Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/62924

Офіційний сайт http://tipus.khpi.edu.ua/

Журнал сприяє розвитку психолого-педагогічної та управлінської наукової думки шляхом формування та підтримання науково-комунікативного простору для обговорення представниками наукової спільноти актуальних питань педагогіки, психології та управління, а також забезпечення наукової громадськості якісною інформацією щодо результатів оригінальних наукових досліджень, відповідного змістовного спрямування, та тенденцій розвитку теоретико-методологічного підґрунтя сучасного наукового знання.

Рік заснування: 2000. Періодичність: 4 рази на рік. ISSN 2078-7782 (Print)

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Проблема психологічної ізоляції та самотності в умовах війни
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Романовська, Олена Олександрівна; Крутько, Ганна
    Стаття присвячена розгляду проблеми психологічної ізоляції та самотності в умовах війни на прикладі внутрішньо переміщених осіб під час війни. Проведено аналіз наукової літератури та визначено сутність поняття психологічна ізоляція, проведено опитування внутрішньо переміщених осіб за допомогою методики Д. Рассела та М. Фергюсона та визначено рівень їхньої психологічної ізоляції та самотності, запропоновано основні інструменти, які допоможуть внутрішньо переміщеним особам самостійно впоратись з відчуттям самотності.
  • Ескіз
    Документ
    Психічні наслідки бойової травми учасників військових конфліктів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Антонова, Вікторія; Підбуцька, Ніна Вікторівна
    Стаття присвячена психічним станам учасників військових конфліктів, які за період своєї служби отримали психічну бойову травму або мають її ознаки. Постійне перебування в зоні бойових дій негативно впливає на людину та спричиняє виникнення депресії, гострої бойової травми, дезадаптації, тощо. В публікації розглянуто дослідження бойового стресу, вплив травматичної події, посттравматичного стресового розладу, який пов’язаний із бойовими діями. Саме тому ми знайшли актуальним, дослідити наслідки бойової психічної травми та розлади, які є похідними від неї. Дослідження відбувалось із діючими військовослужбовцями, які проходять військову службу на Донецькому напрямку.
  • Ескіз
    Документ
    Захисні фактори процесу резильєнтності
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Підбуцька, Ніна Вікторівна; Мартиненко, Євгеній
    У статті проаналізована наукова література присвячена процесу резильєнтності, та захисним факторам, що беруть участь у цьому процесі. Було визначено, що захисні фактори- це ресурси особистості, що взаємодіють з ризиками та стресами, зменшуючи їх наслідки, вони можуть бути внутрішні та зовнішні. Внутрішні фактори поділяються на фізичні, що включають в собі здоров'я та генетику, і психічні, які є сукупністю особистісних якостей. До зовнішніх факторів відносять соціальні, такі як наявність підтримки родини та друзів, позитивна взаємодія з іншими системами. На основі цього були розроблені моделі внутрішніх та зовнішніх захисних факторів. Охарактеризовано кожен компонент моделі, описано його вплив на процес утворення резильєнтності.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості подолання стресу під час воєнного стану викладачами закладів вищої освіти
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Кіпенський, Андрій Володимирович; Підбуцька, Ніна Вікторівна; Пономарьов, Олександр Семенович
    Дослідження присвячено проблемі подолання викладачами наслідків стресу під час воєнного стану. Емпірично визначено, що найвищим рівень стресу є в групах викладачів, які з початку війни перебувають у зоні бойових дій або поблизу неї; найнижчим рівень стресу є в групі викладачів, що виїхали за межі України; викладачі у зоні бойових дій частіше за все використовують копінг "Уникнення проблем"; внутрішньо переміщені викладачі найчастіше використовують для подолання стресу "Пошук соціальної підтримки"; викладачі, що виїхали за кордон поєднують стратегії "Уникнення проблем" та "Пошук соціальної підтримки", обираючи найбільш значущі проблеми; всі визначені відмінності виявилися статистично значущими; існує достовірний кореляційний зв’язок між рівнем стресу та схильністю до використання стратегії "Уникнення проблем", що вказує на нездатність викладачів подолати всі труднощі та негаразди, з якими вони зіштовхуються.