Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/62924

Офіційний сайт http://tipus.khpi.edu.ua/

Журнал сприяє розвитку психолого-педагогічної та управлінської наукової думки шляхом формування та підтримання науково-комунікативного простору для обговорення представниками наукової спільноти актуальних питань педагогіки, психології та управління, а також забезпечення наукової громадськості якісною інформацією щодо результатів оригінальних наукових досліджень, відповідного змістовного спрямування, та тенденцій розвитку теоретико-методологічного підґрунтя сучасного наукового знання.

Рік заснування: 2000. Періодичність: 4 рази на рік. ISSN 2078-7782 (Print)

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Directions of development of time management skills of higher education students in the process of professional training
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Vorobieva, Yevheniia
    The article highlights the peculiarities of developing time management skills for modern professionals. It is also analyzed that success in educational activities depends on successful time planning by students. The basic concepts on which the use of time planning technologies is based are defined. The article contains the author's own interpretation of the directions of development of time management skills in higher education students in the process of professional training.
  • Ескіз
    Документ
    The role of psychological knowledge in marketing communications
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Vorobieva, Yevheniia
    The article highlights the peculiarities of implementing the results of psychological research for the development of marketing. It is also analyzed that psychological knowledge has a direct impact on the effectiveness of marketing communications and advertising. The basic principles on which the use of triggers in marketing communications is based are defined. The article contains the author’s own interpretation of the directions of development of the marketing psychologist’s activity in modern conditions.