Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/62924
Офіційний сайт http://tipus.khpi.edu.ua/
Журнал сприяє розвитку психолого-педагогічної та управлінської наукової думки шляхом формування та підтримання науково-комунікативного простору для обговорення представниками наукової спільноти актуальних питань педагогіки, психології та управління, а також забезпечення наукової громадськості якісною інформацією щодо результатів оригінальних наукових досліджень, відповідного змістовного спрямування, та тенденцій розвитку теоретико-методологічного підґрунтя сучасного наукового знання.
Рік заснування: 2000. Періодичність: 4 рази на рік. ISSN 2078-7782 (Print)
Переглянути
6 результатів
Результати пошуку
Документ Компетентісний підхід у процесі професійної та фундаментальної підготовки майбутніх інженерів-бакалаврів в умовах освітніх трансформацій(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Романовський, Олександр Георгійович; Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Гура, Тетяна Віталіївна; Грень, Лариса Миколаївна; Солодовник, Тетяна ОлександрівнаСтаттю присвячено проблемі запровадження компетентнісного підходу у професійній та фундаментальній підготовці майбутніх інженерів бакалаврів різних спеціальностей у технічному університеті в умовах освітніх трансформацій та приєднання до європейського освітнього простору. В умовах модернізації вітчизняної освіти особливої значущості набуває проблема професійної підготовки фахівців, конкурентоздатних на ринку праці, компетентних, які вільно володіють своєю професією. У ході дослідження встановлено, що модернізація освітньої діяльності відбувається в контексті європейських вимог, принципів і стандартів держав ЄС. Доведено, що упровадження компетентнісного підходу в освіту країн-членів ЄС передбачає, що знання практичного спрямування відповідають чотирьом складовим: знати що, знати чому, знати як, знати хто. У статті обґрунтовано низку зовнішніх та внутрішніх чинників, які зумовлюють актуальність упровадження в освітню практику України компетентнісного підходу. Проведений аналіз наукових досліджень дозволив визначити ключові елементи професійної компетентності майбутнього інженера. Розкрито зміст особливостей запровадження компетентнісного підходу в процесі професійної та фундаментальної підготовки майбутніх інженерів бакалаврів різних спеціальностей в умовах освітніх трансформацій.Документ Алгоритм розвитку лідерських якостей у майбутніх фахівців технічного профілю у Національному Технічному Університеті "Харківcький Політехнічний Інститут"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Гура, Тетяна ВіталіївнаВ публікації висвітлено результати дослідження розвитку лідерських якостей під час професійної підготовки студентів технічного закладу вищої освіти. Особлива увага приділена розвитку особистості майбутнього лідера. Висвітлено результати педагогічного експерименту на основі проведених методик: методу соціометричних вимірювань, багатофакторного опитувальника Кеттела, тесту "Особистісний диференціал". За результатами аналізу відповідей респондентів було встановлено основні лідерські якості студентів. Доведено важливість обов'язкового вивчення лідерських дисциплін у технічному закладі вищої освіти. Розроблено та апробовано в процесі формувального експерименту програму розвитку лідерських якостей студентів технічного університету. Результати контрольного експерименту довели ефективність застосування програми розвитку лідерського потенціалу в освітньому процесі під час професійної підготовки майбутніх фахівців технічного профілю.Документ Формування лідерського потенціалу інтелігента(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Гура, Тетяна Віталіївна; Пономарьов, Олександр СеменовичОбґрунтовано значення розвитку лідерських якостей представників різних верств інтелігенції як важливої передумови успішного виконання ними своєї суспільної місії. Показано, що належний лідерський потенціал у поєднанні з високою загальною і професійною культурою інтелігента та його багатим духовним світом істотно підвищує можливості і творчої діяльності інтелігента, і з його впливу на розвиток духовності й культури широких верств населення. Проаналізовано сенс понять “інтелігентність лідера” та “лідерство інтелігента”, розкрито їхню роль в процесах суспільного розвитку. Показано цілі, зміст і характер формування рис і якостей лідерства та інтелігентності майбутніх фахівців Розглянуто можливість використання синергетичного ефекту, що виникає в результаті цільового розвитку якостей інтелігентності та лідерства студентів як майбутніх фахівців під час формування їхньої професійної та соціальної компетентності.Документ Розвиток інтелігентності лідера(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Кіпенський, Андрій Володимирович; Пономарьов, Олександр Семенович; Гура, Тетяна ВіталіївнаРозглянуто один характерних проявів еволюції соціуму, що полягає істотному зростанні освітньо-кваліфікаційного рівня широких мас населення та підвищенні рівня їхньої культури. Набуває подальшого поширення частка розумової праці та її творчого характеру в різних сферах суспільного виробництва. З’ясовано, що помітне зростання загальної чисельності різних груп інтелігенції і її якісного складу та рівня культури вимагає для забезпечення ефективності впливу лідерів на інших людей відповідного підвищення рівня їхньої загальної та професійної культури, їхньої інтелігентності. Доведено, що інтелігентність лідера через його специфічний вплив активно сприяє розвитку рівня інтелігентності суспільства, який через вимоги до особистості лідера сприяє подальшому розвитку його інтелігентності, підвищенню його ролі у розвитку культури й духовного світу населення. Розкрито істотну роль у формуванні й розвитку інтелігентності лідера як однієї з атрибутивних якостей, що належить системі освіти й педагогічній практиці. Для цього їм слід посилити увагу до належного виконання функцій з виховання, особистісного розвитку та соціалізації студентів, розвитку їхньої культури та лідерського потенціалу.Документ Тренінгові технології як засіб розвитку емоційного інтелекту(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Гура, Тетяна ВіталіївнаВ публікації висвітлено поняття емоційний інтелект як здатності точно сприймати, оцінювати і виражати емоції. Особлива увага приділена аналізу тренінгу як формі активного навчання, метою якого є формування лідерського потенціалу майбутніх фахівців ЗВТО. В статті висвітлені основні принципи та методи тренінгової роботи, зокрема розглянуто тренінгову технологію для розвитку емоційного інтелекту. Під час констатувального етапу педагогічного експерименту доведено необхідність розробки тренінгу для розвитку емоційного інтелекту для студентів технічного університету. Висвітлено особливості застосування тренінгових технологій під час формувального експерименту в експериментальній групі. В статті доведено ефективність застосування тренінгових технологій в ЗВТО для розвитку оемоційного інтелекту – основної складової лідерського потенціалу.Документ Формування способів рольової взаємодіїї майбутніх лідерів під час навчання як важлива умова успішної адаптації до професійної діяльності(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Гура, Тетяна Віталіївна; Михайличенко, Валентина ЄвдокимівнаУ статті розкрито зміст понять “менеджер”, “роль менеджера” та “рольова взаємодія”. Показано, що процес успішної адаптації до професійної діяльності майбутніх лідерів заснований на провідних особистісних новоутвореннях, формування яких необхідне під час навчання у закладах вищої освіти. В статті описано результати дослідження, в процесі якого були розглянуті характеристики їхніх емоційних, комунікативних та регуляторних якостей. Отримані результати дозволяють зробити висновок про недостатню присутність у майбутніх лідерів цілого ряду якостей, які сприяють успішній адаптації до професійної управлінської діяльності, формування яких потребує удосконалення методів, засобів і організаційних форм, що забезпечують освітній процес. Доведено важливість застосування під час тренінгових занять рольових ігор із застосуванням відео матеріалів та презентацій. В статті висвітлені задачі, принципи та роль тренінгів як методичних засобів активізації, адаптації майбутніх лідерів до успішної професійної діяльності.