Публікація: The impact of csr on financial performance: controversial empirical evidence and reasons behind it
Дата
2023
Назва видання
ISSN
Назва тому
Видання
Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"
Анотація
Business case for corporate social responsibility (CSR) is becoming increasingly relevant today because it allows companies to align interests of different groups of stakeholders through creating a shared value. To integrate CSR in a company's business model effectively, it is important to understand the relationship between CSR and financial performance. However, a large number of studies on the impact of CSR on a company's bottom line have yielded controversial results. The goal of this article is to provide an overview of discrepancies in the results of empirical studies on the relationship between CSR and financial performance reported in the literature and summarize the reasons and methodological issues underlying the lack of consensus regarding this relationship. We show that most authors observed a positive impact of CSR on financial performance, however some authors reported a negative, U-shaped, inverted U-shaped, and S-shaped relationships, as well as the absence of any impact of CSR on financial performance. The discrepancy in the results can be related to a multidimensional and heterogeneous nature of CSR, and hence, to the lack of uniformity in measuring it. Similarly, financial performance can also be measured through a variety of indicators, both accounting- and market-based. The differences in the measurement methodology make the results of different studies less comparable. The relationship between CSR and financial performance can also depend on the approach to CSR used by companies. If CSR serves as an instrument for wealth creation, its impact on financial performance should be positive by definition. If CSR is based on purely ethical considerations, it may be merely a cost-center with no economic benefits. The relationship between CSR and financial performance can be weakened or strengthened by a large number of external and internal situational factors, such as the institutional environment, industry dynamism, company size, form of ownership and many others that can have a moderating effect on the relationship. The causality within this relationship can be bidirectional and result in a virtuous cycle, but it can also be reversed and asymmetrical. The ambiguity of the results reported in the literature can be connected with a delayed effect of CSR on financial performance, when it takes some time for investments in CSR to pay off in terms of financial benefits.
Бізнес-обґрунтування корпоративної соціальної відповідальності (КСВ) сьогодні стає дедалі актуальнішим, оскільки дозволяє компаніям узгоджувати інтереси різних груп стейкхолдерів через створення спільної цінності. Для ефективного інтегрування КСВ у бізнес-модель компанії важливо розуміти зв'язок між КСВ і фінансовими показниками. Однак, велика кількість досліджень, присвячених впливу КСВ на фінансові показники, дають суперечливі результати. Мета цієї статті – провести аналіз розбіжностей у результатах емпіричних досліджень взаємозв’язку між КСВ і фінансовими показниками, про які повідомляється в літературі, і визначити причини та методологічні проблеми, пов’язані з відсутністю консенсусу щодо цього зв'язку. З проведеного аналізу випливає, що більшість авторів спостерігали позитивний вплив КСВ на фінансову результативність, однак деякі автори повідомили про негативну, U-подібну, інвертовану U-подібну та S-подібну залежності, а також про відсутність будь-якого впливу КСВ на фінансові результати. Розбіжність у результатах може бути пов'язана з багатовимірністю та різноманітністю форм КСВ, а отже, з відсутністю єдиного підходу до її вимірювання. Те ж стосується і фінансової результативності, яка може вимірюватися за допомогою різноманітних показників, як основаних на фінансовій звітності, так і на ринковій вартості компаній. Різниця в методології вимірювання ускладнює порівняння результатів різних досліджень. Зв'язок між КСВ і фінансовими показниками також може залежати від підходу до КСВ, який використовують компанії. Якщо КСВ служить інструментом для створення економічної цінності, її вплив на фінансову ефективність має бути позитивним за визначенням. Якщо КСВ базується на суто етичних міркуваннях, вона може бути просто центром витрат. Зв’язок між КСВ і фінансовими показниками може бути послаблений або посилений великою кількістю зовнішніх і внутрішніх ситуаційних чинників, таких як інституційне середовище, динамізм галузі, розмір компанії, форма власності та багато інших, які можуть створювати модераційний ефект на цей зв’язок. Причинно-наслідковий зв'язок між КСВ і фінансовими показниками може бути двонаправленим і приводити до позитивного циклу, але причинність також може бути протилежною – кращі фінансові показники обумовлюють вищій рівень КСВ. Неоднозначність результатів, наведених у літературі, також може бути пов’язана з відстроченим впливом КСВ на фінансові показники, коли потрібен деякий час, щоб інвестиції в КСВ окупилися з точки зору фінансової віддачі.
Бізнес-обґрунтування корпоративної соціальної відповідальності (КСВ) сьогодні стає дедалі актуальнішим, оскільки дозволяє компаніям узгоджувати інтереси різних груп стейкхолдерів через створення спільної цінності. Для ефективного інтегрування КСВ у бізнес-модель компанії важливо розуміти зв'язок між КСВ і фінансовими показниками. Однак, велика кількість досліджень, присвячених впливу КСВ на фінансові показники, дають суперечливі результати. Мета цієї статті – провести аналіз розбіжностей у результатах емпіричних досліджень взаємозв’язку між КСВ і фінансовими показниками, про які повідомляється в літературі, і визначити причини та методологічні проблеми, пов’язані з відсутністю консенсусу щодо цього зв'язку. З проведеного аналізу випливає, що більшість авторів спостерігали позитивний вплив КСВ на фінансову результативність, однак деякі автори повідомили про негативну, U-подібну, інвертовану U-подібну та S-подібну залежності, а також про відсутність будь-якого впливу КСВ на фінансові результати. Розбіжність у результатах може бути пов'язана з багатовимірністю та різноманітністю форм КСВ, а отже, з відсутністю єдиного підходу до її вимірювання. Те ж стосується і фінансової результативності, яка може вимірюватися за допомогою різноманітних показників, як основаних на фінансовій звітності, так і на ринковій вартості компаній. Різниця в методології вимірювання ускладнює порівняння результатів різних досліджень. Зв'язок між КСВ і фінансовими показниками також може залежати від підходу до КСВ, який використовують компанії. Якщо КСВ служить інструментом для створення економічної цінності, її вплив на фінансову ефективність має бути позитивним за визначенням. Якщо КСВ базується на суто етичних міркуваннях, вона може бути просто центром витрат. Зв’язок між КСВ і фінансовими показниками може бути послаблений або посилений великою кількістю зовнішніх і внутрішніх ситуаційних чинників, таких як інституційне середовище, динамізм галузі, розмір компанії, форма власності та багато інших, які можуть створювати модераційний ефект на цей зв’язок. Причинно-наслідковий зв'язок між КСВ і фінансовими показниками може бути двонаправленим і приводити до позитивного циклу, але причинність також може бути протилежною – кращі фінансові показники обумовлюють вищій рівень КСВ. Неоднозначність результатів, наведених у літературі, також може бути пов’язана з відстроченим впливом КСВ на фінансові показники, коли потрібен деякий час, щоб інвестиції в КСВ окупилися з точки зору фінансової віддачі.
Опис
Ключові слова
measurement methodology, measures of CSR, bidirectional causality, moderation effect, методологія вимірювання, показники КСВ, двонаправлений причинно-наслідковий зв'язок, модераційний ефект
Бібліографічний опис
Nashchekina O. M. The impact of csr on financial performance: controversial empirical evidence and reasons behind it / O. M. Nashchekina, H. M. Koptieva, I. V. Tymoshenkov // Вісник Національного технічного університету "ХПІ" (економічні науки) = Bulletin of the National Technical University "KhPI" (economic sciences) : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2023. – № 1. – С. 73-78.