Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 33
  • Ескіз
    Документ
    Поняття, зміст та функціональні складові економічної безпеки промислового підприємства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Мірошниченко, Яна Олександрівна; Фощій, Петро Миколайович; Угрімова, Ірина Володимирівна
    У статті досліджено та узагальнено теоретичні основи економічної безпеки промислового підприємства. Було виявлено, що термін «безпека» має комплексний характер, оскільки застосовується в різних науках, і що в економічній теорії відрізняють кілька видів безпеки за змістом, тобто в залежності від сфер громадського життя і напрямків людської діяльності. На основі аналізу наукової літератури виділено п'ять підходів до визначення сутності «економічної безпеки підприємства». Перший підхід до визначення економічної безпеки підприємства заснований на використанні поняття захищеності від загроз. Другий підхід, який полягає в тому, що економічна безпека підприємства розглядається як стан ефективного використання ресурсів, який тісно пов'язаний з першим підходом. Відповідно до третього підходу, економічна безпека підприємства визначається з позиції здатності до стабільного функціонування та розвитку. Відповідно до наступного підходу, економічна безпека визначається як наявність конкурентних переваг. Згідно останнього погляду – економічна безпека розглядається як можливість досягнення цілей. Зазначається, що низка авторів дотримується одночасно кількох підходів. На основі проведеного дослідження зроблено висновок, що економічна безпека – це такий стан промислового підприємства, при якому воно, використовуючи свої ресурси, здатне забезпечити ефективне функціонування та розвиток. Промислове підприємство з високим рівнем економічної безпеки здатне своєчасно реагувати та протистояти негативному впливу внутрішніх та зовнішніх факторів. Оскільки в даному дослідженні розглядається безпека промислового підприємства з економічної точки зору, для об'єктивної оцінки економічної безпеки пропонується виділення чотирьох функціональних складових: фінансова, виробничо-збутова, техніко-технологічна та кадрова, що є основою економічної діяльності будь-якого промислового підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    Техногенні небезпеки при виробництві керамічної цегли
    (2023) Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна; Семенов, Євгеній Олександрович
    Поліпшення умов праці є самостійним і важливим завданням соціальної політики, яку проводить держава. Комфортні та безпечні умови праці є основними факторами, що впливають на продуктивність, безпеку та здоров’я працівників.
  • Ескіз
    Документ
    Ensuring the safety of workers in the wind energy sector
    (2023) Tverdokhliebova, Natalia
    The existing wind turbine fleet is quite young, and manufacturers generally do not publish data on failures and malfunctions. However, it can be argued that the dangers of wind turbine operation are no less than in other more developed and studied industries.
  • Ескіз
    Документ
    Ensuring the safety of employees of metallurgical enterprises in the conditions of sustainable development
    (2023) Tverdokhliebova, Natalia; Yevtushenko, N. S.
    Ensuring the safety of workers of metallurgical enterprises is an important element of sustainable development in this industry.
  • Ескіз
    Документ
    Напрямок поліпшення стану безпеки праці працівників машинобудівної промисловості
    (2022) Слівна, Дар'я Юріївна; Євтушенко, Наталія Сергіївна
    Обґрунтовано доцільність та необхідність покращення стану безпеки праці для попередження випадків травмування працівників машинобудівної промисловості.
  • Ескіз
    Документ
    Вибір адсорбенту з відходів апк та нанотрубок для безпеки рослинної олії
    (Львівський національний університет ветеринарної медицини та біотехнологій ім. С. З. Ґжицького, 2015) Алалі, Мусанна; Кричковська, Лідія Василівна
    Метою дослідження є виявлення найбільш ефективного адсорбенту, що забезпечує найбільший ступінь виведення перекисних сполук та бенз(а)пірену ПАВ із соняшникової олії. У технології рафінації соняшникової олії особливе місце визначено адсорбційному очищенню, яке дозволяє значно знизити вміст розчинених у рослинних оліях речовин – пігментів, восків, залишків фосфоліпідів, а також мила, продуктів окиснення (первинних та вторинних), іонів металів і, таким чином, значно підвищити якість олії та покращити її подальшу переробку. Ефективність адсорбційного очищення значною мірою визначається вибором адсорбенту, вибір яких на Україні ще недостатній, тому робота присвячена розробці адсорбенту на основі відходів переробки насіння соняшника – його лушпиння. Сировина з відходів проходить стадію піролізу як і нанотрубки, що отримують при піролізі коксу. Цей вуглецевміщуючий продукт випробувався як адсорбенту для підвищення якості соняшникової олії.
  • Ескіз
    Документ
    Безпека праці при виконанні робіт в замкнутому просторі
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Удовіченко, Є. В.; Панчева, Ганна Михайлівна
    Обґрунтовано доцільність та необхідність дотримання безпеки праці при виконанні робіт в замкнутому просторі, розглянуто основні небезпеки та заходи безпеки ведення робіт, захисне та рятувальне обладнання.
  • Ескіз
    Документ
    Травмування працівників машинобудування
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Слівна, Дар'я Юріївна ; Букатенко, Наталія Олексіївна
    Обґрунтовано доцільність та необхідність попередження випадків травмування працівників машинобудівної промисловості
  • Ескіз
    Документ
    Ensuring psychological safety to develop students’ risk-based thinking of the specialty "Civil security"
    (Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, 2022) Yevtushenko, N. S.; Tverdokhliebova, Natalia; Mezentseva, I. O.
    Ukrainian society is exposed to external threats from the war with Russia, which negatively affects the plans, goals and quality of life, increases psychological tension and leads to a deterioration in the mental and social health of the population. This also applies to participants in the educational environment. The relevance of studying the state, experience, psychological and social capabilities of modern students is growing during the conduct of hostilities in Ukraine. Hence, the issue of psychological safety in the interaction of participants in the educational environment in distance and mixed forms of education becomes a priority. The process of forming risk-oriented thinking of students of a technical educational institution provides for training in understanding the phenomenon of risk-based thinking in the unity of three incarnations: a person himself determines what is acceptable for him, taking into account possible negative consequences, the presence of moral attitudes to preserve the life and health of people of social values of development social relations that exclude danger.
  • Ескіз
    Документ
    Використання педагогічних технологій для формування ризик-орієнтованого мислення студентів спеціальності "Цивільна безпека"
    (ФОП Жукова Ірина Віталіївна, 2022) Євтушенко, Наталія Сергіївна; Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна
    У статті наведено концепцію ризик-орієнтованого мислення студентів передбачає здатність до здійснення запобіжних дій для виключення потенційно можливих невідповідностей техносферної безпеки, аналізу всіх виявлених невідповідностей вимогам і принципам, а також здійснення дій щодо запобігання повторному виникненню ризику, що відповідають їх. Щоб відповідати вимогам безпеки, студентам необхідно вміти планувати та здійснювати дії у відповідь на ризики та можливості. Мета педагогічної технології спрямована на формування методологічних основ науково-дослідної діяльності відповідно до принципів ризик-орієнтованого мислення, розвиток їхньої деонтологічної позиції у професійній педагогічній діяльності. Педагогічна технологія формування ризик-орієнтованого мислення студентів – проектування та відтворення педагогічних дій, спрямованих на досягнення мети освіти – оволодіння культурою безпеки життєдіяльності, заснованої на системі набутих знань про соціальний та техногенний ризик, усвідомлення необхідності запобігання можливому ризику та досвіду запобігання небезпеки. Реагування на ризики та можливості створює основу для підвищення результативності системи техносферної безпеки, досягнення більш високих результатів та запобігання негативним наслідкам заходів, які б виключали повторення критичних ситуацій. Педагогічний процес формування ризикорієнтованого мислення студентів технічного навчального закладу передбачає навчання усвідомленню феномену ризик-орієнтованого мислення в єдності трьох втілень: людина сама визначає те, що для неї прийнятно з урахуванням можливих негативних наслідків, наявність моральних установок на збереження життя та здоров'я людей та соціальних цінностей розвитку суспільних відносин виключають небезпеку. Особливого значення надається відповідальності за загальне керівництво процедурою оцінки та управління ризиками у структурі професійних стандартів, навчанню аналізу ризиків (ідентифікація, оцінка та зниження), розробці стратегії дій в умовах ризику.