Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
18 результатів
Результати пошуку
Документ Трансформація менеджменту(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Лінькова, Олена ЮріївнаПричини трансформації менеджменту: глобалізація, розвиток ринкової інфраструктури; дифузія інновацій; діджиталізація; зміна соціальних систем. Напрямки розвитку менеджменту: вмотивованість працюючих; командна робота; підвищення відповідальності працівників; управління інноваціями; сталий розвиток.Документ Підривні технології(Вінницький національний технічний університет, 2022) Лінькова, Олена ЮріївнаПідвищення продуктивності праці за рахунок поширення використання штучного інтелекту постійно звужує місця можливої зайнятості населення, що в свою чергу руйнує системи освіти та економічного забезпечення життєдіяльності. У статті досліджено значення підривних технологій для розвитку менеджменту та суспільства. У менеджменті формується перехід від принципів класичного менеджменту до управління на основі коучінгу (цінностей). Соціальними ризиками поширення підривних технологій є: порушення процесу розвитку людини через працю, ускладнення захисту свободи людини, забезпечення соціально-справедливого перерозподілу економічних благ (загострення поляризації суспільства). В роботі класифіковано напрямки вирішення менеджерських (робота з опором працівників, спрямування динаміки працівників у напрямку розвитку, формування структур орієнтованих на результат, визначення мотиваційних факторів працівників у відповідності до їх зрілості, визначення пріоритетів та завдань підлеглих, оптимізація людських ресурсів, проведення експрес-аналізу ситуації працівника) та соціальних проблем (запровадження системи розвитку людини через навчання протягом життя (сконцентрованість на родинних цінностях); реалізація програм соціального забезпечення людини (моделювання та прогнозування економічно доцільного перерозподілу ресурсів); штучне створення робочих місць або вибірковість запровадження сучасних технологій у бізнес за індивідуальною системою параметрів: соціальних (перш за все, в галузях надання послуг), економічних, екологічних; внесення додаткових законодавчих норм щодо захисту баз даних про наміри людей та їх практична реалізація).Документ Determination of specific factors of hotel services(Полтавський державний аграрний університет, 2023) Shapoval, Victor; Pererva, P. G.It has been proven that the high efficiency of the international tourism business is ensured by, firstly, the creation of a significant number of new jobs for the economically active population; secondly, the creation of a network of tourist infrastructure facilities in new areas, which provides the needs of tourists in various paid and free services; thirdly, strengthening the political and economic ties of the member states of the world community on completely new positions, which are based on the principles of the UN and universal human values.Публікація Зміни вимог до лідерських якостей менеджерів на підприємствах України в умовах воєнного стану(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Маковоз, Оксана Сергіївна; Яценко, Ольга Миколаївна; Горбунов, Микола ПетровичПід час війни кардинальні зміни торкнулись усіх сфер життя України. Нагальна потреба сьогодення – пошук оптимальних та аргументованих програм сталого функціонування підприємств у період воєнного стану та закладання підвалин для подальшого відновлення після завершення військових дій. Сформувати зазначені належні умови для бізнесу здатні професіонали, управлінці-лідери, які будуть відповідати вимогам сучасності. Актуальними стають питання щодозмін вимог до менеджера підприємства воєнного стану і відповідність сформування необхідних якостей у майбутніх управлінців під час навчання у ЗВО. Метою дослідження є аналіз вимог до сучасного менеджера-лідера щодо здатності забезпечити ефективне виконання управлінських завдань. У результаті аналізу з'ясовано, що відбулися певні зміни в уявленні працівників щодо того, яким має бути і як себе має поводити керівник під час роботи в умовах воєнного стану. Виявлені відмінності стосовно вимог до менеджерів у дослідженнях теоретиків менеджменту до і під час воєнного стану. Визначено, що акцент наразі робиться на особистісних якостях, допомозі оточуючим, здатності зберегти команду, бажанні змінити ситуацію на краще. Наголошено, що деякі якості набули нового значення і трактуються по-новому, враховуючи вимоги часу. Проаналізовано міркування керівників-практиків вітчизняних підприємств, які мають власне бачення ситуації та досвід збереження бізнесу таробітників в умовах воєнного стану. Під час опитування працівників виявлено, що майже половина з них змінили свої очікування до керівників і головним вважають наявність стресостійкості, відповідальності та гнучкості. Також, більше половини опитаних вважають, що їхнє керівництво впоралось зі своїми обов'язками під час війни, третина – що впорались частково. Менеджери-лідери завдяки професіоналізму і розвиненим особистісним якостям не тільки змогли зберегти бізнес, а й підтримують і допомагають тим, хто цього потребує. Таким чином в нашому суспільстві поступово переважає група людей, для яких матеріальні блага не становлять практично єдиної цінності. Підготовка майбутніх менеджерів у ЗВО має враховувати зміни вимог до менеджерів і відповідати новим викликам, які постали перед вітчизняними підприємствами задля успішного подолання загроз і подальшої відбудови країни.Публікація Modelling the security of business processes when creating and transferring values for stakeholders(Banking University, 2021) Krasnokutska, N. S.; Koptieva (Fadieieva), H. M.The purposeof the recent study is to substantiate the directions and develop a methodological approach to modelling the security of business processes by their main types, considering the interests of stakeholders who receive value from interaction with the business.Business as an economic system is based on the significant number of transactions that can lead to different financial, material, informational losses, as well as reputational risks due to the lack of stakeholders’ trust. To prevent these losses when creating and transferring values for stakeholders we suggested the approach to modelling the security of business processes which takes into account their main types (main, auxiliary, managerial business processes and business development processes), the results (value created) that key stakeholders get at the output of these processes, and the indicators that reflect the criteria for modelling the security of business processes — efficiency, effectiveness, and quality (customer satisfaction with the result of the process — the recipient of value). Using the fuzzy set method, a map of identification of the security status of basic, auxiliary, managerial business processes and business development processes was developed, which allows to use a wide range of characteristics of business processes and linguistic variables to describe them (from "catastrophic" state to "very good") and allows you to model options for changing the strategy of the enterprise in order to avoid the risk of imbalance of economic, social and environmental interests of its stakeholders. The proposed approach was applied to retail chains in Ukraine and provided decisionmakers with useful information for a better contribution of internal control systems to creating stakeholders' value.Документ Мировоззренческий потенциал социологии знания М. Шелера(Харківський національний університет ім. B. H. Каразіна, 2016) Голованов, Борис Дмитриевич; Фролова, О. В.В статье рассматривается мировоззренческое содержание социологии знания М. Шелера и его влияние на современные представления о способах формирования знания. Автор отмечает, что в современной философии не теряют актуальность такие категории шелеровской социологии знания как этос, относительно естественное мировоззрение, первичные акты проживания. В контексте социологии знания марксистская идеология интерпретируется как система культивирования идолов классовой борьбы.Документ Парадигма позитивной науки vs идеология(Харківський національний університет ім. B. H. Каразіна, 2017) Голованов, Борис Дмитриевич; Фролова, О. В.В статье рассматривается трансформация классической рациональности в направлении диверсификации позитивной науки и иных форм освоения мира, таких как идеология и метафизика. Особое внимание уделяется исследованию противостояния позитивной науки и идеологии. Идеология рассматривается как духовно-практический феномен, не укладывающийся в каноны классической рациональности. Новый этап в развитии позитивной науке наступает с появлением учения о ценностях. Модель ценностно-рационального действия дает возможность позитивной науке исследовать массовые политические акции, не обращаясь к категории "идеология".Документ Інтелігенція. Проблема соціальної ідентифікації(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Саух, Петро ЮрійовичНа основі аналізу сучасних соціальних трансформацій, небезпечних для суспільної стабільності, поглиблення відчуження населення від держави й недовіри громадян до закону та влади, глухоти вітчизняної провладної еліти до політично неупереджених рекомендацій і порад кращих представників інтелігенції, відслідковується як розпорошується й перетворюється в убогість ще недавній блиск феномена інтелігентності. У зв'язку з цим порівнюється мета, історична роль і значення інтелігенції з реальним станом її приниження в сучасній ситуації. На основі вибудуваного алгоритму класичної моделі інтелігентності, проблем її соціальної ідентифікації, з'ясовується рівень потенціалу і віртуальної здатності сучасної вітчизняної інтелігенції у справі гармонізації "розхитаного" суспільства і суперечливого глобалізованого світу. Доведено, що в ситуації, в якій опинився світ й наше багатостраждальне суспільство ХХІ століття, саме інтелігенція, як ніяка інша соціальна група, може усвідомити міру відповідальності за теперішній стан, оскільки саме вона володіє нелінійною силою, "йоржистістю", наполегливістю та озброєністю проти будь-яких природних, суспільних та історичних недосконалостей й недоречностей. Без інтелігенції і без духовної матриці життя суспільство не просто може стати неповноцінним та неповнокровним, а й таким, що втратить перспективу.Документ Конфлікт цінностей на підприємстві в інформаційному суспільстві(НТУ "ХПІ", 2018) Лінькова, Олена ЮріївнаВ роботі проаналізовано особливості становлення інформаційного суспільства в Україні. Проведено аналіз категорії цінності та конфлікту цінностей. Виділено переваги та ризики ціннісного управління. Запропоновані компенсатори в менеджменті ризиків зміни цінностей у персоналу. Наведено класифікацію правил вирішення конфліктів цінностей за внутрішньою і зовнішніми складовими. Систематизовано підходи до розвитку цінностей в інформаційному суспільстві. Запропоновано напрямки розв'язання конфлікту цінностей в бізнесі. Зазначені питання для проведення подальших досліджень.Документ Внутренний мир студентов и механизмы его развития во время обучения в ВУЗе(Українська інженерно-педагогічна академія, 2016) Михайличенко, Валентина Евдокимовна; Грень, Лариса НиколаевнаВ статье раскрыто содержание внутреннего мира человека и роль системы образования в его формировании во время обучения. Именно в ВУЗах происходит становление и развитие профессионального самосознания студентов, от которого в значительной мере зависит успех их деятельности. В связи с этим актуальным является изучение потребностно-мотивационной сферы личности студента, формирование их направленности на успешную профессиональную деятельность. Показана роль целеобразования студентов и мотивации достижения, интегрирующих в единое целое структуру регулятивных процессов. Отмечена роль убеждений, которые во многом определяют то значение, которое мы придаем событиям, лежат в основе мотивации и поддерживают либо подавляют те или иные способности и формы поведения. Раскрыто содержание ценностно-смыслового подхода и в отношении личности преподавателя, что способствует раскрытию и реализации их потенциала, приобретению новых смыслов педагогической деятельности. Предложенные технологии благоприятно влияют на ценностно-смысловую составляющую внутреннего мира не только студентов, но и личности педагога, что обеспечивает формирование у них потребностей и интересов, мотивов и целей, которые активизируют их деятельность.