Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
3 результатів
Результати пошуку
Документ The formation of economic and marketing prospects for the development of the market of information services(Технологічний центр, 2021) Pererva, P. G.; Nazarenko, Stanislav; Maistro, Ruslana; Danko, Taras; Doronina, Maya; Sokolova, LiudmylaThis paper examines the current state and prospects of the European IT services market. A detailed analysis of economic indicators of the IT market in Europe. The marketing characteristics of the external market of IT services, in the formation of which the leading role belongs to export deliveries, are considered. It is established that the capacity of the international segment of the IT services market in most European countries is growing by an average of 20% annually, and the share of IT exports in the total structure of exports exceeds 8%. The forecast of changes in the domestic market of IT technologies in the post-Soviet countries is analyzed. According to the results, it was concluded that in the future the capacity of the domestic market of IT services may increase in 2024, in particular in Ukraine, to exceed $ 2 billion. The results of the study of the level of prices for IT services in the post-Soviet countries show that they mostly correspond to the prices for similar services in different groups of European countries (with different financial capabilities).Документ Инновационная восприимчивость рынка для отрасли электроэнергетика(Придніпровська державна академія будівництва та архітектури, 2018) Дюжев, Виктор Геннадиевич; Бойченко, Олег ИгоревичСтатья посвящена теоретическому рассмотрению методик расчета емкости рынка для отрасли электроэнергетики. Осуществлены примеры расчета для украинского рынка и других рынков СНГ. Рассмотрены вопросы расчетов емкости рынка. Определение справедливой емкости рынка является одной из проблем современных корпоративных финансов, данные методики расчета в первую очередь будут полезны для них.Публікація Організація інформаційного забезпечення маркетингових досліджень(Київський національний економічний університет ім. Вадима Гетьмана, 2011) Яковлєв, Анатолій Іванович; Ларка, Людмила СергіївнаСистематизовано ознаки класифікації інформації для маркетингових досліджень. Наведені основні види постачальників маркетингової інформації та її зміст в залежності від мети маркетингового дослідження.