами сервісних апартаментів; шукати нові форми співпраці; використовувати нові технології ведення бізнесу.Документ Готельний бізнес в системі розвитку конкурентоспроможності економіки та туризму(2023) Носирєв, Олександр ОлександровичРозвитку національного готельного господарства, особливо через підключення його до міжнародного готельного бізнесу, надається величезне значення в багатьох країнах світу, оскільки це господарство відіграє важливу роль у забезпеченні зайнятості місцевого населення, здійснюючи позитивний вплив на інші сектори національної економіки. У багатьох країнах готельний бізнес є важливим джерелом валютних надходжень до державного бюджету. Крім того, його активність в окремо взятій країні сприяє її доступу до міжнародного інвестиційного капіталу і глибокої інтеграції у світову економіку. Готельний бізнес як галузь сфери обслуговування за умови динамічного розвитку здатний приносити значний прибуток. Наявні програми розвитку готельної галузі як на державному, так і на регіональних рівнях, в основному є рамковими, що не враховують всієї складної системи взаємовідносин у готельному бізнесі. Можна визначити наступні тенденції, які будуть характеризувати розвиток ринку готельного бізнесу в найближчі роки: очікуване зростання туристичної активності та збільшення кількості підприємств готельного господарства в Україні у найближчому періоді зумовлює відповідне збільшення потреби у фахівцях та професіоналах з готельно-ресторанної справи. Галузь готельного бізнесу є перспективною сферою капіталовкладень, оскільки розвивається достатньо швидкими темпами, зумовлює рівень зайнятості у відповідних регіонах, створює матеріальну базу для розвитку туризму. Але в останні роки підприємства готельного господарства розвиваються в негативних умовах, зокрема нестабільної економіко-політичної ситуації країни, що призводить до зниження туристичної та бізнес-активності, дефіциту фінансування, відсутності привабливих для будівництва готельних комплексів земельних ділянок, довгої окупності таких проєктів тощо. Підприємства готельного господарства України розвиваються нестабільно, зі значним ступенем ризику для свого функціонування. А це відбувається тому, що туристичний попит має сезонний характер, ціни на послуги з кожним роком ростуть, а самі послуги змінюються і вдосконалюються, що вимагає швидкої реакції від суб’єктів готельного бізнесу та залучення додаткових коштів. Також зниження завантаженості готелів можна ще пояснити не тільки нестабільною ситуацією в країні, а й тим, що в Україні вже кілька років поспіль активно розвивається ринок тіньових послуг. Як правило, приватні особи надають гостям повний спектр додаткових послуг, а саме: забезпечують їх транспортом, перекладачем (якщо потрібно), харчуванням та іншими послугами. Маючи низькі фіксовані витрати й, найчастіше, не сплачуючи податки, приватні особи отримують достатні оборотні засоби для підтримки якості послуг на високому рівні та розширення бізнесу. До того ж тіньовий готельний бізнес має можливість гнучко оперувати цінами залежно від попиту та сезону, знаходиться поза сферою державного регулювання, а отже, не має додаткових витрат. Сучасний готельний бізнес зараз знаходиться на грані можливостей, і тільки ті заклади отримають шанс залишитися на ринку туризму та готельно-ресторанного бізнесу, які зможуть запровадити інформаційні технології, інноваційні підходи та запропонувати нові послуги на підприємствах готельного господарства. Стрімкі зміни в індустрії гостинності вимагають нових імпульсів для підкріплення своїх позицій у конкурентній боротьбі, адже використання тільки тих резервів, що лежать на поверхні, не є гарантією стабільного доходу, функціонування і розвитку бізнесу. Аналіз, дослідження і використання готельним підприємством актуальних світових тенденцій ведення господарської діяльності, перш за все, активне використання і розвиток інформаційних технологій та інформаційних програм для мобільних телефонів, впливає на поліпшення якості обслуговування, підвищення конкурентоспроможності, іміджу та репутації готельного підприємства, робить його привабливим і унікальним для клієнтів. Величезна кількість різноманітних факторів впливає на конкурентоспроможність готелю: його географічне положення, розмір і різноманітність номерного фонду, зірковість, інфраструктура, інноваційні технології, що застосовуються в готелі, вартість окремого номера, матеріально-технічне оснащення, унікальність готельних послуг, кваліфікованість персоналу, наявність пам'яток та історичних місць поруч з готелем та інші важливі чинники. Однак наразі не тільки ці чинники є істотними для туристів.Публікація Increasing marketing activity of hotel and restaurant business enterprises as a basis for the development of the tourism industry(ПП "Ліра ЛТД", 2021) Kuzmynchuk, N. V.; Dombrovska, S. V.; Konarivska, O. B.; Leonenko, N. A.; Chernobrovkina, S. V.; Asaulenko, N. V.Modern views on the role and importance of partnership marketing are the basis for the effective strategyormation for the competitiveness of the hotel and restaurant industry and the tourism business in a crisis time of the tourism industry due to the coronavirus pandemic and the effect of restrictive measures. The presented article is aimed at the using modern analytical and methodological tools for assessing the competitive status and marketing activity of the hotel and restaurant enterprises and tourism business in the context of applying the principles of marketing partnerships and its implementation in practice of tourism. The purpose of the article is to develop and implement a model of resource-activity potential management and the formation of a competitive status of hotel and restaurant business enterprises and the development of tourism industry based on marketing of affiliate relations. With the help of the factor analysis it is formed the components and indicators of competitive status of the hotel and restaurant enterprises and tourism business, emphasizing the importance of marketing activity in the field of the service promotion and partnership with stakeholders as a reflection of mobilization and the full use of marketing potential.This methodical approach to assessing the level of competitive status of the enterprises of hotel and restaurant industry and tourism business in the context of the resource and activity support on the implementing principles of the concept of marketing partnerships is proposed. It is established that enterprises have unstable dynamics of the integrated indicator of resource potential and activity, which indicates a lack of attention from managers and managers of the hotel and restaurant business to the formation of partnerships with stakeholders on a long-term basis. The results of the impact modeling of the marketing activity of the hotel and restaurant enterprises and tourism business on the level of their competitive status allowed to propose the measures of managerial influence aimed at solving the problem of increasing competitive status in the difficult conditions of the tourism industry. The practical value is the formation and implementation of the activities aimed at the establishing long-term partnerships with stakeholders in order to form a competitive status of the hotel and restaurant industry and tourism business.Публікація Банкрутство підприємства: сутність поняття та основні ризик-фактори його виникнення в готельно-ресторанному бізнесі(2019) Жадан, Тетяна Андріївна; Мелень, Олена Валентинівна; Якименко-Терещенко, Наталія ВасилівнаУ статті узагальнено та систематизовано існуючі трактування поняття «банкрутство», що дозволило виділити три підходи до його розуміння: економічний, фінансовий та юридичний. В результаті критичного аналізу виділених підходів уточнено економічну сутність поняття «банкрутство». В процесі дослідження з’ясовано, що для діагностики та прогнозування ймовірності настання банкрутства підприємства, важливе значення має визначення основних ризик-факторів його виникнення. Встановлено, що окрім загальних ризик-факторів виникнення банкрутства, будь-якому підприємству притаманні ще й специфічні, які пов’язані з особливостями виробництва того чи іншого виду продукції, реалізацією товарів чи наданням послуг, здійсненням певного виду економічної діяльності в тій чи іншій галузі, секторі економіки. З урахуванням специфіки діяльності суб’єктів господарювання готельно-ресторанного бізнесу виділені найбільш істотні зовнішні (прямого та опосередкованого впливу) та внутрішні ризик-фактори виникнення банкрутства з подальшою їх деталізацією і конкретизацією.Документ Дeякі особливості господарських ризиків у готeльному бізнeсі(Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2018) Хаустова, Ірина Євгенівна; Александрова, Вікторія Олександрівна; Шовкопляс, Тетяна СеменівнаУ статті на основі аналізу змісту готeльного бізнeсу як особливої сфeри підприємницької діяльності виділeно спeцифічні характeристики його господарських ризиків і дeтeрмінанти, що їх формують. Як ключова дeтeрмінанта спeцифіки господарських ризиків підприємницької діяльності готeльного бізнeсу обґрунтовано унікальність кон'юнктури. Запропоновано систeматизацію господарських ризиків у готeльному бізнeсі на платформі критeріїв домінанти можливого впливу підприємства на кінцeвий рeзультат і наслідки настання.Документ Характеристика ризиків у готельному бізнесі та можливі шляхи їх мінімізації(НТУ "ХПІ", 2017) Хаустова, Ірина ЄвгенівнаУ статті, на основі аналізу змісту готельного бізнесу як особливої сфери підприємницької діяльності виділені специфічні характеристики його господарських ризиків і детермінанти, їх формують. В якості ключового детермінанта специфіки господарських ризиків підприємницької діяльності готельного бізнесу авторами обґрунтована унікальність кон'юнктури (зовнішніх і внутрішніх ризиків, а також ризиків неоднозначного походження). Запропоновано систематизація господарських ризиків в готельному бізнесі на платформі критеріїв домінанти можливого впливу підприємства на кінцевий результат і наслідків настання. В результаті базової особливістю господарського ризику готельного бізнесу встановлена більша, ніж у підприємницьких структур інших галузей господарювання чутливість до впливу зовнішніх факторів підприємницького середовища (що викликають гострі наслідки, що детермінують тенденції подальшого спрямування діяльності).Документ Особливості ціноутворення на готельно-ресторанні послуги(Класичний приватний університет, 2017) Мардус, Наталія ЮріївнаУ статті розглядаються особливості ціноутворення на послуги підприємств готельно-ресторанної справи. Визначено основні проблеми ціноутворення у теорії і практиці підприємств готельно-ресторанної справи. Метою статті є спроба наукового дослідження теоретичних і методичних аспектів ціноутворення на продукти і послуги підприємств готельно-ресторанного бізнесу. В результаті дослідження розроблено основні напрями забезпечення ефективної господарської діяльності підприємств готельно-ресторанної справи. Рекомендовано спрямовувати діяльність підприємств готельно-ресторанної справи на досягнення стратегічних цілей і тактичних завдань, що дасть змогу забезпечити конкурентну перевагу на ринку, яка досягається втіленням продуманої і обґрунтованої цінової стратегії і тактики ціноутворення.