Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/62924

Офіційний сайт http://tipus.khpi.edu.ua/

Журнал сприяє розвитку психолого-педагогічної та управлінської наукової думки шляхом формування та підтримання науково-комунікативного простору для обговорення представниками наукової спільноти актуальних питань педагогіки, психології та управління, а також забезпечення наукової громадськості якісною інформацією щодо результатів оригінальних наукових досліджень, відповідного змістовного спрямування, та тенденцій розвитку теоретико-методологічного підґрунтя сучасного наукового знання.

Рік заснування: 2000. Періодичність: 4 рази на рік. ISSN 2078-7782 (Print)

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Ескіз
    Документ
    Відповідальність в системі атрибутивних рис лідера
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Пономарьов, Олександр Семенович; Харченко, Алла Олександрівна; Квасник, Ольга Віталіївна
    Уточнено сутність поняття відповідальності лідера та обґрунтовано її місце в загальній ієрархічній системі атрибутивних рис і якостей його особистості. Розкрито особливості істотного підвищення значущості відповідальності лідера в умовах інноваційного характеру соціального, науково-технічного і технологічного розвитку. Показано, що відповідальність виступає важливою передумовою можливості успішного виконання лідером своєї суспільної місії. Наведено результати розроблення, впровадження та використання інноваційних педагогічних технологій виявлення потенційних лідерів у студентському середовищі та формування, прищеплення їм та розвитку відповідальності безпосередньо в освітньому процесі вищої школи. Висвітлено необхідність прищеплення студентам розуміння значущості відповідальності, усвідомлення потреби в ній та постійного саморозвитку їхньої особистої відповідальності як фахівців та лідерів.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості формування лідерських якостей у майбутніх психологів у закладах вищої освіти: аналіз вітчизняних та зарубіжних наукових досліджень
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Хазієв, Арсеній Вадимович
    У статті розкрито підходи зарубіжних і вітчизняних дослідників до визначення понять "лідерства", "лідер", "лідерські якості". З'ясовано, що у науковців немає єдиної точки зору на проблему лідерства, що проблема лідерства у різних теоріях і наукових школах розглядається по-різному (в теорії особистісних якостей, у концепціях організаційного поводження, в ситуаційній теорії лідерства та ін.). Наведено перелік лідерських якостей, з якими погоджується більшість дослідників: відповідальність, ініціативність, висока самооцінка, здатність адаптуватись, мотивація, обізнаність, свідомість, здатність вирішувати проблеми різного ступеня важкості, високий рівень інтелекту. За допомогою аналізу напрацювань змісту праць зарубіжних і вітчизняних дослідників визначено лідерські якості, які притаманні майбутнім психологам: відповідальність, ініціативність, активність, комунікативність, сміливість, розумний ризик, розвинений інтелект, прагнення до постійного навчання та самовдосконалення, адаптація до змін, чесність, впевненість у собі, оптимізм та надійність. Підкреслено важливість формування лідерських якостей у майбутніх психологів під час навчання у закладах вищої освіти та цілеспрямована робота педагогів-лідерів у цьому процесі.
  • Ескіз
    Документ
    Роль наративної компетентності в розвитку лідерських якостей
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Романовський, Олександр Георгійович; Клочко, Софія Андріївна
    Статтю присвячено теоретичному огляді зв’язку наративної компетентності з лідерськими якостями. Проведено аналіз наукових досліджень, що дозволив визначити ключові елементи наративної компетентності майбутнього лідера. Розкрито зміст особливостей наративної компетентності в процесі підготовки майбутніх лідерів різних спеціальностей в умовах освітніх трансформацій. Наведено наративні практики, які можна використовувати з ціллю покращення якості лідерської діяльності. Висвітлено рекомендації стосовно поліпшення рівня наративної компетентності для перспективних лідерів та обґрунтовано пояснення подальшого дослідженнями у визначених областях наративу та лідерства.
  • Ескіз
    Документ
    Формування лідерських якостей у студентів соціальних спеціальностей: педагогічні підходи та виклики
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Зеленська, Людмила; Черкашин, Андрій Іванович; Анціборенко, Богдан Романович
    У статті розглянуто основні педагогічні підходи при формуванні лідерських якостей у здобувачів вищої освіти. Надана характеристика кожного з підходів та проаналізовані педагогічні виклики, які трапляються на шляху формування лідерських якостей у студентів. На основі аналізу педагогічних підходів та викликів були виокремлені особливості прояву лідерських якостей у фахівців соціальної сфери та сформовані рекомендації щодо їх ефективного формування.
  • Ескіз
    Документ
    Рольова модель лідерства: теоретичне обґрунтування та рольовий опитувальник лідерських навичок
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Богдан, Жанна Борисівна
    Стаття присвячена дослідженню феномену лідерських навичок з позиції рольового підходу, а також стандартизації рольового опитувальника лідерських навичок. Дослідження сфокусоване на теоретичному обґрунтуванні рольової структури лідерських навичок та апробації рольового опитувальника лідерських навичок. В дослідженні взяли участь 236 досліджуваних у віці 18-55 років в якості психометричної вибірки. Завдяки апробованому у дослідженні рольовому опитувальнику лідерських навичок було проведено оцінку міри розвитку лідерських навичок за ролями Перемовника, що виконує комунікативну функцію лідерства; Коуча, якому притаманна дидактична функцію лідерства; Провідника, що реалізує організаційну функцію лідерства; Наставника, що здійснює фасилятивну функцію лідерства; Консультанта, що виконує комунікативно-організаційну функцію лідерства; Мотиватора, який відповідальний за виконання мотиваційної функції лідерства, Друга, що втілює емоційну функцію лідерства, Керівника, що виконує інструментально-управлінську функцію лідерства та Тім-білдера, який втілює командо-творчу функцію лідерства.
  • Ескіз
    Документ
    Історична ретроспектива феномену лідерства у контексті підготовки майбутніх фахівців Державної служби з надзвичайних ситуацій
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Черкашин, Андрій Іванович
    У статті проведено дослідження історичної ретроспективи феномену лідерства вітчизняними та зарубіжними вченими у контексті підготовки майбутніх фахівців Державної служби з надзвичайних ситуацій. Зазначено, що формування лідерства у майбутніх фахівців у закладах вищої освіти із специфічними умовами навчання повинно відбуватися на основі вдосконалення системи діяльності Державної служби з надзвичайних ситуацій України, формування необхідного освітнього середовища, яке сприятиме вдосконаленню законодавчої бази, економічних механізмів цивільного захисту, розвитку лідерських якостей та вдосконаленню професійної підготовки майбутніх фахівців Державної служби з надзвичайних ситуацій України.
  • Ескіз
    Документ
    Лідерство в управлінні проєктами
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Пономарьов, Олександр Семенович; Чеботарьов, Микола Корнійович; Харченко, Алла Олександрівна; Грінченко, Марина Анатоліївна
    Обґрунтовано необхідність розвинених лідерських якостей керівників і всіх фахівців із управління проєктами як важливої передумови ефективного використання цієї технології. Показано, що теорія і практика управління проєктами напрацювали цілу гаму ефективних підходів до організації діяльності проєктної команди й успішного виконання достатньо складних і відповідальних комплексів робіт. Доведено, що ці комплекси, звичайно спрямовані на отримання принципово нових, а часто й унікальних результатів, і являють у своїй системній цілісності проєкт. Виявлено, що основними вимогами до нього виступають чіткі часові рамки його виконання, дотримання заздалегідь узгодженого бюджету і показників якості. Встановлено , що забезпечення цих вимог істотною мірою визначають професіоналізм, управлінська компетентність та особистісні риси і якості керівника.