2013
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2572
Переглянути
4 результатів
Результати пошуку
Документ Математические модели систем управления процессом производства ВУТ(НТУ "ХПИ", 2013) Кушнир, И. С.; Андреев, А. И.Представлены результаты разработки обобщенных моделей систем управления по производству водоугольного топлива (ВУТ) с принципом управления по отклонению и комбинированным принципом управления. Получены передаточные функции систем по ошибке. Рассмотрена возможность повышения порядка астатизма путем использования компенсирующих устройств в комбинированной системе управления.Документ Coal rates in electricity production. The reality of climate causes(НТУ "ХПІ", 2013) Kovács, FerencRecently, certain political, social and governmental groups have put down the changes in the Earth’s climate to the effect of carbon dioxide (CO₂) of anthropogenic (human, industrial) origin. The first part of the paper provides important arguments to refute this view. Then, through the analysis of the rates of primary fuels in electricity production, it is proven what a significant rate coal types represent in the world and in some leading countries. It is also presented in detail what rates are forecast in electricity supply for the future (2020, 2035, 2050). Comments are made about the fact that in spite of her significant coal resources that can be economically exploited, Hungary is planning an unjustifiably low (4%) coal rate.Документ Coal resources and supply conditions in different countries(НТУ "ХПІ", 2013) Kovács, FerencThe dynamics of change of norm of consumption of coal is considered for the production of electric energy. Possibilities of the use of coal are investigational on the production of electric energy on a perspective period. The estimation of coal beds of Hungary and possibility of their use is produced.Документ Исследование динамических и технико-эксплуатационных показателей автомобиля малого класса(НТУ "ХПИ", 2013) Сергиенко, Николай Егорович; Брагин, В. С.В статье представлен анализ результатов исследований, направленных на улучшение динамических качеств автомобиля малого класса путем рационального использования мощности двигателя и изменения чувственности электронной педали газа. Полученные рекомендации дают улучшение динамики автомобиля.