Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/62924

Офіційний сайт http://tipus.khpi.edu.ua/

Журнал сприяє розвитку психолого-педагогічної та управлінської наукової думки шляхом формування та підтримання науково-комунікативного простору для обговорення представниками наукової спільноти актуальних питань педагогіки, психології та управління, а також забезпечення наукової громадськості якісною інформацією щодо результатів оригінальних наукових досліджень, відповідного змістовного спрямування, та тенденцій розвитку теоретико-методологічного підґрунтя сучасного наукового знання.

Рік заснування: 2000. Періодичність: 4 рази на рік. ISSN 2078-7782 (Print)

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Психічні наслідки бойової травми учасників військових конфліктів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Антонова, Вікторія; Підбуцька, Ніна Вікторівна
    Стаття присвячена психічним станам учасників військових конфліктів, які за період своєї служби отримали психічну бойову травму або мають її ознаки. Постійне перебування в зоні бойових дій негативно впливає на людину та спричиняє виникнення депресії, гострої бойової травми, дезадаптації, тощо. В публікації розглянуто дослідження бойового стресу, вплив травматичної події, посттравматичного стресового розладу, який пов’язаний із бойовими діями. Саме тому ми знайшли актуальним, дослідити наслідки бойової психічної травми та розлади, які є похідними від неї. Дослідження відбувалось із діючими військовослужбовцями, які проходять військову службу на Донецькому напрямку.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості розвитку стресостійкості майбутніх психологів методами гештальт-терапії
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Овчиннікова, Ольга; Підбуцька, Ніна Вікторівна
    У статті проаналізовано наукову літературу присвячену темі стресостійкості. Схематично представлено процес впливу факторів стресу на людину. Наглядно проілюстровано місце реакцій організму на вплив стресорів у процесі розвитку стресостійкості. Дано власне визначення поняттю стресостійкість. Виділено основні складові стресостійкості. Обґрунтовано необхідність розвитку стресостійкості майбутніх психологів. Висвітлено значущість використання методів гештальт-терапії у процесі розвитку стресостійкості майбутніх психологів.
  • Ескіз
    Документ
    Захисні фактори процесу резильєнтності
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Підбуцька, Ніна Вікторівна; Мартиненко, Євгеній
    У статті проаналізована наукова література присвячена процесу резильєнтності, та захисним факторам, що беруть участь у цьому процесі. Було визначено, що захисні фактори- це ресурси особистості, що взаємодіють з ризиками та стресами, зменшуючи їх наслідки, вони можуть бути внутрішні та зовнішні. Внутрішні фактори поділяються на фізичні, що включають в собі здоров'я та генетику, і психічні, які є сукупністю особистісних якостей. До зовнішніх факторів відносять соціальні, такі як наявність підтримки родини та друзів, позитивна взаємодія з іншими системами. На основі цього були розроблені моделі внутрішніх та зовнішніх захисних факторів. Охарактеризовано кожен компонент моделі, описано його вплив на процес утворення резильєнтності.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості подолання стресу під час воєнного стану викладачами закладів вищої освіти
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Кіпенський, Андрій Володимирович; Підбуцька, Ніна Вікторівна; Пономарьов, Олександр Семенович
    Дослідження присвячено проблемі подолання викладачами наслідків стресу під час воєнного стану. Емпірично визначено, що найвищим рівень стресу є в групах викладачів, які з початку війни перебувають у зоні бойових дій або поблизу неї; найнижчим рівень стресу є в групі викладачів, що виїхали за межі України; викладачі у зоні бойових дій частіше за все використовують копінг "Уникнення проблем"; внутрішньо переміщені викладачі найчастіше використовують для подолання стресу "Пошук соціальної підтримки"; викладачі, що виїхали за кордон поєднують стратегії "Уникнення проблем" та "Пошук соціальної підтримки", обираючи найбільш значущі проблеми; всі визначені відмінності виявилися статистично значущими; існує достовірний кореляційний зв’язок між рівнем стресу та схильністю до використання стратегії "Уникнення проблем", що вказує на нездатність викладачів подолати всі труднощі та негаразди, з якими вони зіштовхуються.