Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
21 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Sociedad de la información y pedagogía del oprimido desde la perspectiva de la filosofía política crítica(Universidad del Zulia, Maracaibo, Venezuela, 2024) Khavina, Irina; Chebakova, Yuliia; Derpak, Olena; Tytarenko, Nataliia; Kharchenko, SergeLa historia de la humanidad está caracterizada por la existencia de dispositivos de opresión que, en lo político, económico, social y cultural marginan a personas y comunidades impidiendo el goce y disfrute de sus derechos humanos, de conformidad con su dignidad inmanente. En este sentido, la filosofía política crítica, se ha esforzado por reflexionar, desde los programas filosóficos de la modernidad: liberalismo, contractualismo y anarquismo, entre otras, sobre las condiciones necesarias para la superación de las formas de opresión que someten a la persona humana a una vida de calamidad y pobreza, al tiempo que naturalizan o invisibilizan su sufrimiento. El objetivo de esta investigación fue discutir el sentido y posibilidades de la pedagogía del oprimido de Paulo Freire, en el contexto de la sociedad de la información en pleno siglo XXI. Para desarrollar esta discusión se hizo uso de una metodológica hermenéutica dialéctica, en el marco de los postulados de la filosofía política critica. Se concluye que, considerando la sociedad actual de la información, las ideas de Freire siguen siendo relevantes para promover un mundo más justo y equitativo a través de la educación, como fase previa a toda practica de acción transformadora de la realidad.Документ Контури ноосферності у ХХІ столітті: погляд у майбутнє(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Міщенко, Віктор Іванович; Смоляга, Марина ВіталіївнаУ статті зроблено спробу осмислити сучасне розуміння ноосфери з урахуванням як досягнень людства у створені високих технологій, так і кризових явищ, які виникають в процесі досягнення планетарної стадії розвитку. Розглянуто деструктивні види діяльності і прагнення людини до творення; вказано на домінуючи види діяльності людства по відношенню до природи в різних типах цивілізацій. Виявлено глобальний ноосферний аспект інтелекту, який розкриває ноосферну єдність природи і людства, розглянуто зміст ноосферного інтелекту як цивілізаційного надбання; вказано на ознаки ноосферності в інтелектуальності особистості; запропоновано чотири етапи становлення та розвитку ноосферного суспільства.Публікація The strategic role of the state in stimulating and supporting economic growth: tools, policies and influence on the modern economic paradigm(2023) Kruhlov, Vitalii; Dzhyhora, Olha; Trubakov, Yevhen; Kotsur, Vitalii; Buryk, ZorianaThe article examines issues related to the state’s role in economic growth stimulation in the context of the dynamics of global economic and technological development. Even though measures for state regulation of the economy are intended to create favourable conditions for accelerating economic growth, this process is closely related to numerous factors that can have both positive and negative effcts on the results of stimulating and supporting economic growth. Also, the article touches on international models in the fild of government regulation of the national economy, examines their main features, as well attmpts to outline the peculiarities and uniqueness of economic development and the government’s role in the economy in the era of information society.Документ Взаємозв'язок технологічної та інтелектуальної трансформації сучасної цивілізації(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Шимченко, Ольга ВікторівнаУ статті розглядається особливості та взаємозв’язок між технологічною та інтелектуальною цивілізаціями. Аналізуються ключові аспекти впливу технологій на інтелектуальний розвиток суспільства та його культурно-історичні наслідки. Доведено, що концепція трансформації передбачає, що процес спрямований на досягнення більш високого рівня розвитку в рамках існуючих еколого-економічних відносин. Аналізується взаємодія технологічних інновацій та інтелектуальних змін у різних сферах життя та висвітлюються майбутні перспективи в цьому контексті.Документ Conceptual Approaches to Training Specialists Using Multimedia Technologies(2022) Shchyrbul, Oleksandr; Babalich, Viktoriya; Mishyn, Sergii; Novikova, Viktoriia; Zinchenko, Lina; Haidamashko, Iryna; Kuchai, OleksandrModernization of the educational sector requires globalization, democratization, and the transition to an information technology society. The main goal of education at the present stage is to solve the problem of ensuring the priority of the development of education and science. In modern conditions, the quality of training of qualified specialists is becoming particularly relevant. The great role of teacher education is emphasized by its main goal, which is to train specialists who can ensure the versatile and innovative development of a person as a person and the highest value of society, its mental, physical and aesthetic abilities, high moral qualities, and, consequently, the enrichment on this basis of the intellectual, creative and cultural potential of the people. Among the strategic tasks of modernizing higher education is to ensure informatization of the educational process and access to International Information Systems. The essence of the concept of multimedia is clarified. In the context of media education, multimedia lists a number of functions: informational, interpretive, cultural, entertainment, and educational. The need to meet the needs outlined in the article in the conditions of informatization of the educational process requires the teacher to have knowledge and skills in the field of multimedia pedagogical technologies, knowledge of advanced methods and means of modern science. It is considered what relevant concepts of media education have been developed and are being developed in Ukraine and form an important basis for the modernization of education, which will contribute to the construction of an information society in the country and the formation of civil society. Distance learning is considered – the most democratic form of education that allows broad segments of society to get an education. Distance learning methods are used in higher education institutions, in schooleducation, in the system of advanced training of teachers, in the system of training managerial personnel.Документ Інформаційна нерівність в сучасному суспільстві(ФОП Бровін О. В., 2015) Козлова, Олена АркадіївнаВ тезах проаналізовані соціальні аспекти інформаційної нерівності в умовах формування інформаційного суспільства. Розглянуто і уточнено поняття інформаційної нерівності. Визначені соціальні чинники, які детермінують стан інформаційної нерівності в сучасному суспільстві, а також запропоновані заходи що до зниження рівня інформаційної нерівності.Документ Проблеми захисту прав людини в умовах забезпечення інформаційної безпеки(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Перевалова, Людмила Вікторівна; Окладна, Марина ГеоргіївнаСтаття присвячена однієї з важливіших проблем, що існують на сучасному етапі розвитку суспільства – проблемі забезпечення інформаційної безпеки. На підставі аналізу сучасного стану інформаційного суспільства автори доходять висновку, що конституційне право людини і громадянина на інформацію потребує надійного захисту з боку держави. Серед гарантій прав людини особливе місце займають гарантії прав людини і громадянина в інформаційній сфері, тому що власне вони забезпечують рівні можливості для здійснення, забезпечення охорони і захисту права на інформацію. Розкриті інформаційні загрози національної безпеки України, загрози конституційним правам і свободам людини і громадянина у сфері духовного життя й інформаційної діяльності, індивідуальній, груповій і суспільній свідомості, духовному відродженню України.Документ Информационно-коммуникативное общество: становление и перспектива развития(Таврический национальный университет им. В. И. Вернадского, 2009) Горошко, Елена ИгоревнаСтатья описывает причины возникновения ИКО как закономерного итога развития ИО. Показано, что именно когда коммуникация, а не информация, как утверждалось ранее, становится смыслообразующим стержнем ИО, происходит парадигмальный сдвиг в развитие всей концепции ИО, который приводит к смене его парадигмы, и как результат: возникновению ИКО. Анализируются перспективные направления развития этого общества, которые в огромной степени взаимосвязаны с Интернетом и его дальнейшей эволюцией.Документ Нові методи навчання в цифровому суспільстві(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Владленова, Іліана Вікторівна; Єрмоловський, Микола Анатолійович; Тарароєв, Яків ВолодимировичПроаналізовано основні тенденції в розвитку цифрового суспільства. Цифрове суспільство є наслідком розвитку інформаційного суспільства і формування високотехнологічної інфраструктури у цифровому просторі. Показано, що комунікаційні та інформаційні технології нерозривно пов’язані з сутністю, особливостями і розвитком цифрового суспільства. Спостерігається формування нових сфер соціального простору від електронного бізнесу, електронного адміністрування та охорони здоров’я до цифрового уряду і цифрової освіти. Сьогодні ці процеси органічно включають систему навчання, і ми можемо з упевненістю стверджувати про формування нової цифрової освіти. Ці процеси намагаються осмислити філософи. Наприклад, філософи освіти намагаються «схопити» сутність освіти, вивчають, що представляє собою виховання, як воно пов’язано з цінностями і нормами. Протягом більшої частини історії західної філософії філософські питання, які стосувалися освіти, центрувалися навколо філософських роздумів Сократа, Платона і Аристотеля. Починаючи з двадцятого століття, філософські роздуми стосовно освіти формувалися в роботах філософів різних течій. Інформаційне суспільство розвивається швидкими темпами. Відбувається трансформація в усіх формах суспільного життя. Незважаючи на чіткий і зрозумілий термінологічний апарат, концепції інформаційного/цифрового суспільства не існує. У своєму повсякденному значенні інформаційне суспільство – це суспільство, в якому інформація і знання відіграють особливу роль, а компьютерно-інформаційні технології служать для передачі та обробки інформації. Цифрове суспільство є наслідком розвитку інформаційного суспільства і формування високотехнологічної інфраструктури у цифровому просторі. Комунікаційні та інформаційні технології нерозривно пов’язані з сутністю, особливостями і розвитком інформаційного суспільства. Сьогодні ці процеси включають освіту, і ми можемо з упевненістю стверджувати про формування нової цифрової освіти.Документ Трансформація організацій в інформаційному суспільстві(Київський національний економічний університет ім. Вадима Гетьмана, 2019) Заруба, Віктор ЯковлевичЗначне зростання продуктивності праці в усіх сферах суспільного вмробництва у значній мірі обумовлене з’явленням нових інформаційних технологій. Самі ж інформаційні технології призводять до суттєвих змін у суспільному виробництві, культурі, спілкуванні і світогляді людей.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »