2023

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/63222

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Публікація
    Корпоративна соціальна відповідальність як інститут розвитку бізнесу
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Коптєва (Фадєєва), Ганна Миколаївна
    Активне зростання ролі суспільства як чинника розвитку підприємства актуалізує питання соціальної відповідальності бізнесу, що надає можливість підприємствам успішно розвиватися в сучасному динамічному бізнес-середовищі, мати конкурентні переваги на світовому ринку й ефективно використовувати свій потенціал у вирішенні локальних і глобальних проблем людства. Корпоративна соціальна відповідальність є базовою вимогою сучасного підприємства, своєрідною концепцією, яка повинна враховувати різновекторні інтереси та вимоги суспільства, внутрішніх та зовнішніх стейкхолдерів, довкілля в усіх аспектах своєї діяльності та нести відповідальність за вплив своєї діяльності на них як на локальному, так і на глобальному рівні. Метою дослідження є розвиток теоретичних положень соціальної відповідальності на підприємстві та на цій основі обґрунтування очікувань та зобов’язань стейкхолдерів задля їх забезпечення. Розуміння того, що управління діяльністю підприємства ґрунтується не на філантропії, а на прагматизмі зумовлює необхідність встановлення ключових зацікавлених сторін для кожного підприємства окремо з урахуванням цільових настанов діяльності останнього. Незважаючи на те, що для кожного підприємства склад стейкхолдерів унікальний, для дослідження дотримання принципів корпоративної соціальної відповідальності підприємством можуть бути використані такі їх групи: споживачі товарів (робіт, послуг), працівники, власники та інвестори, суспільство (у вигляді місцевих та державних органів влади, місцевої громади). Вказані групи стейкхолдерів мають вимоги та очікування щодо результатів діяльності підприємства. У свою чергу підприємства мають певні зобов’язання перед стейкхолдерами, що регулюються на законодавчому рівні (обов’язкові зобов’язання) та належать до добровільно узятих.
  • Ескіз
    Публікація
    Мотивація та стимулювання праці персоналу в управлінні підприємством
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Ткаченко, Костянтин Анатолійович; Коптєва, Ганна Миколаївна
    Стаття присвячена актуальним проблемам дослідження таких інструментів управління персоналом підприємства, як мотивація та стимулювання праці персоналу в сучасних динамічних умовах. Важливою передумовою розвитку сучасного суспільства в умовах швидких змін та інновацій, турбулентності зовнішнього середовища є особливе приділення уваги управлінню персоналом, що створює передумови для економічного зростання та конкурентоспроможності як окремого працівника, так і підприємства загалом. У сучасному світі розуміння та ефективне використання мотиваційних інструментів набуває все більшого значення. Метою статті є пошук та висвітлення оптимальних варіантів адаптації системи мотивації праці персоналу та її стимулюванні в сучасних умовах. Розглянуто ключовий аспект успішного управління персоналом - мотивацію праці та її вплив на ефективність та продуктивність праці співробітників в сучасних організаціях. Доведено, що впровадження нових та нестандартних підходів до мотивації персоналу дозволяє залучити нових висококваліфікованих фахівців та утримати штатних працівників. Виокремлено основні теоретичні підходи до мотивації персоналу, а також проаналізовано практичні методи та інструменти її стимулювання, які використовуються керівництвом підприємств. Визначено переваги та недоліки стимулювання праці персоналу. Досліджено особливості та методи впливу на підвищення продуктивності праці персоналу за допомогою використання мотиваційних та стимулюючих факторів. Визначено основні напрямки щодо удосконалення системи мотивації та стимулювання праці на підприємстві. На основі проведеного аналізу наявних систем мотивації праці авторами було запропоновано здійснити заходи, які сприятимуть створенню на підприємстві ефективного мотиваційного середовища. Запропоновано впровадження інноваційних рішень у сферу управління мотивацією персоналу та стимулювання праці.
  • Ескіз
    Публікація
    Стратегія міжнародного маркетингу компанії в умовах глобалізації
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Кропива, Валерія Олегівна; Коптєва, Ганна Миколаївна
    У даній науковій статті розглядається важливість розробки міжнародної маркетингової стратегії для підприємств у контексті глобалізації бізнес-середовища та інтернаціоналізації. Стаття акцентує увагу на процесах аналізу ринків потенційних країн, виборі найбільш перспективних регіонів або країн, розробці комерційних пропозицій щодо товарів, послуг і цін, а також встановленні планів для збуту і комунікаційної політики на міжнародних ринках. Відзначається важливість глибокого аналізу ринків та урахування їхніх особливостей у формуванні міжнародної маркетингової стратегії, яка має спрямовуватися на досягнення успіху на міжнародних ринках шляхом зміни споживчих уподобань за допомогою розумного використання маркетингових інструментів та відповідного підходу до маркетингової діяльності. Даний підхід визначається як критично важливий для сталого зростання та процвітання підприємств на міжнародних ринках у сучасних умовах глобальної економіки та конкуренції. Доведено, що ведення успішної діяльності підприємства на глобальному ринку досягається за рахунок правильно сформованої міжнародної маркетингової стратегії. Метою дослідження є аналіз теоретичних аспектів та розробка практичних рекомендацій щодо формування ефективних маркетингових стратегій в умовах глобалізації. Визначено сутність міжнародної маркетингової стратегії, що має розроблятися та реалізуватися під час виходу підприємства на зовнішні ринки. Зазначено, що в умовах глобалізації, підприємства обирають доступ до глобального ринку та обирають міжнародну маркетингову стратегію. З цією метою, запропоновано алгоритм формування маркетингової стратегії виходу підприємства на міжнародний ринок, який включає етапи: визначення цілей і можливих задач виходу підприємства на міжнародний ринок, аналіз міжнародного маркетингового середовища, аналіз ресурсної бази підприємства, рішення про доцільність виходу підприємства на зовнішній ринок, вибір ринку, вибір методу виходу підприємства на зарубіжний ринок, розробка ринкової стратегії, розробка продуктової стратегії, розробка механізмів імплементації обраної міжнародної маркетингової стратегії.
  • Ескіз
    Публікація
    Концептуальні положення управління стратегічними змінами на підприємстві
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Коптєва (Фадєєва), Ганна Миколаївна; Нащекіна, Ольга Миколаївна
    Концептуалізація сучасного бачення управління стратегічними змінами на підприємствах є одним із актуальних наукових та практичних завдань. В основі стратегічних змін лежить концепція розвитку підприємства як господарської системи, що діє в певному бізнес-середовищі, до змін якого "повинне" пристосуватися, адаптуватися підприємство. В умовах невизначеності та динамізму підприємства повинні бути спрямовані на усвідомлення необхідності змін та їх постійне, обґрунтоване і злагоджене впровадження. Отже, управління стратегічними змінами стає ключовою складовою усієї системи стратегічного управління. Метою дослідження є розвиток теоретичних положень управління стратегічними змінами на підприємстві та на цій основі обґрунтування концептуальних положень управління стратегічними змінами. Завданнями дослідження є аналіз існуючих концепцій управління стратегічними змінами підприємства, їх основних елементів, а також обґрунтування авторської концепції управління стратегічними змінами. Спираючись на проведене дослідження щодо концепцій управління стратегічними змінами підприємства встановлено, що головною ідеєю побудови концепції є ефективне управління змінами стратегічно орієнтованого підприємства. Обґрунтовано концепцію управління стратегічними змінами підприємства, яка реалізується крізь призму теоретико-методологічної, науково-методичної та прикладної площин. Реалізація даної концепції забезпечує надання достовірної та релевантної інформації для управління змінами та розробку заходів щодо підвищення ефективності стратегічних змін. Сформована концептуальна модель управління стратегічними змінами підприємства базується на сучасних інструментах управління з урахуванням базових – процесного та компетентнісного підходів та підтримуючих – системного, ситуаційного та адаптивного підходів на основі узгодженості їх складових в умовах невизначеності та динамічного середовища. Запропоновані елементи концепції управління стратегічними змінами дозволяють системно розв’язувати завдання забезпечення конкурентоспроможності підприємства в довготривалій перспективі, його стабільності й розвитку.
  • Ескіз
    Публікація
    The impact of csr on financial performance: controversial empirical evidence and reasons behind it
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Nashchekina, O. M.; Koptieva, Hanna Mykolayivna; Tymoshenkov, Ihor Vladyslavovych
    Business case for corporate social responsibility (CSR) is becoming increasingly relevant today because it allows companies to align interests of different groups of stakeholders through creating a shared value. To integrate CSR in a company's business model effectively, it is important to understand the relationship between CSR and financial performance. However, a large number of studies on the impact of CSR on a company's bottom line have yielded controversial results. The goal of this article is to provide an overview of discrepancies in the results of empirical studies on the relationship between CSR and financial performance reported in the literature and summarize the reasons and methodological issues underlying the lack of consensus regarding this relationship. We show that most authors observed a positive impact of CSR on financial performance, however some authors reported a negative, U-shaped, inverted U-shaped, and S-shaped relationships, as well as the absence of any impact of CSR on financial performance. The discrepancy in the results can be related to a multidimensional and heterogeneous nature of CSR, and hence, to the lack of uniformity in measuring it. Similarly, financial performance can also be measured through a variety of indicators, both accounting- and market-based. The differences in the measurement methodology make the results of different studies less comparable. The relationship between CSR and financial performance can also depend on the approach to CSR used by companies. If CSR serves as an instrument for wealth creation, its impact on financial performance should be positive by definition. If CSR is based on purely ethical considerations, it may be merely a cost-center with no economic benefits. The relationship between CSR and financial performance can be weakened or strengthened by a large number of external and internal situational factors, such as the institutional environment, industry dynamism, company size, form of ownership and many others that can have a moderating effect on the relationship. The causality within this relationship can be bidirectional and result in a virtuous cycle, but it can also be reversed and asymmetrical. The ambiguity of the results reported in the literature can be connected with a delayed effect of CSR on financial performance, when it takes some time for investments in CSR to pay off in terms of financial benefits.
  • Ескіз
    Публікація
    Концепція забезпечення економічної безпеки бізнес-процесів підприємства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Коптєва (Фадєєва), Ганна Миколаївна
    В умовах глобалізації і інтеграції розширення і поглиблення ринкових відносин створює передумови для формування соціальної відповідальності бізнесу, в рамках якого відбувається процес створення цінностей як для самого підприємства, так і для його стейкхолдерів, що є джерелом забезпечення стійкості підприємства та його економічної безпеки. Метою дослідження є аналіз існуючих концепцій забезпечення економічної безпеки підприємства, обґрунтування її основних елементів, а також розвиток теорії економічної безпеки за рахунок акцентування уваги на бізнес-процесах і виділення ключових зон відповідальності. Завданнями дослідження є аналіз існуючих концепцій забезпечення економічної безпеки підприємства, її основних елементів, а також обґрунтування авторської концепції забезпечення економічної безпеки бізнес-процесів підприємства, що сприятиме підвищенню його соціальної відповідальності. Спираючись на проведене дослідження щодо концепцій забезпечення економічної безпеки підприємства встановлено, що головною метою її побудови є надання достовірної та релевантної інформації для управління бізнес-процесами підприємства при виборі напрямів підтримання його безпеки та стійкого розвитку. Обґрунтовано концепцію забезпечення економічної безпеки бізнес-процесів підприємства, яка ґрунтується на засадах системно-процесного підходу, враховує економічні інтереси підприємства, які мають бути захищені (з точки зору економічної безпеки) та реалізовані (з точки зору процесного управління). Реалізація даної концепції забезпечує надання достовірної та релевантної інформації для управління бізнес-процесами підприємства під час вибору напрямів підтримання його безпеки та стійкого розвитку. Сформована концептуальна модель забезпечення економічної безпеки бізнес-процесів підприємства базується на сучасних інструментах управління з урахуванням системного і процесного підходу з метою забезпечення стійкого функціонування та розвитку підприємства на ринку на основі узгодженості його функціональних складових в умовах динамічного середовища.